Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 SF Keihin II LPG] Problem z odpaleniem na LPG

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

[B3 1,8 SF Keihin II LPG] Problem z odpaleniem na LPG

Post autor: Satar » 13 lip 2010, 10:53

Witam.

Mam nietypowy problem. Otóż ostatnio coraz częściej zdarza się mojej babci nie odpalić na ciepło. Powiedzmy, że auto jest zagrzane (dobrze - włącznie z olejem) po przejechaniu np. 150 km. Zatrzymujęsię pogadać przez tel. gaszę silnik. Gdy próbuję odpalić po ok. 1-2 min to nie odpala. Po przełączeniu na benzynę odpala. Co jest :?:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 lip 2010, 11:15

Sprawdz jakie masz napiecie na elektrozaworach LPG, miałe podobna sytuacje na LPg nie chciał odpalic tylko na PB, okazało sie ze winny jest przełacznik i dawał za niskie napiecie na zawory.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 14 lip 2010, 11:17

A ile wolt ma być :?:

Przełącznik to klasyczna "elpigaz"-ówka typ nieczytelny, ale wyczytałem ELP 652

Najciekawszy fakt dotyczący tej przypadłości to to, że po odpaleniu na benzie wracam na podtlenek ;-) i jest w porządku. Myślałem ,że zalałem gdzieś syfiastego gazu, ale zawór by nie puszczał bardziej na zimnym gdy z ta "smoła" zastyga.

Poza tym mam półtoramiesięczny parownik i elektrozawór LOVATO nówka fabryczna

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 lip 2010, 11:58

A masz kontrolki na przełączniku benzyna/gaz? Zobacz czy tuż po tym jak zaczniesz kręcić wykrywa obroty i puszcza plus na elektrozawory LPG.
Satar pisze:A ile wolt ma być
Przy kręceniu rozrusznikiem najlepiej aby nie było mniej niż 9V

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lip 2010, 12:03

Satar pisze: Najciekawszy fakt dotyczący tej przypadłości to to, że po odpaleniu na benzie wracam na podtlenek ;-) i jest w porządku. Myślałem ,że zalałem gdzieś syfiastego gazu, ale zawór by nie puszczał bardziej na zimnym gdy z ta "smoła" zastyga.
Dokładnie miałem to samo problem był tylko przy odpalaniu bo spadało napiecie i zawory sie nie otwierały, zmiana podłaczenia zasialnia załatwiła sprawe na dobre.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 15 lip 2010, 14:04

aldi pisze:Zobacz czy tuż po tym jak zaczniesz kręcić wykrywa obroty i puszcza plus na elektrozawory LPG.
Tak, przełącza go na gaz.
WOJTEK26 pisze:zmiana podłaczenia zasialnia załatwiła sprawe na dobre.
Zasilanie od cewki

Pomierzę jeszcze wartości na elektrozaworach. Winą nie może chyba być altek?
Mam 55 a powinno być 65 ah. Zimą dawał radę bezproblemowo. Szczotki OK

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 18 lip 2010, 01:49

mam pytanie; mam instalcje I generacji ( Elpigaz ) i czy w takiej instalcji też mogą zaistnieć takie problemy z tymie elektrozaworami ??

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 18 lip 2010, 11:31

davidpolska pisze:mam pytanie; mam instalcje I generacji ( Elpigaz ) i czy w takiej instalcji też mogą zaistnieć takie problemy z tymie elektrozaworami ??
Witam. Widzę, że masz taki sam silnik jak ja :mrgreen: Tak oczywiście, mogą u Ciebie też wystąpić problemy z elektrozaworami, a dokładniej ze spadkiem napięcia...

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 19 lip 2010, 16:44

Przemo80b3 pisze:Tak oczywiście, mogą u Ciebie też wystąpić problemy z elektrozaworami, a dokładniej ze spadkiem napięcia...
oraz jak zatankujesz czasem złego jakościowo podtlenku to potrafi je zalepić skutkiem czego będzie ciężej odpalał - szczególnie zimą na zimnym silniku a u mnie j/w za małe napięcie

Wymiama sterownika, czy da rady podnieść napięcie przez przeczyszczenie styków :?:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 20 lip 2010, 11:13

z tym złej jakości gazem, masz rację Kolego Satar, myślę, że samo przeczyszczenie styków też powinno coś dać, u mnie ostatnio zaczął tak dziwnie co jakiś czas przełącznik benzyna-gaz dziwnie brzęczeć na nierównościach i silnik przerywał, tak jakby raz dostawał gaz, a raz nie. Okazało się że wsuwki i styki elektrozaworów na które nakłada się te kable ze wsuwkami są zaśniedziałe i wsuwko dość lekko nachodzą na nie, przeczyściłem styki, wsuwki, pościskałem je lekko spryskałem wd-40 wsuwki i działa, nie przerywa, nie brzęczy, widocznie cość nie łączyło :mrgreen: przeczyściłem przy okazji styki bezpiecznika instalki gazowej, tez było zaśniedziałe i na razie jest wszystko ok <ok> A już myślałem, że padł mi przełącznik benzyna-gaz :-/ a to tylko styki :mrgreen: Pozdrawiam

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 20 lip 2010, 23:10

aha; no to widze koledzy że u mnie też coś nie tak z prądami LPG; bo jak jest gorący silnik i jak zgasze na 15 min to juz nie odpali na dyg; musze chwile kręcić i załapie; a pozatym jak go pale na LPG to po zgaszeniu na 15 min powinienem ssanie wyciągnąć??Jak przekręcam kluczyk to coś się przełączy jednocześnie dwa razy; jedno piknięcie na przełączniku drugie w komorze silnika i wtedy nie odpali; a jak piknie tylko na przelączniku to odpali ; (ELPIGAZ I Generacja + gaźnik Keihin I ). Czy wymiana reduktora na Lovato polecacie??

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 21 lip 2010, 09:00

U mnie jak przekręcam kluczyk to też 2 razy tyknie, raz przy reduktorze i drugi raz przy butli (w bagażniku) no ale pali na lpg. A gdy jeździłeś i po zgaszeniu silnika samochód postał 15min. to nie ma potrzeby wyciągania ssania, bo silnik jest jeszcze ciepły...

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 21 lip 2010, 20:15

mi też ciężko odpalał na gazie, zawieszał się zawór w butli wyrzuciłem go i jest ok

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 21 lip 2010, 21:13

nie ma potrzeby wyciąganie ssania; to jak odpale to będzie budą terepało bo za niskie obroty będzie miał; chyba ze coś mam nie tak??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 lip 2010, 09:59

davidpolska pisze:[...]Jak przekręcam kluczyk to coś się przełączy jednocześnie dwa razy; jedno piknięcie na przełączniku drugie w komorze silnika i wtedy nie odpali; a jak piknie tylko na przelączniku to odpali[...]
Może po prostu go zalewa w ten sposób ponieważ podaje dawkę startową LPG jeszcze przed włączeniem rozrusznika.

Spróbuj zrobić tak: gdy będziesz miał podejrzenie że nie odpali na LPG to przed włączeniem zapłonu przełącz na benzynę albo wypalanie paliwa. Następnie włącz zapłon i po przynajmniej trzech sekundach włącz gaz i odpalaj. W ten sposób centralka nie poda dawki startowej LPG.

Jeszcze jedną metodą jaką możesz zastosować to nie gasić auta na LPG czyli przed wyłączeniem zapłonu przełącz na wypalanie aż silnik zgaśnie. W ten sposób nie zostaje LPG kolektorze który po zgaszeniu może się wydostawać z parownika przez nieszczelny elektrozawór na nim.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl