Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 JN] Ustawienie zaplonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kasiek13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 lip 2010, 22:05
Lokalizacja: Świebodzin

[B3 JN] Ustawienie zaplonu

Post autor: kasiek13 » 27 lip 2010, 23:01

Witam czy wie moze ktos jak ustawic zaplon , poprostu zostaly wyciagniete kable i nie wiem jak ma isc pierwszy kabel i gdzie czy od rozadu czy od kabiny prosze o pomoc silnik to JN 1.8 GTE ka-jetronic jakos tak

Na przyszłość proszę stosować właściwe tagi.

Stosuj polskie znaki w postach.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2010, 12:51 przez kasiek13, łącznie zmieniany 1 raz.

terranovy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 03 lip 2010, 15:41
Lokalizacja: wrocław

Post autor: terranovy » 27 lip 2010, 23:31

http://obrazki.elektroda.net/88_1249878603.jpg

kat wyprzedzenia 6 stopni +_ 1 przy odłączonym podcisnieniu
Ostatnio zmieniony 27 lip 2010, 23:45 przez terranovy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 27 lip 2010, 23:42

Kolejność zapłonu jest: 1-3-4-2 na rozdzielaczu zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Na głowicy natomiast: 1 cylinder to ten przy chłodnicy a 4 to ten przy skrzyni.

https://audi80.pl/80-b4-20-abtproble ... +zap%B3onu

Kolega Terranovy pokazał wprawdzie silnik w układzie poprzecznym, ale przewody też sie zgadzają.

kasiek13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 lip 2010, 22:05
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: kasiek13 » 28 lip 2010, 09:43

tak ale oco chodzi z tym wyprzedzeniem jak mnie ktos moze oswiecie :(

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 28 lip 2010, 10:26

kasiek13 pisze:tak ale oco chodzi z tym wyprzedzeniem jak mnie ktos moze oswiecie :(
Jesli nie kręciłeś aparatem zapłonowym a tylko zdjąłeś kable z rozdzielacza to nie musisz ustawiać zapłonu tylko powtykać kable we właściwe miejsca, tak jak jest napisane wyżej.

kasiek13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 lip 2010, 22:05
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: kasiek13 » 28 lip 2010, 10:27

wlasnie ze byl wyjety caly zaplon z bloku i czyszczone bylo wszystko i teraz nie wiem jak to bylo ;/

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 28 lip 2010, 11:05

kasiek13 pisze:wlasnie ze byl wyjety caly zaplon z bloku i czyszczone bylo wszystko i teraz nie wiem jak to bylo ;/
W takim razie jak masz wyjęty aparat musisz zaglądając przez otwór ustawić śrubokrętem ząb pompy oleju równolegle do kierunku jazdy zgodnie z nacieciem.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 23bbc56ab0

Następnie włożyć aparat zapłonowy, z palcem prostopadle do bloku silnika zgranym z nacieciem na obudowie rozdzielacza.

Następnie zakładasz kable zgodnie z kolejnoscią zapłonu tak ja napisałem wyżej. Odpalasz silnik i regulujesz wyprzedzenie zapłonu kręcąc obudową aparatu w prawo - przyspieszasz, w lewo - spowalniasz. Ale to już najlepiej zrobić u mechanika, niech ci na lampie wyreguluje kąt wyprzedzenia 6* bo sam na ucho tego nie ustawisz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 lip 2010, 11:27

Przed wykonaniem instrukcji kolegi percevalle ustaw rozrząd jak do wymiany paska, najlepiej na znak koła wałka rozrządu wtedy będzie pewne że tłok jest w ZZ po suwie sprężania a nie wydechu (dzieje się tak bo na jeden obrót wałka rozrządu przypadają dwa obroty wału).

kasiek13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 lip 2010, 22:05
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: kasiek13 » 28 lip 2010, 11:50

ok ale np czy jak bede wkladal ten zaplon w blok to on pasuje tylko w 1 miejsce czy ruznie ?? i czy jest jakis znak jak ma byc dokladnie wsadzony bo jak wal ma 2 okrazenia to moze byc ze bedzie pasowal w 2 miejscach to czy ma to jakies znaczenie ??

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 28 lip 2010, 12:47

kasiek13 pisze:ok ale np czy jak bede wkladal ten zaplon w blok to on pasuje tylko w 1 miejsce czy ruznie ??
Jesli ustawisz wszystkie koła rozrządu na znaki tzn. koło wałka, koło wału korbowego i zgrasz to z kołem wałka pośredniego ( bo to on właśnie napędza aparat zapłonowy i pompe oleju, dlatego musi sie zgadzać nacięcie na wałku pośrednim z nacięciem na wale korbowym) to możesz spokojnie wkładać aparat zapłonowy na swoje miejsce ustawiając tak jak Ci napisałem wyżej.

Tu masz wszystko z obrazkami jak ustawić rozrząd:
https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... rozrz%B1du

pzdr

kasiek13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 lip 2010, 22:05
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: kasiek13 » 29 lip 2010, 08:57

temat do zamkniecia

do wymiany blok :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl