Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 lip 2010, 13:47

Ostatnie upały dały mi w kość do tego stopnia, że postanowiłem dać sobie spokój z czajeniem się na ori climatronic z B3 i zamontować ori manualną klimę od B3. Wszystko to, co idzie pod maskę posiadam, potrzebuje jedynie te części, które idą do środka auta i tutaj pojawia się pytanie, co jest mi potrzebne ? Obudowa nagrzewnicy musi być inna, czy zostaje ta co była ? Wiem, że na pewno musi być inny panel sterowania (musi mieć przycisk AC i chyba jeszcze jakiś) i potrzebna będzie cała instalacja elektryczna do klimy (chcę by było ori). Oprócz wymienionych części coś jeszcze w środku się zmienia ?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 22 lip 2010, 16:30

Potrzebujesz calutką obudowę nagrzewnic, bo nawet obudowa nagrzewnicy ciepłego powietrza jest troszeczkę inna. Dalej to potrzebujesz tylko samą płytkę z przyciskami AC/REC no i panel przedni z otworami na te przyciski. Mechanizm na pokrętła (ten biały pod panelem maskującym) jest identyczny, bo są w nim mocowania na płytkę z przyciskami od klimy. Potrzebny Ci też będzie schowek mniejszy dodam, ze schowek od B4 się troszkę różni umiejscowieniem lampki i jej krańcówki, bo jest on zintegrowany ze stelażem schowka więc pozostaje Ci albo odcięcie lampki przy schowku albo wywalenie ori mocowania w desce. Z wiązki to potrzebna CI też będzie instalacja wentylatorów ( opornica tylko w b4 była).

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 lip 2010, 19:41

Graty od B4 mnie nie interesują w tym przypadku, nie chce mi się bawić w jakieś mega dłubanie :evil:
Dzięki za informacje, pod jakim hasłem szukać na alle tej obudowy nagrzewnicy ??

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 22 lip 2010, 22:08

Tu masz kompletną obudowę nagrzewnicy z klimą:

http://moto.allegro.pl/item1138342973_a ... klima.html
http://moto.allegro.pl/item1155959329_n ... 1994r.html

Domyślam się, że graty są z silnika montowanego poprzecznie :?: Jak tak to jakim cudem połączysz węże i rurki od klimy skoro tam wszystko będzie inaczej :?:

PS. Jakby co to posiadam panele w wersji przed i poliftowej oczywiście od B3 oczywicie sa one od wersji z klimą :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 lip 2010, 23:19

Kolego Audi Sport, graty są z silnika montowanego wzdłużnie :-P
Nic się nie bój, poczekaj na rezultaty :mrgreen:

[ Dodano: 2010-07-22, 23:23 ]
W ogóle, to dzięki za link, kupiłem jedną z tych obudów, mam nadzieje, że to nie będzie zmarnowana kasa :roll:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 23 lip 2010, 09:33

wszystkie grtay pasuja od B4 bez problemów, jedyny problem jest z chłdonica silnika, musi zostac od B3 i troche ciasno jest dla skraplacza, zeby napełnic klime trzeba zdjąc atrape i odchylic lampe, reszta pasuje P&P. Co do elektryki to zrobiłem ja od nowa po swojemu i wszystko działa jak nalezy.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 lip 2010, 10:34

W SB może być wyjątkowo ciasno, bo ma wielką chłodnice i dwa wentylatory <zly>
Dzięki za podpowiedzi, obudowę kupiłem na allegro, panel też pewno niedługo będe miał :-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sie 2010, 08:30

Panowie może ktoś mi podpowie czy graty do klimy podejdą od benzyniaka do diesla bez problemów?? Czy trzeba coś rzeźbić??

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 15 sie 2010, 14:50

Panowie może ktoś mi podpowie czy graty do klimy podejdą od benzyniaka do diesla bez problemów?? Czy trzeba coś rzeźbić??
Pod komora silnika wszystko jest inne, no może jedynie osuszacz podejdzie. Sprężarka w dieslu jest na szeroki pasek wieloklinowy, węże od nagrzewnicy klimy nie idą razem po prawej podłużnicy jak to jest w benzyniaku tylko 1 idzie po prawej podłużnicy a drugi wzdłuż grodzi obok maglownicy i idzie do sprężarki która jest po lewej stronie silnika(w 4 i 5 cyl. benzyniaku po prawej) Łapa sprężarki też jest inna. Chłodnica klimy powinna być taka sama. Dodatkowo potrzebujesz też chłodnicy wody do wersji z klimą jak i dodatkowego elektrowentylatora chłodnicy jak mas z tylko jednego. Wszystko co we wnętrzu jest takie same.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sie 2010, 15:08

Czyli od benzyniaka nie będzie... Bo mam okazję tanio kupić...

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 15 sie 2010, 16:38

Niki20, manualną czy climatronic :?: Jak cliamtornic to możesz zakupić wszystko z wnętrza + wiązka, chłodnice klimy i resztę kupić od diesla. Jak tanio i jeszcze climatronic czego w zetorach nie było to myślę,że wato byłoby tak pokombinować :mrgreen:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 wrz 2010, 08:57

Nie wiem dokładnie ale raczej to nie climatronic... :-/ Dowiem się więcej i coś napiszę. ;-) dzięki ;-)

[ Dodano: 2010-09-09, 08:55 ]
To jest klima manualna z tego co się dowiedziałem.

Ale widziałem na alle kompletny Climatronic i tak się zastanawiam czy to bez problemu wlezie do 1Z... Jeżeli kupię te graty co muszą być od diesla... :roll:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 wrz 2010, 12:32

Niki20 pisze:eżeli kupię te graty co muszą być od diesla...
Chyba tylko graty pod maskę muszą być od diesla, głównie chodzi o przewody i mocowanie kompresora od klimy.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 wrz 2010, 13:20

aldi, rozumiem. Graty pod maskę to nie problem z tego co patrzyłem na alle. Tylko teraz co w środku jak bym chciał Climatronic założyć :?: Czy np komplet wszystkich części z wnętrza od np V-ki która ma Climatronic będzie pasować do pozostałych rzeczy które trzeba założyć pod machę :?: No i czy trzeba coś pod maską dodatkowo montować...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 wrz 2010, 15:10

Niki20 pisze:Czy np komplet wszystkich części z wnętrza od np V-ki która ma Climatronic będzie pasować do pozostałych rzeczy które trzeba założyć pod machę
Powinien pasować popatrzyłem w ETCe że nagrzewnice są takie same tylko różnią się węże od strony komory silnika. Nie ma podziału na graty wewnątrz auta. Tylko czy samemu sterownikowi climatronika nie będzie przeszkadzać np. sygnał obrotów silnika 4 cylindrowego zamiast 6 cylindrowego, bo będzie widzieć za niskie obroty...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl