[1.9 TDI 1Z] problem - nie odpala kopci na biało
[1.9 TDI 1Z] problem - nie odpala kopci na biało
Witam
Problem przedstawia sie nastepująco - od dłuższego czasu miałem problem z opalaniem ( i jaki ja byłem głupi że od razu sie nie wziąłem za to ) tylko na zimnym silniku - podczas odpalania kopcił na biało póżniej przestawał - a teraz w ogóle nie moge odpalić ( mało też mam paliwa w baku - jak było więcej zawsze szybciej odpalał ) i chmura białego dymu -- wczoraj na trasie myslałem że już nie dojade bo tak --- jak trzymałem noge na gazie i był na jakimś biegu nic sie nie działo -- ale jak puściełm gaz nagle sie dławił falowały obroty i chmura białego dymu - musiałem sie zatrzymać dać na luz pochodził i przestawało -- dodam że silnik zawsze był żwawy nic sie w ogóle nie działo -- nie wiem już w czym tkwi już problem -- czy w braku paliwa ??? za małej dawki ?? czy w pompie ??? prosze o pomoc
Problem przedstawia sie nastepująco - od dłuższego czasu miałem problem z opalaniem ( i jaki ja byłem głupi że od razu sie nie wziąłem za to ) tylko na zimnym silniku - podczas odpalania kopcił na biało póżniej przestawał - a teraz w ogóle nie moge odpalić ( mało też mam paliwa w baku - jak było więcej zawsze szybciej odpalał ) i chmura białego dymu -- wczoraj na trasie myslałem że już nie dojade bo tak --- jak trzymałem noge na gazie i był na jakimś biegu nic sie nie działo -- ale jak puściełm gaz nagle sie dławił falowały obroty i chmura białego dymu - musiałem sie zatrzymać dać na luz pochodził i przestawało -- dodam że silnik zawsze był żwawy nic sie w ogóle nie działo -- nie wiem już w czym tkwi już problem -- czy w braku paliwa ??? za małej dawki ?? czy w pompie ??? prosze o pomoc
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Wygląda na strasznie opóźniony wtrysk. Rozrząd Ci nie przeskoczył? Kiedyś go wymieniałeś? W jakim stanie jest napinacz?
Powiedz jeszcze jedno - te białe dymy znikają w miarę szybko czy są i są? Bo jak znikają w miarę szybko to dymienie spowodowane jest późnym wtryskiem, jak zadymienie utrzymuje się na świeżym powietrzu nawet i minutę - spalony olej.
Nie wiem do końca jakie parametry kąta wtrysku dobiera komputer na rozgrzanym silniku w TDI ale w zwykłym turbo gnojku przy późnym wtrysku na rozgrzanym silniku ma się jeszcze większe problemy z odpaleniem niż na zimnym.
Powiedz jeszcze jedno - te białe dymy znikają w miarę szybko czy są i są? Bo jak znikają w miarę szybko to dymienie spowodowane jest późnym wtryskiem, jak zadymienie utrzymuje się na świeżym powietrzu nawet i minutę - spalony olej.
Nie wiem do końca jakie parametry kąta wtrysku dobiera komputer na rozgrzanym silniku w TDI ale w zwykłym turbo gnojku przy późnym wtrysku na rozgrzanym silniku ma się jeszcze większe problemy z odpaleniem niż na zimnym.
Teraz jak kręce to na początku nie ma białego dymku ale później jest go multum aż sie ukrztusić można -- silnik łapie po kreceniu ale dalej nic --biały dym jest przy zapalaniu i jak pisałem wyżej przy puszczonym gazie na biegu -- na luzie chodzi normalnie i jak jade też -- problem jest przy zapalaniu i jak całkowicie puszcze gaz na biegu --( to drugie pojawiło sie dopiero wczoraj jak wracałem z trasy i dzisiaj rano już odpalić nie moge ) właśnie i tu tkwi problem że nie podłączałem go za mojej kadencji do kompa a mam ponad rok i na początku było cacy -- co wymieniłem to filtr paliwa przewody na wtryskiwacze i nic więcej -- silnik ładnie klekotał bez żadnego falowania itp a rozrząd wygląda ok --( jeszcze moze jutro rano dokładnie sprawdze ) z 20 tys. do przejechania pozostało -- nie wiem już co robić ??? co sprawdzać ??? bede wdzięczny za porady
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Dziwne to jest, że przy puszczonym gazie na biegu kopci na szaro, bo pompa wtryskowa nie podaje wtedy do cylindrów paliwa (no chyba, że bardzo niskie obroty by były to zacznie podawać ale tylko tyle, aby starczyło na podtrzymanie pracy). Nie wiem, czy to sterownikowi i dynamicznemu regulatorowi kąta wtrysku coś się w główce poprzestawiało :shock:
Sprawdź rozrząd, czy się znaki zgadzają - to najważniejsze. I dopóki nie sprawdzisz nie odpalaj samochodu. Mogło przeskoczyć, pal licho jeśli to tylko na samej pompie przeskoczyło to nic się silnikowi nie stanie.
A później pod vaga się podepnij - będziemy radzić.
Sprawdź rozrząd, czy się znaki zgadzają - to najważniejsze. I dopóki nie sprawdzisz nie odpalaj samochodu. Mogło przeskoczyć, pal licho jeśli to tylko na samej pompie przeskoczyło to nic się silnikowi nie stanie.
A później pod vaga się podepnij - będziemy radzić.
Re: [1.9 TDI 1Z] problem - nie odpala kopci na biało
Jak kopci na biało to chyba spala płyn chłodzący. Czy nie ubywa płyny chłodzącego? Czy po odkręceniu nakrętki zbiorniczka na płyn chłodzący nie widać tłustych oczek?zygzak60 pisze:podczas odpalania kopcił na biało
A przy puszczonym gazie może zasysać płyn i wtedy będzie kopcił.
Płynu nie ubywa -- a dymienie jest tylko na początku odpalanie jak samochód zaskakuje i jak opisałem pojawiło mi sie w czasie jazdy tylko na biegu i puszczonym gazie 0broty falowały dusił sie i pełno dymu i już rano nie chciał odpalić -- jak obstawiam kąt wtrysku -- jest już w serwisie i zobaczymy co oni wymyśla i ile skasują
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
skasują tyle że można by przejechać pół Europy tankując w najdroższym cpn <ok> wymyśleć to może i wymyślą tylko ciekawe czy całkowicie uporają się z problememzygzak60 pisze: jest już w serwisie i zobaczymy co oni wymyśla i ile skasują
przyczynę białego dymu i trudności z odpalaniem po podłączeniu VAG'a i sprawdzeniu rozrządu można szybko zdiagnozować i usunąć jak rozrząd jest ok to może być przestawiona dawka lub problem z pompą i układem wtryskowym
A więc myślałem że zawału dostane -- powiedzieli tak w całym bosch service -- że to typowa usterka w audi czyli zębatka na wole korbowym -- choc ja nigdy nie zauważyłem problemów z tym i bym sie w niczym nie spodziewał że to może być -- niby odpalili i od razu że to zębatka -- może i tak -- nie wiem -- ale skasują mnie za to 500 zł + 130 zębatka -- choć czytałem i nikt nie miał takich objawów jak ja -- mówią że to na pewno i bedzie jak ta lala i co Wy na to ??? jakie opinie ??? ja mówie nigdy nie zauważyłem że jest tam luz -- nie wiem czy mnie przypadkiem przyładować nie chcą -- ale powiedziałem żeby robili -- co myslicie ??
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Jako, że przeczytając o diagnozie podniosło mi się ciśnienie, pierwsza moja odpowiedź tak wyglądała:
"Odbieraj samochód! Problem z klinem występuje w AAZ'ecie! W 1Z koło zębate do wału mocowane jest na półksiężyc, ludzie mający AAZ kupują specjalnie wał od 1Z i montują go u siebie aby pozbyć się felernego problemu.
Koło zębate nie ma luzu tylko będzie się kolebało na boki podczas pracy silnika. Jak mi ktoś nie nagra filmu jak to się kolebie to ja nie uwierzę, że taka przypadłość wystąpiła w 1Z.
I pierdoły się nie znają, bo to nie problem Audi lecz silnika 1.9 TD z wtryskiem pośrednim występującym w koncernie VAG. Jeśli ich diagnoza okaże się błędna, pozwij ich do sądu. Masz tutaj świadków."
Po ochłonięciu i przemyśleniu edytowałem na:
"Kolebanie koła na wale to domena AAZ więc ich dniagnoza co do 1Z co najmniej, delikatnie mówiąc, zaskoczyła mnie. W 1Z mocowanie koła jest na półksiężyc co praktycznie powinno do zera eliminować prawdopodobieństwo kolebania się poprzez zerwanie klina.
Jeśli niepotrzebnie naciągną Cię na koszta - pozwij ich do sądu, masz tutaj świadków."
Kolega podemną podczas mojej edycji zaczął mnie cytować więc nie mogłem się już wycofać
"Odbieraj samochód! Problem z klinem występuje w AAZ'ecie! W 1Z koło zębate do wału mocowane jest na półksiężyc, ludzie mający AAZ kupują specjalnie wał od 1Z i montują go u siebie aby pozbyć się felernego problemu.
Koło zębate nie ma luzu tylko będzie się kolebało na boki podczas pracy silnika. Jak mi ktoś nie nagra filmu jak to się kolebie to ja nie uwierzę, że taka przypadłość wystąpiła w 1Z.
I pierdoły się nie znają, bo to nie problem Audi lecz silnika 1.9 TD z wtryskiem pośrednim występującym w koncernie VAG. Jeśli ich diagnoza okaże się błędna, pozwij ich do sądu. Masz tutaj świadków."
Po ochłonięciu i przemyśleniu edytowałem na:
"Kolebanie koła na wale to domena AAZ więc ich dniagnoza co do 1Z co najmniej, delikatnie mówiąc, zaskoczyła mnie. W 1Z mocowanie koła jest na półksiężyc co praktycznie powinno do zera eliminować prawdopodobieństwo kolebania się poprzez zerwanie klina.
Jeśli niepotrzebnie naciągną Cię na koszta - pozwij ich do sądu, masz tutaj świadków."
Kolega podemną podczas mojej edycji zaczął mnie cytować więc nie mogłem się już wycofać
Ostatnio zmieniony 22 lip 2010, 16:34 przez trepek, łącznie zmieniany 2 razy.
Miałem taką przygodę dokładnie w 1Z objawy identyczne z tymi co opisuje autor tematu, więc nie do końca się z Tobą zgodzę, że to nie możliwe.trepek pisze:Odbieraj samochód! Problem z klinem występuje w AAZ'ecie! W 1Z koło zębate do wału mocowane jest na półksiężyc, ludzie mający AAZ kupują specjalnie wał od 1Z i montują go u siebie aby pozbyć się felernego problemu.
Koło zębate nie ma luzu tylko będzie się kolebało na boki podczas pracy silnika. Jak mi ktoś nie nagra filmu jak to się kolebie to ja nie uwierzę, że taka przypadłość wystąpiła w 1Z.
I pierdoły się nie znają, bo to nie problem Audi lecz silnika 1.9 TD z wtryskiem pośrednim występującym w koncernie VAG. Jeśli ich diagnoza okaże się błędna, pozwij ich do sądu. Masz tutaj świadków.