Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80b3 1.8 PM] Ubywający płyn chłodniczy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

[80b3 1.8 PM] Ubywający płyn chłodniczy

Post autor: maniek_s122 » 06 lip 2007, 09:43

Witam wszystkich.Mój problem przedstawia się następująco.Regularnie ubywa mi płynu chłodniczego ok 1 litr tygodniowo.Auto nie kopci,nie widać żadnego nalotu na korku od wlewu oleju,olej ok,nie widać żanych plam i wycieków.Natomiast koło czujników temp. w miejscach połączeń z przewodami widać biały nalot i bardzo słabo mi grzeje ogrzewanie.Niedawno wymieniałem króciec odchodzący od głowicy i nie odpowietrzałem układu bo nie wiem jak to zrobić.Jak by ktoś coś wiedział to byłbym wdzięczny
Ostatnio zmieniony 06 lip 2007, 10:00 przez maniek_s122, łącznie zmieniany 1 raz.

dziedzic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 lut 2007, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dziedzic » 06 lip 2007, 15:46

ja miałem podobnie i okazało się żę miałem peknieta nagrzewnicę. Wymiana kosztowała mnie 250 zł. sprawdz też czy nie przybywa ci oleju w silniku moze poszła uszczelka.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 lip 2007, 17:54

Nie martw się tym odpowietrzeniem. Po osiągnieciu przez silnik temperatury eksploatacyjnej układ odpowietrza się samoczynnie. Sprawdź czy masz gorące przewody od nagrzewnicy. Jeżeli są ciepłe tak samo jak silnik to winy słabego ogrzewania poszukaj w regulatorze temperatury - zespół pokreteł i linek pod deską rozdzielczą.

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 06 lip 2007, 20:57

ten nalot to jest, to co zostaje jak plyn odparuje
jak zgasisz samochod i zacznie silnik stygnac zobacz czy niemasz tam mokre.

przy nieduzych wyciekach plyn odrazu paruje i jak jest goracy to niewidac zostaje tylko ten nalot


tez mam tak u siebie.zobacz dokladnie na laczeniu glowicy z blokiem.

tomek1122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 2007, 22:53
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: tomek1122 » 08 lip 2007, 01:15

zacznij od sprawdzenia czy nie masz żadnych wycieków w omorze silnika... najlepiej na noc tekturka pod silnik i rano szukasz plamy..... jeśli chodzi o odpowietrzanie to na jednym z przewodów które wchodzą do nagrewnicy jest naktetka... odpalasz silnik ustawiasz ogrzewanie na MAX luzujesz ta nakrętkę i czekasz aż zacznie przez nią wyciekać płyn chłodniczy.. zakręcasz i nagrzewnica jest odpowietrzona (ja dla pewności po paru minutach jeszcze raz luzuje śrubkę na przewodzie i zprawdzam czy jest dobrze odpowietrzony)...... jesli nie przybywa ci oleju i korek na pokrywie zaworów jest czysy to zwróć uwagę czy nie parują ci szyby ewentualnie czy któryś dywanik z przodu nie jest cały czas mokry bo w takim wypadku wskazywało by to na uszkodzenie nagrzewnicy.... 1 litr na tydzień to sporo... jeśli masz LPG moze być uszkodzona uszczelka w parowniku i płyn przedostaje się razem z gazem do silnika gdzie jest po prostu spalany....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl