[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Pacjentem jest B3 silnikiem 1,8 NE czyli gaźnikowy. Co jest potrzebne widac na zdjęciu
Jest to komplet z B4 z silnika ABK
W skrócie:
- nagrzewnica
- łapa spręzarki i spręzarka
- koło składane do wersji z klimatyzacją
- przewody klimatyzacji wraz z osuszaczem
- chłodnica klimatyzacji
- wentylatory z opornica
- wiązka elekrtyczna
- przełaczniki do wersji z klimatyzacja
Wbrew pozorom silnik Ne ma wszystkie otwory na mocowanie łapy spręzarki, pompy wspomagania itp. wiec problemu nie było.
Problem pojawił sie z alternatorem poniewaz w kompl był altek 90A ale poniewaz nie było koła na pompe na szeroki pasek musiał zostać stary 70A.
Do wymiany nagrzewnicy nalezy jak zawsze rozbebeszyc całe wnetrze, jak to sie robi nie bede opisywał bo jest całe foto story. Po przymierzeniu nalezało wyciac otwory na przewody klimayzacji oraz na przewód odprowadzacy wode.
Po tym zabiegu mozna było przystapic do zamontowania całej nagrzewnicy
Widok przed
I po wymianie
Problem równiez stała sie chłodnica silnika, od B4 jest ona szersza a inne mocowanie do belki spowodowała nie moznosc jej zastosowania, po chwili namysłu i przymiarce okazało sie , że mozna wykozystac stara chłodnice poniewaz uchwyty od skrapalacza sa przekładalne i posiada otory mocujace obudowe wentylatorów.Teraz przyszedł czas na stworzenie instalacji elektrycznej poniewaz w kompl nie było głownego przekaźnika sterującego ( tylko ASO kosmiczne pieniądze) oraz dlatego ze wczesniej ktos tam grzebał i jest sieczka z kabli. NA razie tyle po zakończeniu montazu bedzie dalsza czesc opisu.
16.07.2010 Prace zostały zakończone
Po nabicu klimatyzacji i wciśnieciu magicznego przycisku AC pojawił przyjemny chłodek we wnetrzu, baban na twarzy od ucha do ucha :mrgreen:
Jest to komplet z B4 z silnika ABK
W skrócie:
- nagrzewnica
- łapa spręzarki i spręzarka
- koło składane do wersji z klimatyzacją
- przewody klimatyzacji wraz z osuszaczem
- chłodnica klimatyzacji
- wentylatory z opornica
- wiązka elekrtyczna
- przełaczniki do wersji z klimatyzacja
Wbrew pozorom silnik Ne ma wszystkie otwory na mocowanie łapy spręzarki, pompy wspomagania itp. wiec problemu nie było.
Problem pojawił sie z alternatorem poniewaz w kompl był altek 90A ale poniewaz nie było koła na pompe na szeroki pasek musiał zostać stary 70A.
Do wymiany nagrzewnicy nalezy jak zawsze rozbebeszyc całe wnetrze, jak to sie robi nie bede opisywał bo jest całe foto story. Po przymierzeniu nalezało wyciac otwory na przewody klimayzacji oraz na przewód odprowadzacy wode.
Po tym zabiegu mozna było przystapic do zamontowania całej nagrzewnicy
Widok przed
I po wymianie
Problem równiez stała sie chłodnica silnika, od B4 jest ona szersza a inne mocowanie do belki spowodowała nie moznosc jej zastosowania, po chwili namysłu i przymiarce okazało sie , że mozna wykozystac stara chłodnice poniewaz uchwyty od skrapalacza sa przekładalne i posiada otory mocujace obudowe wentylatorów.Teraz przyszedł czas na stworzenie instalacji elektrycznej poniewaz w kompl nie było głownego przekaźnika sterującego ( tylko ASO kosmiczne pieniądze) oraz dlatego ze wczesniej ktos tam grzebał i jest sieczka z kabli. NA razie tyle po zakończeniu montazu bedzie dalsza czesc opisu.
16.07.2010 Prace zostały zakończone
Po nabicu klimatyzacji i wciśnieciu magicznego przycisku AC pojawił przyjemny chłodek we wnetrzu, baban na twarzy od ucha do ucha :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 17 lip 2010, 08:40 przez WOJTEK26, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lip 2010, 00:55
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Gratulację za zrobienie fotostory, bo przyznam, że mnie się tego nie chciało robić :mrgreen: Sprawa w każdym silniku benzynowym 4 cyl. w A80 jest identyczna. Jedynie jak ktoś posiada klimę z b3 to koła na wale są w innej kolejności czyli koło pasowe na alternator i pompę wody, 2 częściowe koło klimy, koło wspomagania. Dlatego jeśli ktoś posiada w b3 wspomaganie i zakłada klimę od B4 to trzeba się dodatkowo wyposażyć w koło pasowe na pompę wspomagania aby to wszystko pasowało do siebie.
Przy okazji montazu klimy zabrałem sie za montaz wspomagania kier. przekładnia pasuje w mocowania bez problemu tylko do kompl nalezy miec wałek kierowniczy poniewaz jest inne mocowanie do przekładni. Dzisiaj powinien nastapic etap końcowy montazu mechaniki i przyjdzie czas na tworzenie instalacji elektrycznej klimatyzacji ( własny projekt).
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Dokładnie do tego nie było wszystkich przekaxników i bezpiecznika 60A od wentylatorów, a mógłbys mi zrobic fotke jak idzie u Ciebie przewód klimatyzacji od skrapalcza do nagrzewnicy ( ten cienki) bo u mnie cos nie chce sie wpasowac. Generalnie gosciu który wyjmował klime to nie zwracał uwagi bo ten przewód był pozaginany i musiałem na nowo go kształtowac zeby sie wpasował do nagrzewnicy.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Spoko jutro porobię fotki.WOJTEK26 pisze:a mógłbys mi zrobic fotke jak idzie u Ciebie przewód klimatyzacji od skrapalcza do nagrzewnicy ( ten cienki) bo u mnie cos nie chce sie wpasowac.
Za pierwszym razem też tak miałem no i na dodatek spadła mi obudowa nagrzewnic z krzesła i się połamała Skleiłem ją i jakoś się trzymała przez rok czasu aż do wymiany rozdupczonej nagrzewnicy przez nie otwarcie się termostatu. Potrudziłem się znaleźć calutką obudowę nagrzewnic w idealnym stanie i się udało nawet od B3 ale z wielkim trudem. Przy okazji zakupiłem od kolesia sprężarkę oczywiście też od B3 na czynnik r12, bo star asie zatarła z powodu zbyt mocno naciągniętego paska przez mechanika jak nie wymiany jednego z łożysk w sprężarce :-x Prędzej jeszcze były problemu ze szczelnością i za 2 okopcone spawy zapłaciłem 60 zł a i tak jeszcze była nieszczelność. zawieźliśmy z ojcem rurkę do znajomego i na drugi dzień miałem pięknie obspawaną rurkę za flaszkę :mrgreen: No więc chyba mnie nie pobijesz Ale czego się nie zrobi dla chłodku. teraz klima chłodzi, sprężarka malinka nieźle pompuje i można ją palcem kręcić, a nie to co kiedyśWOJTEK26 pisze:Biora ta robte myslałem ze bedzie mniej pracy czały czas pod górke
Cena zależy od tego jak kto się ceni. Ja za klimę dałem akurat 300 zł+60zł(spawanie)+flaszka+100 zł(sprężarka)+ oringu = ok. 500 zł Montowałem to sam przy pomocy ojca więc montaż nas wyniósł 10 l pepsi + browce dla ojca + sporo wylanego potu+ sporo nerwów :mrgreen:WOJTEK26 pisze:Koszt czesci to około 800-1000 zł + montaż.
[ Dodano: 2010-07-14, 23:15 ]
Łapa, sprężarka i koło pasowe na wał od AEBa będzie Ci potrzebne. Węże w zależności po której stronie silnika jest sprężarka przy silniku. W 1Z i AAZ sprężarka jest po prawej stronie stojąc na przeciw auta więc 1 z węzy z nagrzewnicy klimy (czy jak się to nazywa) idzie wzdłuż maglownicy po prawej stronie i idzie do sprężarki. W benzyniaczkach 4 cyl. sprężarka jest po lewej stornie więc wszystkie węże puszczone są na lewej podłużnicy do osuszacza, sprężarki jak i chłodnicy klimy. Na pewno nie obejdzie się bez dorabiania końcówek przy wężach o sprężarki. Reszta gratów może być od 4 cyl. jak i V6.sagem pisze:u mnie silnik nie z B4 i nie wiem jeszcze jak to wszystko połączyć ale zrobić muszę.
[ Dodano: 2010-07-15, 00:59 ]
WOJTEK26, a będziesz montował podciśnienie do obiegu wewnętrznego :?: Jeśłi tak to czy puścisz sam wężyk i zapodasz tak jak w oryginalne czyli z zaworkiem zwrotnym i zbiorniczkiem na podciśnienie :?: