Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK 2.0E] Zgasł i nie odpala - BRAK iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adi74

Post autor: adi74 » 20 mar 2010, 20:58

HeavenQueen, tak jak pisze troll oslo, nie męcz rozrusznika, a ja dodam i brata :mrgreen: i pożycz od kogoś cewkę i sprawdz a jak nie chcesz kupić tej cewki za 50 zł to kup za 150 i będziesz miał to samo, tylko "trochę" drożej <ok>

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 21 mar 2010, 23:50

ja coś słyszałem że hall się nie pzuje tylko może się rozsypać cewka mogła nie musiała moduł prędzej i na niego bym postawił miałem to samo moduł padł kichło brak iskry po wymianie na używke za 100 zeta nawet tera mniej pali...

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 22 mar 2010, 12:19

Wymieniałem cewkę na nową, którą dziś kupiłem i iskry dalej BRAK.

Zdjąłem kopułkę, palec i osłonkę, w rozdzielaczu zapłonu, widzę jakieś koło a pod nim trzy śrubki. Jak się dobrać do czujnika Halla? Chodzi mi o to jak zdjąć ten wałek kółkiem z przysłonami. Gdy go pociągnę to lekko idzie w górę kilka milimetrów i jakby lekko się przekręcał na wałku i tyle. Boję się to zniszczyć ciągnąc na chama.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 22 mar 2010, 14:25


Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 19 lip 2010, 13:25

Dzięki za pomoc.
Rozłożyłem aparat zapłonowy, obejrzałem go i zrezygnowany złożyłem. Wtem psikus, miernik pokazuje prawidłowe sygnały z Halla. Próba! Auto odpaliło i zrobiłem nim już 20 km. Chodzi jak wcześniej. Ciekawe co to było. Może coś gdzieś nie łączyło albo co. Żeby mi znów w trasie gdzieś nie stanął :)
Z całej przygody pozytywne wnioski są takie że teraz wiem jak wygląda aparat zapłonowy i jak się zapłon reguluje, oraz mam nową cewkę, a starą w zapasie.

[ Dodano: 2010-07-19, 13:24 ]
Witajcie! :-)

Od czasu ostatniego postu auto sprawowało się dobrze poza dwoma przypadkami dwu sekundowych zaników zapłonu podczas jazdy. Aż do wczoraj, gdy po powrocie z wycieczki pod domem już nie odpaliła. Wiedziałem że tak będzie bo ostatnio samo się naprawiło to i teraz się samo zepsuło.

Nie ma iskry, ale zauważyłem jedno - UWAGA: święcę podpiąłem pod kabel z cewki (w stronę rozdzielacza) i około dwie, może trzy sekundy po włączeniu zapłonu następuje jeden, spokojny przeskok iskry.

Co to może znaczyć koledzy? Wg. mnie to pokazuje że cewka jest sprawna, moduł jest sprawny, tylko sterowanie tranzystorem walnięte jest? Powraca czujnik Halla? Może wiązka? Trzeba dłubać znów.

Help :)
Ostatnio zmieniony 19 lip 2010, 15:36 przez HeavenQueen, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 lip 2010, 10:53

Witajcie!

Dziś jadę kupić czujnik i go zamontuje. Potrzebuje jeszcze pomocy, bo nie wiem jak ustawić aparat zapłonowy. Palec rozdzielacza ma być skierowany w kopułce na pierwszy cylinder w momencie gdy pierwszy cylinder jest na samej górze? I już będzie dobrze? Czy na jakieś inne znaki muszę zwrócić uwagę? Pomóżcie, bo się pogubiłem w tym.

PS. Czujnik Halla w ASO: 874zł <rotfl>

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 20 lip 2010, 12:00

HeavenQueen pisze:Witajcie!

Dziś jadę kupić czujnik i go zamontuje. Potrzebuje jeszcze pomocy, bo nie wiem jak ustawić aparat zapłonowy. Palec rozdzielacza ma być skierowany w kopułce na pierwszy cylinder w momencie gdy pierwszy cylinder jest na samej górze? I już będzie dobrze? Czy na jakieś inne znaki muszę zwrócić uwagę? Pomóżcie, bo się pogubiłem w tym.

PS. Czujnik Halla w ASO: 874zł <rotfl>

czujnik halla mozna łatwo sprawdzic za pomocą zwykłej diody <bylo>
koszt czujnika w sklepie 85zł

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 lip 2010, 12:40

Czujnik Halla już sprawdziłem, już kupiłem, powoli zabieram się za montaż.
Moje pytanie dotyczyło czegoś innego. Jak poprawnie ustawić aparat zapłonowy, jakoś na znaki na rozrządzie czy coś? Bo nie wiem teraz.
Nie chodzi mi o ustawienie zapłonu, do tego mam lampę, ale o wsadzenie w dobrym kierunku, bo z tego co widzę to są dwie możliwości ustawienia wałka w stosunku to trybów w silniku.
Jak sprawdzić na który cylinder aktualnie mam skierować palec w rozdzielaczu? Ten który w GPZ (i czy muszę wiedzieć czy to GPZ z zapłonem czy ten drugi)?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lip 2010, 12:58

HeavenQueen pisze:ale o wsadzenie w dobrym kierunku, bo z tego co widzę to są dwie możliwości ustawienia wałka w stosunku to trybów w silniku.
Ustawiasz rozrząd na znaki jak do zmiany paska (pierwszy cylinder w ZZ po suwie sprężania), wtedy wkładasz palec tak aby był skierowany prostopadle do bloku silnika jednocześnie kopułkę powinno dać założyć tak aby dawała iskrę na pierwszy cylinder.
Na obudowie aparatu na górnej krawędzi jest zaznaczona kreska która powinna być także skierowana do bloku.

[ Dodano: 2010-07-20, 13:03 ]
I możesz wsadzić aparat więcej niż w tych dwóch pozycjach bo tą płetwę którą widać w dziurze można przekręcić palcem w dowolna pozycję. To jest napęd pompy oleju.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 lip 2010, 14:22

Dzięki aldi :mrgreen:
W kwestii rozrządu to ma być tak żeby znaki OT na kole i na obudowie się pokrywały? Wtedy wkładam aparat? Palec ma być prostopadle do bloku silnika w tej pozycji rozrządu i już będzie w miarę ok? Czy jeszcze na coś muszę zwrócić uwagę?
Zapewne poprzednie ustawienie wyprzedzenia zapłonu (zaznaczyłem pisakiem) już będzie nieaktualne i będę musiał ustawiać stroboskopem od nowa?
Dzięki!!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lip 2010, 15:14

W kwestii rozrządu to ma być tak żeby znaki OT na kole i na obudowie się pokrywały?
Tak, ustaw na kółku rozrządu.
HeavenQueen pisze:Palec ma być prostopadle do bloku silnika w tej pozycji rozrządu i już będzie w miarę ok? Czy jeszcze na coś muszę zwrócić uwagę?
Palec i jak wcześniej wspomniałem obudowa aparatu zapłonowego. Na niej w miejscu gdzie styka się z kopułka jest takie małe nacięcie/rysa i ono też powinno być skierowane do bloku razem z palce. Jeśli tak ustawisz to powinien odpalić i jako tako pracować.
Jest to opisane na 197 stronie niebieskiej książki.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2010, 16:42 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 lip 2010, 15:56

Świetnie, zrobiłem tak jak pisałeś i mi autko zagadało. I chodzi. I ładnie się wkręca na obroty! :D
Zapłon wyregulowałem tak na pałę, póki co, bo jednak trybko wsadziłem troszkę za wcześnie i mam za małą możliwość regulacji aparatem, bo mnie wtyczka blokuje o blok silnika. Jutro to wyjmę jeszcze raz, wsadzę ząbek dalej i ustawię zapłon lampą.
No powiem szczerze że jestem dumny z Was, z forum, i z siebie. Hejże!
Część którą wymieniłem to:
Czujnik Halla BOSCH 1 237 011 124 koszt 189zł w firmie Wipexim w Chrzanowie (jest to inny model. nowszy, niźli ten który miałem, ale jest dedykowany zamiast tego jako część zamienna - pasuje plug&play).

PS. Co to za książka niebieska? Do B4? Jest tam silnik ABK opisany?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lip 2010, 16:42

HeavenQueen pisze:PS. Co to za książka niebieska? Do B4? Jest tam silnik ABK opisany?
Poszukaj w download bo są książki dwóch różnych wydawnictw o naprawach Audi 80. W obu jest uwzględniony silnik ABK.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 lip 2010, 19:12

Dzięki w końcu dostałem to czego mi było trzeba.
Jak tak dobrze ustawić zapłon to ABK zupełnie żwawy silnik :-)

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 22 lip 2010, 20:32

U mnie brak iskry był spowodowany zepsutą (pękniętą) cewką.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl