[B4 1,9 1z] tdi obrotomierz
[B4 1,9 1z] tdi obrotomierz
Przeszukałem różne tematy ale nie znalazłemrozwiązania swojego problemu. W swoim tdi nie mam obrotomierza. Mam obiecany obrotomierz od B4 1,9 td. Oba zegary są VDO. Czy jak przełożę sam obrotomierz do swoich zegarów, to wszystko będzie grać? Czy muszę robić jakąś przeróbkę, ciągnąć dodadkowe przewody?
Mam obrotomierz o oznaczeniach 88 311 204; 110 902/129/023; 12/225 Hz. Czy ktoś wie pod jaki silnik ten obrotomierz pasuje? Jakie jest oznaczenie obrotomierza do TDI
Mam obrotomierz o oznaczeniach 88 311 204; 110 902/129/023; 12/225 Hz. Czy ktoś wie pod jaki silnik ten obrotomierz pasuje? Jakie jest oznaczenie obrotomierza do TDI
Ostatnio zmieniony 23 lip 2010, 07:24 przez nieświeć, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W TD sygnał dla obrotomierza brany jest z alternatora. Nie pamiętam jak dokładnie jest w TDi, ale chyba pochodzi z ECU więc mogą być problemy. Niech wypowie się ktoś kto w tym siedzi.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2010, 12:24 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co pisał kiedyś kolega Cobra to z TDI sygnał jest taki sam jak w 4 cylindrowych benzynowych.
Ciekawe czy dałoby się zrobić w drugą stronę. Pewnie trzeba by zmienić opornik do którego wlutowuję się potencjometr żeby wyszła odwrotna konwersja, wtedy zwiększy się opór (potencjometrem można tylko zmniejszyć opór jeśli się podłączy równolegle). Albo pokombinować z potencjometrem podłączonym szeregowo.Luken66 pisze:wiem że jak się wstawia z tdi do td to trzeba wlutować potencjometr
Będziesz miał bardzo zaniżone obroty, bo jeśli wkłada się z TDI do TD to na wolnych obrotach pokazuje 5 tyś obr/min a u ciebie będzie na odwrót.nieświeć pisze:Czy jak przełożę sam obrotomierz do swoich zegarów, to wszystko będzie grać?
[quote="NorbertGSX"]TD i TDi biora obroty z alternatora i kabelek z impulsem jest podlaczony pod literke W na alternatrze, jest to chyba zielony kabelek. Mozesz podlaczyc sobie zegary z obrotomierzem i zobaczyc czy ci chodza, ja mam obrotomierz od TDi w TD i wszystko dzialalo odrazu po podlaczeniu.[/quote]
A czy mógłbym prosić o numer katalogowy tego obrotomierza?
Z wcześniejszych informacji wynika że obrotomierz TDI maja sygnał z komputera. Według tego co napisałeś to są DTI które mają sygnał z alternatora lub komputera. U mnie nie ma wyjścia z alternatora.
Może ktoś ma jakiś schemat podłączenia obrotomierza z alternatora.
A czy mógłbym prosić o numer katalogowy tego obrotomierza?
Z wcześniejszych informacji wynika że obrotomierz TDI maja sygnał z komputera. Według tego co napisałeś to są DTI które mają sygnał z alternatora lub komputera. U mnie nie ma wyjścia z alternatora.
Może ktoś ma jakiś schemat podłączenia obrotomierza z alternatora.
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
Jezeli cos ci to pomoze to masz tu wszystkie dane z obrotomierza;
88 311 204 Made in Germany
10.902/129/029
12V/ 2018.25H0Z
1:2.99
Ja mysle ze sygnal nie pochodzil z komputera ale moge sie mylic, kiedys rozmawialem z elektrykiem i mowil ze w dieslach obroty biora sie z alternatora A masz symbol W na alternatorze??
88 311 204 Made in Germany
10.902/129/029
12V/ 2018.25H0Z
1:2.99
Ja mysle ze sygnal nie pochodzil z komputera ale moge sie mylic, kiedys rozmawialem z elektrykiem i mowil ze w dieslach obroty biora sie z alternatora A masz symbol W na alternatorze??
mam problem audi 80 silnik dostaje wysokich obrotów pedał gazu się blokuje odwiedziłam parę warsztatów dwie wersje silnik krokowy lub zespól przepustnicy (potencjometr) może ktoś miał podobny przypadek i wie co dalej robić .Nadmienię że za wymianę zespołu przepustnicy zażądali około 3000 zł . Czy to jest możliwe żeby to tyle kosztowało
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Czy ja dobrze zrozumiałem? 3000zł (słownie: trzy tysiące złotych) :?: Chyba coś kolego ci się pomyliło. Tyle to prawie auto kosztuje, chyba że nie chodzi o to wozidło które masz w opisie?smoczuś pisze:Nadmienię że za wymianę zespołu przepustnicy zażądali około 3000 zł . Czy to jest możliwe żeby to tyle kosztowało
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba że chcieli wsadzić fabrycznie nową oryginalną część od producenta...Labiel pisze:Czy ja dobrze zrozumiałem? 3000zł (słownie: trzy tysiące złotych) :?: Chyba coś kolego ci się pomyliło. Tyle to prawie auto kosztuje, chyba że nie chodzi o to wozidło które masz w opisie?smoczuś pisze:Nadmienię że za wymianę zespołu przepustnicy zażądali około 3000 zł . Czy to jest możliwe żeby to tyle kosztowało
Z tego co pamiętam to za rozdzielacz z przepływomierzem do mechanicznego wtrysku wołają 4000 (cztery tysiące zł) i trzeba oddać stary. A na szrocie "tylko" 150-300zł...
smoczuś, na pewno to jest silnik RU? Bo coś takiego zdarza się nagminnie przy silniku PP (W FAQ jest spory fragment poświęcony temu silnikowi https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm).
PS. W nadwoziu Coupe nie było silników RU ani PP. Upewnij się co masz i popraw profil to umożliwi jakąkolwiek pomoc.
Dzięki szczerze powiem nie bardzo się znam na silnikach , nadwoziach po prostu potrzebuje porady co mam dalej z tym zrobić czy jest jakaś osoba która podejmie się naprawy lub poleci mi jakiegoś dobrego mechanika z okolic Gdańska nie takiego co bierze kasa i nic nie robi i jak zobaczy kobietę to myśli "następna frajerka "
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 19 maja 2010, 16:50
- Lokalizacja: podkarpacie RPZ
Ja tak Mam tylko trzeba przelutowac cztery piny na płycie.Na forum jest opis jak to zrobić.aldi pisze:Tak powinno działać i będzie dobrze pokazywać jeśli będziesz miał zegary z 4 cylindrowego silnika benzynowego.malizna3h pisze:panowie podepne sie do tematu: czy moge wlozyc zegary od wersji benzynowej z obrotami do 7000 do mojego 1z tdi bez przerobek? i wszystko bedzie smigac?
niebieski79 ty chyba piszesz o wsadzeniu obrotka w miejsce bigbena a kolega malizna3h pyta czy jak wsadzi zegary od PB to czy będzie działaćniebieski79 pisze:Ja tak Mam tylko trzeba przelutowac cztery piny na płycie.Na forum jest opis jak to zrobić.aldi pisze:Tak powinno działać i będzie dobrze pokazywać jeśli będziesz miał zegary z 4 cylindrowego silnika benzynowego.malizna3h pisze:panowie podepne sie do tematu: czy moge wlozyc zegary od wersji benzynowej z obrotami do 7000 do mojego 1z tdi bez przerobek? i wszystko bedzie smigac?