Problem jest taki: wywołując kody błędów w moim autku cały czas pokazuje ten kod 1-2-3-2 wydaje mi się że chodzi tutaj o nastawnik przepustnicy. Kupiłem nowy (zamiennik) zresetowałem , zrobiłem adaptacje a kod błędu pozostał. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić. Oczywiście punkt oporu przepustnicy o nastawnik ustawiłem.
Ponownie wywołałem kody:
1111 - defekt sterownika
2342 - sonda lambda
2322 - czujnik temp. powietrza
2312 - czujnik płynu chłodzącego
2212 - czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2413 - za ubogie spaliny
1232 - silnik biegu jałowego.
są to kody wywołane po jeździe na gazie. Po próbie na benzynie występuje:
2342 i 1111. Zrobię jeszcze kilka prób i napiszę dokładnie.
Pytanie brzmi od czego zacząć i czy za ilość tych błędów może odpowiadać sam sterownik bo większość rzeczy jest wymieniona tzn. sonda, czujnik płynu chłodzącego, nastawnik przepustnicy
[B3 1.8 S] Kod migowy 1-2-3-2. Nie mogę usunąć
[B3 1.8 S] Kod migowy 1-2-3-2. Nie mogę usunąć
Ostatnio zmieniony 22 lip 2010, 09:12 przez davideks, łącznie zmieniany 2 razy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic294008.html
[ Dodano: 2010-07-20, 22:38 ]
to jest mono jetronic ?
jesli tak to piszą
wylacz zaplon
zmostkuj kabelkiem styki czarny i brązowy w dolnych zagłebieniach zlącza
wlacz zaplon
po conajmniej 5 sek przerwac polączenie kabelkowe
to ma skasowac pamiec
[ Dodano: 2010-07-20, 22:38 ]
to jest mono jetronic ?
jesli tak to piszą
wylacz zaplon
zmostkuj kabelkiem styki czarny i brązowy w dolnych zagłebieniach zlącza
wlacz zaplon
po conajmniej 5 sek przerwac polączenie kabelkowe
to ma skasowac pamiec
kasowanie nic nie daje. Po ponownej jeździe jest to samo. błąd 1-1-1-1 jest wykrywany jako ostatni nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. to jest mono-monotronic.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2010, 12:51 przez davideks, łącznie zmieniany 1 raz.
odłączenie aku nic nie daje. Jeśli chodzi o kabelki to pojęcia nie mam od czego zacząć. Macie jakieś propozycje, schematy, wartości itd.?
[ Dodano: 2010-07-30, 07:59 ]
Udało mi się znaleźć uszkodzony opornik w sterowniku przy pomocy zwykłego miernika. Wymieniłem na nowy. Błędy jakie pozostały to sonda , za ubogie spaliny, i defekt sterownika. Ogólnie praca silnika zmieniła się dosyć znacznie na lepsze. Podobno aby wymienić sterownik muszę znaleźć go w komplecie z immobilajzerem bo moje autko go posiada. mechanik powiedział mi że inaczej nic nie będzie działać, przypominam sobie jednak że kiedyś na próbę podmieniałem sterownik w związku z inną usterką i autko normalnie pracowało, i teraz nie wiem czy immo był w standardzie z samochodem czy został podłączony przez elektryka i stad ten występujący błąd 1-1-1-1?
[ Dodano: 2011-09-04, 09:07 ]
witam odgrzewam kotleta gdyż pojawił sie problem z odpalaniem na benie. Tylko rano pierwszy rozruch i to przez chwilę ok 5-10 min. Problem opisałem w innym temacie ale może jest on powiązany z kodami błędów jakie wystepują. Silnik pracuje nie równo , a próba dodania gazu kończy się dławieniem silnika przez co nie wkręca się na obroty.
1111 - defekt sterownika
2342 - sonda lambda
2413 - za ubogie spaliny
[ Dodano: 2010-07-30, 07:59 ]
Udało mi się znaleźć uszkodzony opornik w sterowniku przy pomocy zwykłego miernika. Wymieniłem na nowy. Błędy jakie pozostały to sonda , za ubogie spaliny, i defekt sterownika. Ogólnie praca silnika zmieniła się dosyć znacznie na lepsze. Podobno aby wymienić sterownik muszę znaleźć go w komplecie z immobilajzerem bo moje autko go posiada. mechanik powiedział mi że inaczej nic nie będzie działać, przypominam sobie jednak że kiedyś na próbę podmieniałem sterownik w związku z inną usterką i autko normalnie pracowało, i teraz nie wiem czy immo był w standardzie z samochodem czy został podłączony przez elektryka i stad ten występujący błąd 1-1-1-1?
[ Dodano: 2011-09-04, 09:07 ]
witam odgrzewam kotleta gdyż pojawił sie problem z odpalaniem na benie. Tylko rano pierwszy rozruch i to przez chwilę ok 5-10 min. Problem opisałem w innym temacie ale może jest on powiązany z kodami błędów jakie wystepują. Silnik pracuje nie równo , a próba dodania gazu kończy się dławieniem silnika przez co nie wkręca się na obroty.
1111 - defekt sterownika
2342 - sonda lambda
2413 - za ubogie spaliny