Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] zapytanie o luz amortyzatora?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8392
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

[80 B4] zapytanie o luz amortyzatora?

Post autor: Jarewa » 20 lip 2010, 20:49

Nic mi nie stuka tak strasznie może troche czasami cichutko ale sam już nie wiem.

Chciał bym sie spytać czy powinien być luz jak sie patrzy z komory silnika na te mocowanie amorków? U mnie tak około 5mm jest.

Nie moge nic konkretnego wyszukać. Ktoś pisze żeby sprawdzać na podniesionym aucie, dlaczego?
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, 10:57 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 20 lip 2010, 21:30

na podniesionym aucie dlatego, że wtedy buda nie naciska i można poruszać kołem do góry i jeżeli idzie to znaczy że masz luzy

5mm to ie tak dużo, ja miałem 1,5cm i jak wymieniłem poduszki z łożyskami to miałem 2mm i było ok.

sprawdź czy amorek jest dobrze dokręcony do kolumny

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8392
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lip 2010, 21:47

Miałem to wszystko rozkrecone ( bo wymieniałem łozysko koła)

I wszystko wydaje się w porządku łozysko jak i guma i podkładka jak nowe.

Czyli ma nie być żadnego luzu?

Jak podniose nic to nie daje trzyma stabilizator (czy synchronizator) chyba że mam cały przód podnieść ? Koła nie podniose brak aż takiej dużej siły.

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 21 lip 2010, 07:03

Popatrz na ten temat:

https://audi80.pl/80-b4nieszczesne-p ... 37,555.htm

-napewno znajdziesz odpowiedż na nurtujące cię pytania.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8392
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lip 2010, 08:09

W tym długim temacie niewiele wyczytuje.

A sie dowiadywałem u mechaników i u kolegów co maja te same auta. I u nich też jest i ponać ma taki być.


Ponoć zabezpiecza amortyzator.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 25 lip 2010, 09:52

Jarewa, Jeśli podniesiesz auto i koła nie stoją na ziemi to nie dociskają mocowań górnych kolumny mcpersona.Wtedy łapiąc za koło i próbując podnosić sprawdzasz luz w górnym mocowaniu.Nie powinno go być , ani też żadnych stuków.Jeśli są wymieniasz.
Na przeglądzie na stacji diagnostycznej nigdy tego nie wyłapuja bo auto cały czas stoi na kołach.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 25 lip 2010, 11:03

Podepne się pod temat. Od jakiegoś czasu w moim Audi 80 B4 2.0 90KM ABT słychać stuki z przodu od strony pasażera. Ponoc mam luz na amorze ale nikt nie jest w stanie mi powiedzieć na 100% o co tam chodzi. Też powinienem sprawdzić luz tą samą metoda?? tzn. podnieść prawy przód auta i sprawdzić czy jest luz, jeśli jest to pownienem wymienić poduszke i łożysko amora?? może moje pytanie jest głupie ale kto pyta nie błądzi :-P

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 26 lip 2010, 09:47

Arturo997, Podnieś cały przód.Sprawdz jak wyżej plus luzy na tulejach wahaczy,sworznie,łączniki jak już sprawdzasz to wszystko.

zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: zackone88 » 27 kwie 2012, 07:26

luk_OP_Q89 pisze:Arturo997, Podnieś cały przód.Sprawdz jak wyżej plus luzy na tulejach wahaczy,sworznie,łączniki jak już sprawdzasz to wszystko.
Zastosowałem patent Cinka ale dalej stuka jak podniosę przód to mam ze 2cm luzu góra, dół bo nic nie trzema kolumny oprócz tej dużej podkładki pod maska nad kielichem wiec nie wiem jak to możliwe ze tak niema być luzu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl