Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] przekladka skrzyni na bęzyne

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

[b4 1.9 tdi 1z] przekladka skrzyni na bęzyne

Post autor: jetta1911 » 15 lip 2010, 20:22

Jak w temacie mam małe pytanie czy jest możliwość przełożenia skrzyni do silnika dizla z benzyny 1,8
Proszę o jak najszybszą odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2010, 09:27 przez jetta1911, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Re: audi 80 b4 1.9 tdi przekladka skrzyni na bęzyne

Post autor: Vision » 15 lip 2010, 21:36

jetta1911 pisze:Jak w temacie mam małe pytanie czy jest możliwość przełożenia skrzyni do silnika dizla z benzyny 1,8
Proszę o jak najszybszą odpowiedź.
tak

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 15 lip 2010, 22:10

kolego a niema w tych skrzyniach jakiejś różnicy w napędzie????

Jakieś inne przełożenia i wytrzymałość.
A flasze czy są te same co w mojej skrzyni??
Lub jakie są różnice w obu ???
Ostatnio zmieniony 15 lip 2010, 22:12 przez jetta1911, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 15 lip 2010, 22:11

spasowac spasuje, kręcić sie bedzie... Ale nie wiadomo jak z przełożeniami... diesel ma mniejszy moment obrotowy od benzyny... auto bedzie wolne...

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 15 lip 2010, 22:16

to czyli możne być problem z przyśpieszeniem? jak dob :-/ rze rozumiem??

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 15 lip 2010, 22:19

jetta1911 pisze:kolego a niema w tych skrzyniach jakiejś różnicy w napędzie????
półosie nie pasują z TDi , przełożenie główne jest inne czyli wcześniej zmieniasz biegi , prędkość max mniejsza

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 15 lip 2010, 22:33

Bardzo dziękuje koledzy za szybkom odpowiedź i Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 lip 2010, 12:43

_uwaga

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 lip 2010, 13:38

maciek12 pisze:... diesel ma mniejszy moment obrotowy od benzyny...

widać że nie masz pojęcia o silnikach a w szczególności o tym co to jest moment obrotowy, dla ścisłości Twój ABK ma 115KM i 166Nm, 1Z ma 90KM i 202Nm (180Nm starsza wersja na przepływce boscha) a 115KM AJM ma 285Nm więc nie wmówisz mi że 166Nm to więcej jak 285Nm :mrgreen:
maciek12 pisze:auto bedzie wolne...
diesel kręci się do ok. 4500-5000obr a benzyna ponad 6000 więc z tym się zgadzam

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 20 lip 2010, 23:08

UKI_XX pisze:maciek12 napisał/a:
... diesel ma mniejszy moment obrotowy od benzyny...

widać że nie masz pojęcia o silnikach a w szczególności o tym co to jest moment obrotowy,
No może tu sie rąbłem, ale to nie znaczy, że nie mam pojęcia o silnikach, tylko o samym pojęciu "moment obrotowy"... silniki z b4 to składam jak 6cio latek klocki lego więc dlatego mnie zdenerwowało to posądzenie mnie o nieznajomość na silnikach... Nie samą teorią syci sie rozum... No mogłem wtedy napisać zamiast "moment obrotowy", "zakres obrotów" <haha> <piwo>

Podsumujmy: Skrzynia z benzyniaka nie podejdzie do diesla i AMEN... Poza tym autor nie wstawił jak dotad tagów w nazwe, więc temat uważam za zamknięty... <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 lip 2010, 00:09

Tiaa... Nie podejdzie. Powiedz to konstruktorom audi, którzy swego czasu jedną skrzynię biegów pakowali do benzyny i diesla. Skrzynia podejdzie, samochód będzie miał większego kopa ale mniejsze v-max na poszczególnych biegach.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 22 lip 2010, 18:01

trepek pisze:Powiedz to konstruktorom audi, którzy swego czasu jedną skrzynię biegów pakowali do benzyny i diesla.
Owszem... Zdaje się, że to było w b3 i była to skrzynia AKM...
trepek pisze:Skrzynia podejdzie, samochód będzie miał większego kopa ale mniejsze v-max na poszczególnych biegach.
Mówisz, że mniejsze Vmax, jakby różnica miała wynosić 10 km/h...
Weźmy na przykład skrzynie AKM z twojego RA i skrzynie CCF z mojego ABK...

Moje ABK na tej skrzyni co ma, przy 130 km/h ma co koło 4000 tyś obr... A ta ilość obrotów, to prawie maksimum, które wyciśniesz ze swego RA... Pamiętaj, że w B3 było opony 14stki, a w b4 15stki... W takim ile polezie ten diesel na skrzyni z ABK... 120 km/h??? 130 km/h przy nodze na dnie i obrotach, że silnik chce wyrwać??? Ten przykład jest potwierdzony św. pamięci B3ką szefa i było dokłądnie tak, jak mówiłem... A zatem skoro B3 RA pójdzie normalnie koło 180, a na skrzyni z benzyniaka 130, to czy można określić, że ta skrzynia "podejdzie"??? No może i podejdzie, ale co to za jazda z taką mx prędkością i zmianą 3ech biegów przy wyprzedzaniu... To by chyba na tyle było z mojej strony, kazdy myśli na swój sposób...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lip 2010, 19:20

jetta1911 pisze:Jak w temacie mam małe pytanie czy jest możliwość przełożenia skrzyni do silnika dizla z benzyny 1,8
Nie kombinuj i szukaj skrzyni BAA bo taka siedzi ori w 1Z i jest to jedna z dłuższych skrzyń bo przy ok 2200obr. na piątce jedziemy stówką .Wszelkie inne skrzynie będą porażką bo będziesz piłował silnik ,auto będzie nie ekonomiczne a szybkość max będzie dużo niższa niż fabryczne 175 km/h
Ostatnio zmieniony 22 lip 2010, 19:34 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 lip 2010, 19:26

maciek12

Jak mam skrzynię AKM w swoim RA. Nie wiem czy wiesz, ale mam diesla na wtrysku pośrednim i jego maksymalne obroty to 5200-5300. TD to nie TDI :-P No ale wiadomo jak to jest z mocą przy wyższych obrotach w TD poprzez dynamiczną kontrolę dawki paliwa, no chyba, że ktoś ma gov-moda.

A prędkości u mnie na 5 biegu przedstawiają się tak:
2000 obr - 80 km/h
3000 obr - 120 km/h
4000 obr - 160 km/h
itd.
Oczywiście są to wskazania licznika bo faktyczne prędkości zależą od doboru opony.

Nie rozumiem po co gadka o skrzyni CCF, przecież temat kręci się wokół skrzyni z silnika 1.8. Skrzynia z 1.8 podejdzie a prędkości będą takie jak ja napisałem.

Masz rację, każdy myśli na swój sposób ;-)

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 23 lip 2010, 10:20

trepek pisze:Nie rozumiem po co gadka o skrzyni CCF,
Jak pisałem wyżej, to był przykład...
trepek pisze:Nie wiem czy wiesz, ale mam diesla na wtrysku pośrednim i jego maksymalne obroty to 5200-5300.
Też u mnie jest taki diesel jednak nie mam w nim obrotomierza, aby powiedzieć, jak jest w praktyce... Tyle powiem, że do 160 to idzie, a potem już sie opory zaczynają... 5200-5300 obr. to raczej nie na piątce, tylko na jałowym...
trepek pisze:Skrzynia z 1.8 podejdzie a prędkości będą takie jak ja napisałem.
Częściowo się zgodze, jeśli mowa o AKMmie, a autor tego nie podał... W 1.8 były różne skrzynie, w tym 4ro biegowa... <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl