[80/b4] jak podlaczyc halogeny, prosba o fotostory
[80/b4] jak podlaczyc halogeny, prosba o fotostory
Witam!
Chce podłączyć halogeny w mojej B4, ale na elektryce sie nie znam. Czytalem juz poprzednie posty i ogladalem schematy elektryczne, jednak elektryk ze mnie zaden i schematy nic mi nie mowia. Czy ktos mogłby zrobic fotostory - co, gdzie i do czego powinno byc podlaczane przy instalacji światel przeciwmgielnych, przednich w B4? Dzieki za info!
Chce podłączyć halogeny w mojej B4, ale na elektryce sie nie znam. Czytalem juz poprzednie posty i ogladalem schematy elektryczne, jednak elektryk ze mnie zaden i schematy nic mi nie mowia. Czy ktos mogłby zrobic fotostory - co, gdzie i do czego powinno byc podlaczane przy instalacji światel przeciwmgielnych, przednich w B4? Dzieki za info!
jeżeli masz oryginalny włącznik halogenów wraz z jego kostką i kablami, to jest bardzo proste.
co prawda nie mam żadnych fotek, ale spróbuje to objaśnić jak najprościej:
podłączenie włącznika polega na wpięciu się pod kostkę przeciwmgielnych, ale nie całkiem
1. kabel biało-żólty, który jest w kostce włącznika halogenów, powinien mieć rozejście, krótszą część wpina się w pin 4 w kostce przeciwmgielnych, a dłuższą pod czarno- żółtą kostke pod kierownicą- pin drugi od strony zółtej ( ma się łączyć z zółto- białym kablem naprzeciw w gniazdku do której wpina się wtyczke)
2. Jeśli podłączyłeś biało-żółty, to zostają ci zielono-szary, brązowy i niebiesko-czarny, króre należy połączyć z tymi samymi kolorami w wtyczce przeciwmgielnych
3. reszta powinna być zamontowana seryjnie, czyli wtyczki do halogenów przy zderzaku, w zderzakach trzeba zmienić listwy i założyć halogeny, ale podejrzewam, że już to zrobiłeś.
po tym zabiegu możesz się cieszyć halogenami
Myślę, że dasz rade zrobić coś według mojej instrukcji, sorry za ortografie.
co prawda nie mam żadnych fotek, ale spróbuje to objaśnić jak najprościej:
podłączenie włącznika polega na wpięciu się pod kostkę przeciwmgielnych, ale nie całkiem
1. kabel biało-żólty, który jest w kostce włącznika halogenów, powinien mieć rozejście, krótszą część wpina się w pin 4 w kostce przeciwmgielnych, a dłuższą pod czarno- żółtą kostke pod kierownicą- pin drugi od strony zółtej ( ma się łączyć z zółto- białym kablem naprzeciw w gniazdku do której wpina się wtyczke)
2. Jeśli podłączyłeś biało-żółty, to zostają ci zielono-szary, brązowy i niebiesko-czarny, króre należy połączyć z tymi samymi kolorami w wtyczce przeciwmgielnych
3. reszta powinna być zamontowana seryjnie, czyli wtyczki do halogenów przy zderzaku, w zderzakach trzeba zmienić listwy i założyć halogeny, ale podejrzewam, że już to zrobiłeś.
po tym zabiegu możesz się cieszyć halogenami
Myślę, że dasz rade zrobić coś według mojej instrukcji, sorry za ortografie.
Pomimo twojego opisu nalegałbym abyś trochę to ogarnął bo nie jest to trudne a bardzo przydatne, choćby z tego powodu że jak coś zwalisz to będziesz wiedział gdzie szukać. Podłączanie w ciemno z nadzieją że zadziała to moim zdaniem nie najlepszy pomysł.wolfxaudi pisze:elektryk ze mnie zaden i schematy nic mi nie mowia
Zrobię co będę mógł żebyś to zajarzył.
Zaczniemy od rzeczy których być może nie ma w twoim aucie.
Tu masz schematyczny widok skrzynki bezpieczników, który na pierwszy rzut oka Ci nic pewnie nie mówi ale zaznaczyłem istotne elementy.
Zwróć uwagę na kolory przewodów (z j.angielskiego) i zaznaczone rzeczy.
Tu masz realny widok skrzynki bezpieczników ze wszystkimi przekaźnikami. Zaznaczony jest ten którego możesz nie mieć, oraz bezpiecznik #1 od halogenów.
a tu masz zaznaczony pin umieszczony pod spodem skrzynki bezpieczników na którym ma pojawić się (+) po przekręceniu kluczyka i włączeniu świateł mijania.
Jeżeli wszystkie wyszczególnione elementy będą na swoim miejscu, a na zaznaczonym pinie pojawi się plus i będą te przewody z zderzaku tak jak pisał maciek12 to daj znać napiszę Ci co dalej.
Jeszcze raz mówię postaraj się to zrozumieć bo to bardzo ułatwi sprawę.
Witam, odświerzę temat,
tak samo jak kolega wyżej kupiłem halogeniki (jeszcze nie doszły) i muszę się z nimi jakoś podpiąć tylko jak mogę to zrobić?
mogę się podpiąć bezpośrednio do akumulatorka i wyprowadzić kabelek do środka na wł/wył? albo czy muszę wpiąć się jakoś w elektrykę, czy dodawać jakieś przekaźniki?
zaznaczam że nie miałem w Audi oryginalnie montowanych halogenów tylko sam ją o nie wzbogacam.
tak samo jak kolega wyżej kupiłem halogeniki (jeszcze nie doszły) i muszę się z nimi jakoś podpiąć tylko jak mogę to zrobić?
mogę się podpiąć bezpośrednio do akumulatorka i wyprowadzić kabelek do środka na wł/wył? albo czy muszę wpiąć się jakoś w elektrykę, czy dodawać jakieś przekaźniki?
zaznaczam że nie miałem w Audi oryginalnie montowanych halogenów tylko sam ją o nie wzbogacam.
Najlepiej tak jak w oryginale.mcbloszu pisze:muszę się z nimi jakoś podpiąć tylko jak mogę to zrobić?
mogę się podpiąć bezpośrednio do akumulatorka i wyprowadzić kabelek do środka na wł/wył? albo czy muszę wpiąć się jakoś w elektrykę, czy dodawać jakieś przekaźniki?
dorzucić przekaźnik jak brakuje, bezpiecznik i zrobić normalną wiazke pod halogeny przód która jest połączona ze swiatłem mgłowym tylnim.
kostka z kawałkiem wiązki + przycisk od mgłowych w używce to koszt może 20 -30 zł
przekażnik to grosze kosztuje
Kilka przewodów i i tego typu pierdoły do elektryki.
Przynajmniej instalacja zrobiona jak w Ingolstadt przykazano i funkcjonalność.
Załączasz światło mgłowe tył automatycznie włączają sie halogeny przednie bez naciskania przycisku
a jak potrzeba włączyć same halogeny to jest przycisk do halogenów
Druciarsto z pod Akku i dodatkowy przełącznik nie jest zbyt dobrze wyglądające i ergonomiczne, istnieje ryzyko że jak zapomnisz swiateł zgasić i zostawisz halogeny włączone to Akku sie rozładuje.
Witam
Tym razem ja chciałbym odświeżyć temat. Mianowicie mam już halogeny, przełącznik i oryginalną wiązkę. Przewody z halogenów (biało-żółte) mam doprowadzone do żółto-czarnej kostki pod kierownicą i wpięte do 2 gniazda od lewej. I teraz mam pewne wątpliwości co gdzie mam podłączyć. Jak zostało wcześnie opisane żeby było jak w fabryce muszę dołożyć do skrzynki bezpieczników przekaźnik. Jaki przekaźnik powinienem zastosować?
Kolejne moje pytanie - dokąd mam podłączyć biało-żółte przewody które mam w czarno-żółtej kostce pod kierownicą?-czy podłączam je bezpośrednio do przełącznika halogenów? Tak wnioskuje ze schematu.
Czy między pinem F55 bezpiecznikiem #1 a przekaźnikiem mam też ciągnąć jakieś przewody?(wnioskuje że nie)
Ponadto z przekaźnika wg schematu wychodzą jeszcze 2 przewody - z G86N - przewód szary zmieniający się w brązowo-biały a później w żółty idący do F58B. Oraz przewód z G58N koloru brązowo-czerwonego idący przez (CONN - nie wiem co to jest) i zmieniający się w brązowy, który jak mniemam standardowo jest masą. Czy te przewody taż mam prowadzić??
Będę wdzięczny za pomoc w prawidłowym podłączeniu.
Pozdrawiam
Tym razem ja chciałbym odświeżyć temat. Mianowicie mam już halogeny, przełącznik i oryginalną wiązkę. Przewody z halogenów (biało-żółte) mam doprowadzone do żółto-czarnej kostki pod kierownicą i wpięte do 2 gniazda od lewej. I teraz mam pewne wątpliwości co gdzie mam podłączyć. Jak zostało wcześnie opisane żeby było jak w fabryce muszę dołożyć do skrzynki bezpieczników przekaźnik. Jaki przekaźnik powinienem zastosować?
Kolejne moje pytanie - dokąd mam podłączyć biało-żółte przewody które mam w czarno-żółtej kostce pod kierownicą?-czy podłączam je bezpośrednio do przełącznika halogenów? Tak wnioskuje ze schematu.
Czy między pinem F55 bezpiecznikiem #1 a przekaźnikiem mam też ciągnąć jakieś przewody?(wnioskuje że nie)
Ponadto z przekaźnika wg schematu wychodzą jeszcze 2 przewody - z G86N - przewód szary zmieniający się w brązowo-biały a później w żółty idący do F58B. Oraz przewód z G58N koloru brązowo-czerwonego idący przez (CONN - nie wiem co to jest) i zmieniający się w brązowy, który jak mniemam standardowo jest masą. Czy te przewody taż mam prowadzić??
Będę wdzięczny za pomoc w prawidłowym podłączeniu.
Pozdrawiam
Znam ten temat i niestety nie ma tam odpowiedzi na moje pytania, wiec jeśli wiesz co i jak i możesz mi odpowiedzieć pisemnie to będę wdzięczny.MIODEK pisze: https://audi80.pl/all-montaz-halogenow-vt27388.htm
[ Dodano: 2010-07-20, 19:58 ]
Czy ktos moze mi pomoc w rozwiazaniu moich problemow z podlaczeniem halogenow?
[ Dodano: 2010-09-17, 12:51 ]
Panowie halogeny w końcu podłączone, ale oczywiście jest jakiś problem. Halogeny działają tylko wtedy gdy na miejsce przekaźnika przednich halogenów założona jest blaszka mostkująca. Po włożeniu przekaźnika nie działają ani przednie ani tylne p.mgłowe. Ponadto przy włożonym mostku halogeny działają tylko z mijania. Z postojem nie działają. Może mi ktoś podpowiedzieć jak je podłączyć żeby z postojem działały???
podpiąć stały plus na pin Nr 5 (szaro zielony) na kostce włącznika świateł przeciwmgłowych przednich. lub skrzynka bezpieczników pin F55Jelly pisze:Panowie halogeny w końcu podłączone, ale oczywiście jest jakiś problem. Halogeny działają tylko wtedy gdy na miejsce przekaźnika przednich halogenów założona jest blaszka mostkująca. Po włożeniu przekaźnika nie działają ani przednie ani tylne p.mgłowe. Ponadto przy włożonym mostku halogeny działają tylko z mijania. Z postojem nie działają. Może mi ktoś podpowiedzieć jak je podłączyć żeby z postojem działały???
Dokładnie tak jest chyba ze ktoś chce inaczej to powyżej napisałem jak to pominąć.rafalmax pisze:fabrycznie dzialaja ze swiatlami mijania jesli sie myle poprawcie mnie.
Halogenów (przeciwmgłowych przednich) zółtarafalmax pisze:moze mi ktos powiedziec jaki ma kolor ori kostka od wlacznika przeciwmgielnych
Grzanych foteli beżowo-brązowa (taki nijaki kolor)
regulacji zasięgu świateł Niebieska
Podgrzewanej szyby Czarna
nie pamietam koloru od tylniego przeciwmgłowego i Awaryjnych
<ok>
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tylny to żółta przedni to biała.widmo pisze:Halogenów (przeciwmgłowych przednich) zółta
Grzanych foteli beżowo-brązowa (taki nijaki kolor)
regulacji zasięgu świateł Niebieska
Podgrzewanej szyby Czarna
nie pamietam koloru od tylniego przeciwmgłowego i Awaryjnych
Regulacja siwa
Awaryjny czarna
Ostatnio zmieniony 05 sty 2013, 19:56 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Błąd w skrypcie już poprawiam czyżby strona się sypała?
Nie znam niebieskiej kostki :idea: :?: od czego ona może być?
A kolory kostek tak jak kolory włączników a włącznik regulacji ma końcówkę siwą.
A jeszcze jedno bo niedawno u siebie robiłem, jeżeli ktoś nie ma przekaźnika tylko tą blaszkę to musi reznać ten przekaźnik bo inaczej manetka się skopci po jakimś czasie.
Zmieniamy miejscami bo jest jeden kabelek jak fabryka z g85 na g86n a w miejsce g85n dajemy masę jest blisko g31 robimy mostek g31-g85n i robimy dodatkowo jeszcze mostek 75n-m75s po tym mamy działający przekaźnik <ok>
I jak robimy osobny kabelek zasilający ( bo ja robiłem na przekaźniku) to możemy wykorzystać wolny zacisk e55
Nie znam niebieskiej kostki :idea: :?: od czego ona może być?
A kolory kostek tak jak kolory włączników a włącznik regulacji ma końcówkę siwą.
A jeszcze jedno bo niedawno u siebie robiłem, jeżeli ktoś nie ma przekaźnika tylko tą blaszkę to musi reznać ten przekaźnik bo inaczej manetka się skopci po jakimś czasie.
Zmieniamy miejscami bo jest jeden kabelek jak fabryka z g85 na g86n a w miejsce g85n dajemy masę jest blisko g31 robimy mostek g31-g85n i robimy dodatkowo jeszcze mostek 75n-m75s po tym mamy działający przekaźnik <ok>
I jak robimy osobny kabelek zasilający ( bo ja robiłem na przekaźniku) to możemy wykorzystać wolny zacisk e55