Witam
Mam kilka pytań
1.Czy silnik 1Y ma pompę vacuum [do wspomagania układu hamulcowego]
2.Czy podczas postoju samochodu[wyłączony silnik] pedał hamulca jest normalnie
miękki czy twardy?
3.Czy można samemu wymienić serwo, czy to jest zadanie dla mechanika [mam średnie
doświadczenie-umiem naprawić motor itp]
4.Czy silniki diesla i benzynowe mają takie same pompy, czy moja jest jakaś
"inna" [1Y, B3, rocznik 1991] - w sensie czy mogę wziąć "dowolną podobną"
Płyn hamulcowny był wymieniony na nowy na jesieni.
To stało się dziś, koło 12.00, parkuję normalne, i czuję że hamulec jakiś trochę
twardy. Hamuje w zasadzie normalnie. Ale że jestem bardzo wyczulony na punkcie
stanu technicznego, chcę to szybko naprawić. Jak jadę, jest trochę twardy, jak
kilka razy nacisnę np w miejscu [silnik pracuje] to mięknie. Zrobiłem hamowanie
awaryjne z 50km/h - chyba całkiem poprawnie, bo prawie w miejscu się zatrzymał.
Czy w jakiś sposób można w warunkach domowych określić, co się zepsuło? czy to
przewody/serwo/pompa vacuum/płyn [klocki i tarcze są na razie OK-sprawdzane były
niedawno].
[1Y,B3,rocznik 1991] Twardnieje hamulec ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 lis 2009, 13:41
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
1,6 TD miał, więc podejrzewam że tu jest podobnie, ale głowy nie daję.kierowca211 pisze:1.Czy silnik 1Y ma pompę vacuum [do wspomagania układu hamulcowego]
Raczej powinien być normalny, chyba że zaczniesz go pompować to stwardnieje.kierowca211 pisze:2.Czy podczas postoju samochodu[wyłączony silnik] pedał hamulca jest normalnie
miękki czy twardy?
Sam tego nie robiłem, ale mój starszy wymieniał je już kilka razy. Jakiś większych problemów nie miał - a mechanikiem nie jest.kierowca211 pisze:3.Czy można samemu wymienić serwo, czy to jest zadanie dla mechanika [mam średnie
doświadczenie-umiem naprawić motor itp]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 lis 2009, 13:41
Aha, bo od paru dni tak zacząłem się "bawić" na wyłączonym silniku i fakt twardnieje.Raczej powinien być normalny, chyba że zaczniesz go pompować to stwardnieje.
Czy serwa hamowania [ten cały mechanizm ze zbiorniczkiem] są takie same w dieslach i benzynowych czy czymś się różnią? jak bym musiał wymienić..
W książce nie pisze niestety czy mam pompę vacuum.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
masz napewno pompe vacum skoro masz wspomaganie, na wylaczoym silniku pedal powienien byc twardy i to normalne bo nie ma wspomagania :mrgreen: po odpaleniu dziala vacum i lekko naciska sie pedal jezeli nie to wina jest albo w serwie lub w pompie moze tez byc dziorawy waz co idzie od pompy do serwa, mozna tez sprawdzic jakie daje podcisnienie vacum, czy membrana w serwie nie jest uszkodzona