[1Z b4] predkosciomierze
[1Z b4] predkosciomierze
witam
mam pytanko.
kupiłem nowy licznik z benzyny do mojego diesla w automacie. potrzebuje nowy prędkościomierz ponieważ stary mi szlak trafił...
i teraz moje pytanie czy wystarczy przekładka samego prędkościomierza aby wszystko działało? dodam ze samo podłączenie licznika do kostek go nie uruchomiło....a reszta działała... z tarcz tych prędkościomierzy spisałem numery:
mój 88 233 350 0004
nowy 88 233 100 0060
czy to ten sam model?
czekam na odpowiedz pozdrawiam
mam pytanko.
kupiłem nowy licznik z benzyny do mojego diesla w automacie. potrzebuje nowy prędkościomierz ponieważ stary mi szlak trafił...
i teraz moje pytanie czy wystarczy przekładka samego prędkościomierza aby wszystko działało? dodam ze samo podłączenie licznika do kostek go nie uruchomiło....a reszta działała... z tarcz tych prędkościomierzy spisałem numery:
mój 88 233 350 0004
nowy 88 233 100 0060
czy to ten sam model?
czekam na odpowiedz pozdrawiam
raczej tak bo wcześniej jak uderzyłem w tapicerkę to na chwile pomogło...
a przy automacie to nawet nie wiem gdzie jest czujnik prędkości i czy jest bo tam elektroniki trochę jest.
mam problem... złożyłem wszystko do kupy z nowym prędkościomierzem i nie działa... wszystko oprócz tego jednego zegara działa. i teraz prośba czy ktoś może mi powiedzieć od czego zacząć poszukiwania przyczyny??
może od tego czujnika w skrzyni? tylko gdzie on jest?
a moze od kostki niebieskiej? na który pin odpowiada za predkosciomierz?
prosze o jakakolwiek pomoc:)
a przy automacie to nawet nie wiem gdzie jest czujnik prędkości i czy jest bo tam elektroniki trochę jest.
mam problem... złożyłem wszystko do kupy z nowym prędkościomierzem i nie działa... wszystko oprócz tego jednego zegara działa. i teraz prośba czy ktoś może mi powiedzieć od czego zacząć poszukiwania przyczyny??
może od tego czujnika w skrzyni? tylko gdzie on jest?
a moze od kostki niebieskiej? na który pin odpowiada za predkosciomierz?
prosze o jakakolwiek pomoc:)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Napięcie na nim jest impulsowe... Czyli bedzie skakać... Zerknij na złączki kabli znajdujące się pod półką pod kierownicą, takie kostki kolorowe, jest ich tam koło 5 sztuk. Możliwe, że dostaniesz się do nich bez ściągania półki, przez dziure po liczniku <wodka> Ale lepiej to widzieć dokładnie... W jednej z wtyczek bedzie właśnie kabel od prędkości, kolor znasz...
nie, powinno sie pojawiać w momencie ruchu... Jak wspominalem, jest to impuls, więc miernik może świrować... I żeby ci czasem nie przyszło do głowy podawać napicia 12V na licznik... Weź odepnij wtyczke od czujnika przy skrzyni, znajdź ten kabel brązowo czerwony i sprawdź, czy ma przejście do kostki przy liczniku... Jak ma, to nie szukaj po kablach...
punkt dodany:) wiec rozumiem w poniedziałek jadę na kanał i będę to sprawdzał. jeszcze jedno pytanie tak dla pewności: jak założyłem inny licznik od benzyny to podczas jazdy licznik powinien działać??oczywiście jak na kablach wszystko w porządku. a u mnie nie działał czyli mogę obstawić za przyczynę nie licznik a jego połączenie z czujnikiem.
licznik jest sprawny na 100. a ja przełożyłem z niego tylko prędkościomierz bo nie miał obrotka. czyli przyczyny szukam na kablach. zastanawia mnie tylko czemu jak uderzyłem w tapicerkę to zaskakiwał i działał.... w poniedziałek sprawdzam połączenie ze skrzynia.
czy wie ktoś na jakiej zasadzie odbywa się pomiar prędkości w skrzyni automatycznej?? może ty maciek??:)
czy wie ktoś na jakiej zasadzie odbywa się pomiar prędkości w skrzyni automatycznej?? może ty maciek??:)
Jaby najprościej ci objaśnić... pod deklem w skrzyni przy połosi od str. pasażera znajduje się magnes na wałku, który kręci się z jego obrotami powodując zwieranie i rozwieranie styków w czujniku prędkościomierza, przez co daje on impuls do samego predkościomierza... Im większa ilość obrotów na wałku, tym magnes szybciej sie kręci i tym więcej pokazuje na liczniku <ok>