[80 B4 2,0E ABK] regulacja sprzęgła
Koła dwumasowego panowie w żadnej B 4 NIE MA :lol:
Żeby nie zaczynać nowego tematu zapytam w tym.
Mam problem prawdopodobnie ze skrzynią.
Kupiłem Avanta z motorem ABK i jak sądziłem z umierającym sprzęgłem. Objawy były takie iż na zapalonym silniku i na "luzie" po wciśnięciu pedału sprzęgła po dwóch sekundach słychać szum łożyska,to samo w czasie jazdy przy wciskanu sprzęgła w celu zmiany biegu.
Niedługo myśląc zabrałem się za wymianę kompletnego sprzęgła(docisk,tarcza,łożysko oporowe). Jakierz było moje zdziwienie kiedy zapaliłem silnik po wymianie.... <osohozi> Zero jakiegokolwiek efektu!!!!
Nic z tego nie rozumiem. Po wciśnięciu sprzęgła rozłączamy napęd skrzyni biegów,to dlaczego dalej szumi???? <buu>
Czy ktoś miał już taki objaw?
Dodam że przy puszczonym pedale sprzęgła jest cicho jak makiem zasiał.
Żeby nie zaczynać nowego tematu zapytam w tym.
Mam problem prawdopodobnie ze skrzynią.
Kupiłem Avanta z motorem ABK i jak sądziłem z umierającym sprzęgłem. Objawy były takie iż na zapalonym silniku i na "luzie" po wciśnięciu pedału sprzęgła po dwóch sekundach słychać szum łożyska,to samo w czasie jazdy przy wciskanu sprzęgła w celu zmiany biegu.
Niedługo myśląc zabrałem się za wymianę kompletnego sprzęgła(docisk,tarcza,łożysko oporowe). Jakierz było moje zdziwienie kiedy zapaliłem silnik po wymianie.... <osohozi> Zero jakiegokolwiek efektu!!!!
Nic z tego nie rozumiem. Po wciśnięciu sprzęgła rozłączamy napęd skrzyni biegów,to dlaczego dalej szumi???? <buu>
Czy ktoś miał już taki objaw?
Dodam że przy puszczonym pedale sprzęgła jest cicho jak makiem zasiał.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, 22:53 przez Martinez, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Z tego co zauważyłem igiełkowe było dobre,wałek sprzęgłowy bez luzów i nie "wypracowany" w miejscu łożyska igiełkowego. Chmm myślałem nad tym,ale przecież po wcisnięciu pedału wałek sprzęgłowy się nie kręci :idea: OOOO teraz na to wpadłem...no właśnie "się nie kręci" czyli igiełkowe kręci się na wałku razem z wałem. No faktycznie może coś w tym być,ale żeby aż taki krawal :?: Dyć przeca wyglądało na dobre do cholery jasnej :cry:
Pomocy proszę... miał już ktoś podobny przypadek po wciśnięciu pedału sprzęgła???
Pomocy proszę... miał już ktoś podobny przypadek po wciśnięciu pedału sprzęgła???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
A wiec Martinez przy wcisnieciu sprzegła,faktycznie skrzynia Nie pracuje jak juz sam do tego doszłeś :mrgreen:
bo tarcza teoretycznie stoi w miejscu(faktycznie troszczke sie kreci ale MALUSIO :mrgreen: ) szum który słyszysz to własnie ta TARCZA delikatnie ocierajaca po trosze o docisk sprzegła i koło zamachowe,gdy tarcza sie ułoży do reszty elementów,odgłos ucichnie :idea:
Pytanko jakiej firmy było sprzegło :?:
bo tarcza teoretycznie stoi w miejscu(faktycznie troszczke sie kreci ale MALUSIO :mrgreen: ) szum który słyszysz to własnie ta TARCZA delikatnie ocierajaca po trosze o docisk sprzegła i koło zamachowe,gdy tarcza sie ułoży do reszty elementów,odgłos ucichnie :idea:
Pytanko jakiej firmy było sprzegło :?:
fredi99vv przyjacielu. Odgłos jednakowy na starym komplecie sprzęgła jak i na nowym-wyklucza to winę zestawu sprzęgłowego.
Dodam że stary zestaw był SACHS 2001 z złamnymi siedziskami spręzyn (tłumików skrętnych)w docisku,dobrą jeszcze tarczą i jak się okazało sprawnym łożyskiem dociskowym.Stary komplet zasprzęglał wyśmienicie ale krawal wydobywający się ze sprzęgła zmusił mnie do wymiany na nowy komplet.
Jak się okazało-bez rezultatu :shock:
Dodam że stary zestaw był SACHS 2001 z złamnymi siedziskami spręzyn (tłumików skrętnych)w docisku,dobrą jeszcze tarczą i jak się okazało sprawnym łożyskiem dociskowym.Stary komplet zasprzęglał wyśmienicie ale krawal wydobywający się ze sprzęgła zmusił mnie do wymiany na nowy komplet.
Jak się okazało-bez rezultatu :shock:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
A pedał sprzęgła schodzi do gleby lekko bez oporów :?:(tzn. tego oporu który byc powinienen :?: )
Jesli staje w połowie drogi do podłogi, i zaczyna sie krach :!: to znaczy że tarcza jest odwrotnie założona,nie obraż sie ale nic innego nie wymyslę
Jesli pedał schodzi za lekko,to jest zapowietrzone.
Spróbuj Martinez jeszcze odpowietrzyć sprzegło.
Jesli staje w połowie drogi do podłogi, i zaczyna sie krach :!: to znaczy że tarcza jest odwrotnie założona,nie obraż sie ale nic innego nie wymyslę
Jesli pedał schodzi za lekko,to jest zapowietrzone.
Spróbuj Martinez jeszcze odpowietrzyć sprzegło.
Hałas zaczyna się po pełnym wciśnięciu sprzęgła po około dwóch sekundach,niezależnie od tego czy na luzie czy na biegu.
Tarczy raczej nie założysz na odwrót bo wypust z jednej strony spowoduje jej niedoleganie do zamachu.
Co do odpowietrzania-zrobiłem to zaraz po podłączeniu przewodu i przy pomocy drugiego kolegi.
Jeśli chodzi o pedał sprzęgła to czuć że hydraulika zaczyna działać tak gdzieś w połowie. Wyprzedając pytania dodam iż biegi wchodzą bez problemów,sprzęgło rozłancza napęd tak jak powinno być. Zresztą tak było i jrst przed i po wymianie.
Ino ten straszliwy odglos po jego wciśnięciu <osohozi>
Tarczy raczej nie założysz na odwrót bo wypust z jednej strony spowoduje jej niedoleganie do zamachu.
Co do odpowietrzania-zrobiłem to zaraz po podłączeniu przewodu i przy pomocy drugiego kolegi.
Jeśli chodzi o pedał sprzęgła to czuć że hydraulika zaczyna działać tak gdzieś w połowie. Wyprzedając pytania dodam iż biegi wchodzą bez problemów,sprzęgło rozłancza napęd tak jak powinno być. Zresztą tak było i jrst przed i po wymianie.
Ino ten straszliwy odglos po jego wciśnięciu <osohozi>
obrócenie tarczy sprzegła jest bynamniej niemożliwe.
samo przykręcenie docisku wyklucza błędny montaż tarczy.
Poza tym prawie kazdy nowy zestaw sprzęgła jest opisany tzn na tarczy powinien być napis.
Gearbox Side lub Getribe Side
jeśli czuć wibracje na pedale sprzęgła winy doszukiwałbym sie w łozysku igiełkowym
samo przykręcenie docisku wyklucza błędny montaż tarczy.
Poza tym prawie kazdy nowy zestaw sprzęgła jest opisany tzn na tarczy powinien być napis.
Gearbox Side lub Getribe Side
jeśli czuć wibracje na pedale sprzęgła winy doszukiwałbym sie w łozysku igiełkowym
Ja napewno tarczę mam poprawnie Chociaż chmm "Polak potrafi" .
widmo. Coraz bardziej skłaniam się ku twojej teori,nawet objawy się zgadzają.
Przecież kiedy sprzęgło jest zesprzęglone (puszczony pedał sprzęgła) wał silnika i wałek skrzyni (na którym jest osadzona tarcza)kręcą się z jednakową prędkością obrotową i jest u mnie cicho. Ale kiedy wcisne sprzęgło to wałek sprzęgłowy na którym jest tarcza jeśli nie zatrzymuje się całkowicie to napewno kręci się wolniej niż wał a wtedy łożysko igiełkowe kręci się razem z wałem na wałku i hałasuje.
Dodam jeszcze iż jadąc na biegu kiedy wcisnę sprzęgło a koła napędzają skrzynie to jest cisza także-logiczne myśląc to dlatego iż wałek sprzęgłowy się kręci bo jest napędzany od skrzyni a prędkości się mniej więcej wyrównują razem z wałem.
Szlag mnie trafia na samą myśl o ponownym wyciąganiu skrzyni,kur... ta górna śruba <osohozi>
A zapomniałem dodać iż gej sprzęgła nie drga wogóle.
widmo. Coraz bardziej skłaniam się ku twojej teori,nawet objawy się zgadzają.
Przecież kiedy sprzęgło jest zesprzęglone (puszczony pedał sprzęgła) wał silnika i wałek skrzyni (na którym jest osadzona tarcza)kręcą się z jednakową prędkością obrotową i jest u mnie cicho. Ale kiedy wcisne sprzęgło to wałek sprzęgłowy na którym jest tarcza jeśli nie zatrzymuje się całkowicie to napewno kręci się wolniej niż wał a wtedy łożysko igiełkowe kręci się razem z wałem na wałku i hałasuje.
Dodam jeszcze iż jadąc na biegu kiedy wcisnę sprzęgło a koła napędzają skrzynie to jest cisza także-logiczne myśląc to dlatego iż wałek sprzęgłowy się kręci bo jest napędzany od skrzyni a prędkości się mniej więcej wyrównują razem z wałem.
Szlag mnie trafia na samą myśl o ponownym wyciąganiu skrzyni,kur... ta górna śruba <osohozi>
A zapomniałem dodać iż gej sprzęgła nie drga wogóle.
sajo88,
ostatnio miałem na warsztacie B3 z podobną usterką po wymianie sprzęgła.
sprzęgło klient wymianiał u "kogoś tam"
oczywiscie zestaw właściwy Sachs
jednak nie dał ani deka smaru na prowadnicę łożyska wyciskowego ani na słoneczko docisku w miejscu gdzie łożysko dotyka.
Łożysko igiełkowe zatarte. wymiana pomogła + smar w odpowiednich miejscach
numer org łożyska 056105313C 41,41zł
Kraft (w opakowaniu jest INA) 4120000 4,26zł
Hans Szajs 101052 6,04zł
SWAG 30540002 17,05zł
LUK 410000910 16,27zł
FEBI 14098 17,50zł
Sachs 1863869001 18,24zł
przy takiej naprawie jak wymiana sprzęgła warto zmienić to łożysko bo koszt śmieszny.
ostatnio miałem na warsztacie B3 z podobną usterką po wymianie sprzęgła.
sprzęgło klient wymianiał u "kogoś tam"
oczywiscie zestaw właściwy Sachs
jednak nie dał ani deka smaru na prowadnicę łożyska wyciskowego ani na słoneczko docisku w miejscu gdzie łożysko dotyka.
Łożysko igiełkowe zatarte. wymiana pomogła + smar w odpowiednich miejscach
numer org łożyska 056105313C 41,41zł
Kraft (w opakowaniu jest INA) 4120000 4,26zł
Hans Szajs 101052 6,04zł
SWAG 30540002 17,05zł
LUK 410000910 16,27zł
FEBI 14098 17,50zł
Sachs 1863869001 18,24zł
przy takiej naprawie jak wymiana sprzęgła warto zmienić to łożysko bo koszt śmieszny.
No wlasnie,koszt smieszny,ale ile teraz roboty, to jest w takim aucie jak Twoje Passat b5FL, silnik tez ten sam AWX. Wymienialem tez w warsztacie,ale druga rozbiorke chyba zrobie sam,wczesniej nie mialem do kanalu dostepu. Mam jeszcze pytanie,czy mozna na tym troche pojezdzic,walek sprzeglowy sie nie uszkodzi. Jestem teraz za granica i niemam mozliwosci wymiany sam,a w warsztacie nawet u polakow to jak za zboze licza?