[2.6 V6 ABC] Cieknący olej
[2.6 V6 ABC] Cieknący olej
Chciałbym przywitać wszystkich klubowiczów. Jestem tu nowy i mam okazję napisać swój pierwszy temat.
Otóż kupiłem Audi 100 c4 94r avant Z silnikiem ABC 2.6L V6 150PS ( czysta benzyna nie skalana LPG). Spostrzegłem się po kupnie że w silniku zaczyna brakować oleju więc uzupełniłem. Po kilkunastu minutach patrzę i zaczyna się sączyć na ziemię. Mój błąd że nie zwróciłem na to uwagi przed kupnem. W każdym razie szukałem takiej audi. Wydaje mi się że ustaliłem gdzie jest wyciek oleju. umieszczę zdjęcie z miejscem potencjalnego wycieku. Ustaliłem go w ten sposób że umyłem go tam a po kilku minutach już dało się wyczuć sączenie. Nie wykluczone że jest więcej takich miejsc.
Chciałbym prosić o poradę co to jest. i Jaki byłby koszt naprawy. Czego szukać na co zwracać uwagę. Jest to moje pierwsze auto i zdaję sobie sprawę że wiele się muszę nauczyć więc proszę o wyrozumiałość.
Zdjęcie :
Pozdrawiam Kornik92.
Otóż kupiłem Audi 100 c4 94r avant Z silnikiem ABC 2.6L V6 150PS ( czysta benzyna nie skalana LPG). Spostrzegłem się po kupnie że w silniku zaczyna brakować oleju więc uzupełniłem. Po kilkunastu minutach patrzę i zaczyna się sączyć na ziemię. Mój błąd że nie zwróciłem na to uwagi przed kupnem. W każdym razie szukałem takiej audi. Wydaje mi się że ustaliłem gdzie jest wyciek oleju. umieszczę zdjęcie z miejscem potencjalnego wycieku. Ustaliłem go w ten sposób że umyłem go tam a po kilku minutach już dało się wyczuć sączenie. Nie wykluczone że jest więcej takich miejsc.
Chciałbym prosić o poradę co to jest. i Jaki byłby koszt naprawy. Czego szukać na co zwracać uwagę. Jest to moje pierwsze auto i zdaję sobie sprawę że wiele się muszę nauczyć więc proszę o wyrozumiałość.
Zdjęcie :
Pozdrawiam Kornik92.
ten dekielek to zaślepka dla silników bez pompy podciśnienia, i jest tylko oring , jak nie dobierzesz oringu to dowal silikonu i będzie ok i tak się tam nigdy nie zagląda
co do wałków to jeszcze jest przy czujniku halla simering
3 szt. simeringów na obie głowice potrzebujesz 47x10...
hall jest na drugiej głowicy w tym miejscu co ten dekielek, odkrecasz czujnik i simering wydłubiesz i wymienisz bez problemowo...
lecz na rozrządzie z przodu już trzeba koła z wałków ściągać czyli blokowanie rozrządu się kłania
co do wałków to jeszcze jest przy czujniku halla simering
3 szt. simeringów na obie głowice potrzebujesz 47x10...
hall jest na drugiej głowicy w tym miejscu co ten dekielek, odkrecasz czujnik i simering wydłubiesz i wymienisz bez problemowo...
lecz na rozrządzie z przodu już trzeba koła z wałków ściągać czyli blokowanie rozrządu się kłania
Ze strony "Halla" wydaje się być sucho. Z tej strony co ten dekielek cieknie,będę musiał go odkręcić i wymienić.
Pod ten dekielek potrzebuje jaką uszczelkę? Chodzi o jakieś oznaczenie lub nazwę. Oring czy simmering czy to jakaś różnica?
Chciałbym oby to tylko pod tym dekielkiem Ciekło. Jak na razie cały dół mam obsyfiony, będę musiał to umyć i szukać dalej ewentualnych wycieków.
Pod ten dekielek potrzebuje jaką uszczelkę? Chodzi o jakieś oznaczenie lub nazwę. Oring czy simmering czy to jakaś różnica?
Chciałbym oby to tylko pod tym dekielkiem Ciekło. Jak na razie cały dół mam obsyfiony, będę musiał to umyć i szukać dalej ewentualnych wycieków.
Rozebrałem to dzisiaj i na tym dekielku jest uszczelka( nr 31)- pęknięta.
Pytanie brzmi czy to ta uszczelka zapobiega wyciekom oleju czy jest głębiej jakiś jeszcze inny oring który powinien blokować wydostawanie się oleju.
W momencie wyciągnięcia tego dekielka i odpalenia silnika olej leci jak oszalały z tego miejsca.
Chodzi o to czy muszę rozbierać silnik żeby wymienić głębiej jakąś uszczelkę.Czy tylko tą na tym dekielku ( nr 31).
Pytanie brzmi czy to ta uszczelka zapobiega wyciekom oleju czy jest głębiej jakiś jeszcze inny oring który powinien blokować wydostawanie się oleju.
W momencie wyciągnięcia tego dekielka i odpalenia silnika olej leci jak oszalały z tego miejsca.
Chodzi o to czy muszę rozbierać silnik żeby wymienić głębiej jakąś uszczelkę.Czy tylko tą na tym dekielku ( nr 31).