[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto
[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto
[center]Witam,[/center]
Zamontowałem do audi 80 b3 1.8s kompresor od mercedesa, gaźnik weber ( od poloneza) , dwa reduktory od gazu. Osiągi auta znacznie się poprawiły, przyspiesza do setki w około 8.8 s, v max 220 na gazie. Jeśli kogoś zainteresowałoby takie rozwiązanie lub ktoś zrobił coś podobnego to chętnie popiszę na ten temat. Instalacja godna uwagi bo naprawdę ze starego auta można zrobić dynamiczny samochód. Nikt mi już nie powie, że auto na gaźniku + turbo to porażka. Było wiele postów na ten temat ale przekonałem się na własnej skórze, że auto na gaźniku z doładowaniem ma prawo działać i da się tym jeździć nie tylko w niedzielę...
Zamontowałem do audi 80 b3 1.8s kompresor od mercedesa, gaźnik weber ( od poloneza) , dwa reduktory od gazu. Osiągi auta znacznie się poprawiły, przyspiesza do setki w około 8.8 s, v max 220 na gazie. Jeśli kogoś zainteresowałoby takie rozwiązanie lub ktoś zrobił coś podobnego to chętnie popiszę na ten temat. Instalacja godna uwagi bo naprawdę ze starego auta można zrobić dynamiczny samochód. Nikt mi już nie powie, że auto na gaźniku + turbo to porażka. Było wiele postów na ten temat ale przekonałem się na własnej skórze, że auto na gaźniku z doładowaniem ma prawo działać i da się tym jeździć nie tylko w niedzielę...
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 10:34 przez turbofin, łącznie zmieniany 6 razy.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Cały projekt jest obecnie w fazie początkowej. Może opiszę po kolei co przy niej robiłem. Na początek musiałem dobrać sposób doładowania pod mój silnik 1.8. Zastanawiałem się nad turbiną napędzaną spalinami, lecz nie założyłem jej, ponieważ trzeba by przerabiać większą część wydechu a poza tym zrobić dopływ i spływ oleju. Moje doładowanie działa na zasadzie, że zasysa gotową mieszankę a następnie ją spręża. gdyby ta mieszanka przepływała przez turbinę to byłoby duże prawdopodobieństwo zapłonu mieszanki od wysokiej temperatury spalin. Na kompresorze nie mamy problemu ze smarowaniem, ponieważ posiada on własny olej do smarowania a poza tym nie nagrzewa sie on zbytnio. Kompresor napędzany jest z koła od wspomagania znajdującego się na wale korbowym. Przełożenie dobieramy zgodnie z zapotrzebowaniem silnika na powietrze przy jakim doładowaniu i przy jakich obrotach silnika ma ono być korzystając z mapy kompresora. Gaźnik o poloneza zamontowałem po to, ponieważ posiada on dwie przepustnice. Przy delikatnej jeździe otwiera sie jedna a po depnięciu " do dechy" otwierają sie dwie. Dwa reduktory są po to, ponieważ gdy otwiera sie druga przepustnica to w pierwszym przelocie maleje podciśnienie a co za tym idzie mieszanka sie zuboża. Zapobiega temu drugi reduktor, który jest ustawiony na taką czułość i dawkę gazu żeby po otwarciu dwóch przepustnic skład mieszanki był stały
Dolot jest długi ale po dobrej regulacji istnieje znikome opóźnienie reakcji na gaz
Obecnie auto przejechało 2000 km i nic się złego nie dzieje. W planach mam zwiększenie doładowania bo obecnie jest bardzo niskie i montaż wskaźnika doładowania. Postaram się wrzucić jakiś filmik, chyba nawet mam jakiś na komórce jak się autko wkręca i słychać gwizd kompresora, postaram sie to wam koledzy nadesłać
Dolot jest długi ale po dobrej regulacji istnieje znikome opóźnienie reakcji na gaz
Obecnie auto przejechało 2000 km i nic się złego nie dzieje. W planach mam zwiększenie doładowania bo obecnie jest bardzo niskie i montaż wskaźnika doładowania. Postaram się wrzucić jakiś filmik, chyba nawet mam jakiś na komórce jak się autko wkręca i słychać gwizd kompresora, postaram sie to wam koledzy nadesłać