Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH 2.8] problem z płynem

Wszystko co tyczy się silników V6
dymcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 26 lip 2010, 22:35

[AAH 2.8] problem z płynem

Post autor: dymcio » 27 lip 2010, 13:26

witam mam problem coś siedzieje jak się auto za grzeje i się odkręci korek od płynu to raz wywala płyn a za chwilkę go wciąga spowrotem i temperatury mi nie pokazuje czy to może być wina termostatu czy uszczelka pod głowicą co wy o tym myślicie
Ostatnio zmieniony 28 lip 2010, 13:16 przez dymcio, łącznie zmieniany 2 razy.

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 27 lip 2010, 13:39

Nie piszę, że to na pewno to, napiszę tylko ze u mnie przy takich samych objawach wymiana termostatu rozwiązała problem, poprostu nie otwierał się. "Mechanicy" nic tylko uszczelki pod głowicą uszkodzone widzieli. Wymiana termostatu to ze 2 godziny roboty.

pimpam

Post autor: pimpam » 27 lip 2010, 14:17

U mnie jak się ostatnio tak właśnie działo, tzn wywalało płyn, wciągało go, skoki temperatury, okazało się, że jest ciśnienie w układzie i po sznurku do kłębka wyszło, że to uszczelka pod głowicą. Sprawdź czy w zbiorniku wyrównawczym nie ma oparów spalin mi to znajomy robił jakimś takim miernikiem z cieczą, która barwi się przy ich obecności i tak właśnie wyszło na 100%, że to uszczelka. :cry:

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 27 lip 2010, 14:36

Witam, Kolega dymcio napisal że nie pokazuje mu temperatury, więc stawiałbym na czujnik

pimpam

Post autor: pimpam » 27 lip 2010, 14:56

damianek1234561, no ja nie powiedziałem, ze na 100% to jest uszczelka, pisze koledze tylko jak to u mnie wyglądało, może to sprawdzić to zajmie minute, a co znaczy nie pokazuje?w ogóle nie wskazuje czy wskazuje niską temp, a może niewłaściwą temp.?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 27 lip 2010, 19:57

sprawdź czy przy kręceniu rozrusznikiem nie idą bąbelki w zborniczku.
Raczej masz walnięty termostat który nie całkiem się otwiera ;-)

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 27 lip 2010, 20:50

To że nie pokazuje temp pasowało by bardziej na zapowietrzony układ bo nie otwierający sie termostat nie ma wpływu na wskazania a jedynie na włącznie sie wentylatorów . Sprawdź jak ci sie chłodnica nagrzewa najpierw ciepły powinien sie robic dolny wąż przy termostacie a puźniej jak już sie termostat zacznie otwierac to sie reszta szybko rozgrzewa. ostatnio robiłem u kumpla w C4 podobne objawy jak sie porządnie rozgrzał to zaczynał sie gotowac a układ nie chciał sie odpowietrzyć , przyczyna był uszkodzony zawór nagrzewnicy który był pękniety i rozszczelniał sie jak silnik sie mocno nagrzał

dymcio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 26 lip 2010, 22:35

Post autor: dymcio » 28 lip 2010, 12:57

z temperaturą jest tak na początku pokazuje później nic nie pokazuje i jak termostat puści to pokazuje temperaturą też czuje że to może być termostat ale czuje tak jak by troszkę mocy stracił to mnie troszkę martwi
na początek muszę wymienić termostat i zobaczyć czy coś się zmieni
dzięki za wskazówki

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 28 lip 2010, 13:57

moze nie wymieniaj od razu termostatu, sa to groszowe sprawy ale kazdy grosz sie liczy :mrgreen: ... wymontuj termostat wloz do garnka z zimna woda i zacznij gotowac sprawdz czy termostat sie otwiera a jak woda ostygnie to czy sie zamyka bedziesz wiedzial czy jest sprawny, skoro mowisz ze autko muli odlacz czujnik temperatury i sprawdz czy bedzie roznica jesli tak to czujnik do wymiany

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 26 sie 2010, 11:27

koledzy mam inny problem mi po zagrzaniu do 95 C płyn jest wentylatory sie właczaja no ale jak silnik ostybnie potrafi zniknac z zbiorniczka 0.5 l płyny a czasami i wieciej co moze byc przyczyna nie widac oznak zadnego wycieku

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 26 sie 2010, 11:51

Masz zaje...cie zapowietrzony układ.

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 26 sie 2010, 11:58

dymcio pisze:witam mam problem coś siedzieje jak się auto za grzeje i się odkręci korek od płynu to raz wywala płyn a za chwilkę go wciąga spowrotem i temperatury mi nie pokazuje czy to może być wina termostatu czy uszczelka pod głowicą co wy o tym myślicie
W układzie chłodzenia, zwłaszcza po nagrzaniu się silnika wytwarza się ciśnienie, więc nie dziw się, że płyn wciąga lub wywala na zewnątrz.

Zapowietrzone AAH w 99% przypadków jest zapowietrzone na nagrzewnicy. Początkowo temperatura może skakać, raz będzie leciało ciepłe z nawiewów, raz nie. Później w ogóle nie leci ciepłe z nawiewów, a silnik łapie temperaturę w 5minut i nie przestaje ona rosnąć. Nawet jeśli termostat jest dobry i wentylatory działają. Zapowietrzony układ pokazuje normalnie temperaturę płynu. Kończy się to pęknięciem lub zrzuceniem któregoś z węży na chłodnicy.

Zacięty termostat w którejkolwiek pozycji ma wpływ na temperaturę silnika, ale nie ma wpływu na wskazania temperatury na zegarach. Nie do tego stopnia, żeby temperatura wskakiwała dopiero po jego otwarciu/zamknięciu. Brak wskazań temperatury to raczej czujnik temperatury, a nie zapowietrzony układ, albo zacinający się termostat.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 26 sie 2010, 12:26

chybo101 pisze:Masz zaje...cie zapowietrzony układ.
kolego własnie ze układ jest odpowietrzony.

zauwazyłem wyciek w poblizły wspornika silnika tego co jest przy przedniej belce pod kołem pasowym mozliwe ze z tamtąc cieknie ? no i jak sie zagrzeje wyciek znika a jak zimny zaczyna sie sączyc co ty jest grane

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 26 sie 2010, 12:33

To jak wytłumaczysz ze Ci płyn znika :?: Teleportuje się :?: Sa tylko cztery drogi albo się odpowietrza właśnie lub wywala na zewnątrz przez korek, albo wciąga silnik lub gdzieś jest wyciek. Ja stawiam ze się właśnie odpowietrza. A przez ten otwór się zapowietrza tak jak ja miałem :-P

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 26 sie 2010, 13:16

no ale dzis koło 10 zauwazyłem plame pod silnikiem jak pisałem w poscie wyzej ze wyciek dochodził jakby z pod tej łapy silnika co jest przy przedniej belce ?? i mozliwe zeby z tamtąd ciekło ?

dodoam ze raz mi tylko wywaliło przez korek ale trochu auto upalałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl