Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] Kąt pochylenia koła i śruba do regulacji

ODPOWIEDZ
Mareq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2010, 17:43
Lokalizacja: Pruszków

[B4 ABC] Kąt pochylenia koła i śruba do regulacji

Post autor: Mareq » 07 lip 2010, 21:41

Koledzy takie mam pytanko jak każdy wie przednia kolumna przytwierdzona jest do zwrotnicy dwiema śrubami (przynajmniej w B4 z '94).

Moje pytanie brzmi czy obie są na mimośrodzie czy tylko jedna?
Skoro tylko jedna to gdzie trzeba ją umiejscawiać - od góry czy od dołu?

Pytam bo być może pozamieniałem je miejscami i będąc na geometrii koleś nie potrafił jej ustawić - ale temu to wierzcie mi poświęcę następny wątek.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 07 lip 2010, 21:45

kąt to on może regulować na sworzniu wachacza i to w zupełności mu wystarczy.
co innego jeśli auto to ulep z kilku ćwiar złożony....

Mareq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2010, 17:43
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Mareq » 07 lip 2010, 22:22

No właśnie nie żaden spaw, ani nie z komisu.

Mówisz że wszystko sie tymi trzema śrubkami reguluje?


P.S.
Sorry skoro zabrzmiało głupio ale to moje pierwsze potyczki z B4

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 07 lip 2010, 22:37

Mareq pisze:wszystko sie tymi trzema śrubkami reguluje?
Tak, po poluzowaniu tych śrub można zmieniać kąt pochylenia koła, wsuwając lub wysuwając sworzeń z wahacza.

Mareq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2010, 17:43
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Mareq » 07 lip 2010, 22:45

Normalnie temat do prasy z tym moim przypadkiem.

Dzięki za szybką reakcję koledzy.

szejk_1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 cze 2009, 19:00
Lokalizacja: war-maz/olsztyn
Kontakt:

Post autor: szejk_1 » 08 lip 2010, 07:30

mozesz mieć krzywą zwrotnice wtedy nie da się wyregulować samym sworzniem pozostanie wymiana zwrotnicy,bo wypiłowywania otorów w mc.personie by można było ustawić kąt pochylenia nie polecam

Mareq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2010, 17:43
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Mareq » 08 lip 2010, 09:03

No nie sądzę by była krzywa, auto ma przebieg 80kkm - i wszelkie wymiany to raczej przez wiek niż przez zniszczenia.

Co by trzeba zrobić by pokrzywiła się zwrotnica? - chyba jakąś studzienkę odkrytą zaliczyć a taki przypadek na 100% nie miał miejsca.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 11 lip 2010, 12:58

szejk_1 pisze:nie polecam
czemu? :D

szejk_1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 cze 2009, 19:00
Lokalizacja: war-maz/olsztyn
Kontakt:

Post autor: szejk_1 » 14 lip 2010, 19:40

z powodu bezpieczeństwa, znajomy miał rozpiłowane wlaśnie te otwory, górny nie wytrzymał koło się położyło i zaliczył rów,dobrze że tylko tak się zkończyło

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 16 lip 2010, 12:37

szejk_1, wiesz takie rzeczy trzeba robic z glowa, ale sam bym tego tak nie zrobil ;p

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 17 lip 2010, 11:02

szejk_1 pisze:bo wypiłowywania otorów w mc.personie by można było ustawić kąt pochylenia nie polecam
szejk_1 pisze:z powodu bezpieczeństwa, znajomy miał rozpiłowane wlaśnie te otwory, górny nie wytrzymał koło się położyło i zaliczył rów,dobrze że tylko tak się zkończyło
Kolczat pisze:szejk_1, wiesz takie rzeczy trzeba robic z glowa, ale sam bym tego tak nie zrobil ;p
Takich rzeczy nigdzie nie robią ! Mówię o mechanikach którzy nie odstawiają wiochy. Ja się za coś takie nie wezmę i nie podpiszę się pod tym.

Wypiłowanie dziur w Mcphersonie to ingerencja w konstrukcje nośną danego koła.
Ciekawe czy ktokolwiek się podpisze pod tak wykonaną robotą ??

A później widać takie jeżdzące trumny co 4 ślady zostawiają... wiem tyle na bezpieczeństwie nikt jeszcze nie zaoszczędził ...

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 17 lip 2010, 17:43

widmo, nie bierz tak tego do siebie, wiadomo ze to jest niebezpieczne, tak samo jak obnizanie auta, zakladanie naciagu albo przecinanie tylniej belki a pozniej spawania w celu uzyskania negatywu z tylu, jak rowniez wiele wiele innych rzeczy sprzyjajacych dobremu wygladowi... wszystko to jest dla psycholi, ktorym jestem i ja, chcesz jezdzij seria, wazne zeby dbac o swoje auto, reszta to wlasna inwencja tworcza... ja dzis bylem na zbieznosci i mocowanie sworznia wahacza nie daje duzego pola manewru na prostowanie czy negowanie katu kola, a jakos trzeba sa sobie radzic jezeli sie nie da... bo co? adaptacja macpersona z auta gdzie regulacja wystepuje? to dopiero rzezba, mowie wiele rzeczy jest dla ludzi ale takie rzeczy jak pilowanie mocowania zwrotnicy to juz troche szalenstwo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl