Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymaina amortyzatorów a ustawienie zbieżności

ODPOWIEDZ
czarek199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:13

[B4 1Z] Wymaina amortyzatorów a ustawienie zbieżności

Post autor: czarek199 » 19 lip 2010, 22:02

Witam
Ostatnio wymieniłem amortyzatory z przodu i wszystkie tuleje. Zastanawiam się czy po tej wymianie trzeba ustawić zbieżność/ geometrie i czym się to różni? Zauważyłem również, że po tej wymianie (przed raczej tak nie było choć głowy nie dam) kierownica jest lekko skręcona a auto jedzie prosto, mogło się tam coś przestawić po wymianie samych amortyzatorów i tulei i czy podczas tej zbieżności mi to ustawią ?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 15:09 przez czarek199, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 19 lip 2010, 22:37

Ta skręcona kierownica to właśnie "popsuta" zbieżność po wymianie amortyzatorów. Obowiązkowo i bezwzględnie po tak ważnej ingerencji w zawieszenie należy ustawić zbieżność. Mechanik ustawiając kąty jak ma być sprawi że kierownica "wroci na swoje miejsce".

Generalnie najszerszym pojęciem jest geometria i właśnie w jej skład wchodzą pomiary 3 kątów:

1. zbieżność
2. kąt pochylenia koła
3. kąt pochylenia swożnia zwrotnicy

Zbieżność z punktu widzenia stabilności jazdy jest tu najważniejsza.

PS. Masz tu linka żeby lepiej zrozumieć:
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... zenia.html <ok>

czarek199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 16 wrz 2008, 10:13

Post autor: czarek199 » 19 lip 2010, 22:49

Tak myślałem, trzeba to poustawiać :)) Teraz tak patrze na fakture i była brana jakaś część za 32zł jest tylko kod producenta i po wpisaniu w google okazało się że był wymieniany również łącznik stabilizatora.
Jeszcze mała ciekawostka audi ma na liczniku 257 tyś i jeździło na ori amortyzatorach :D (w Polsce zrobiło jakieś 25 tyś) do sierpinia 2008 jeździła sobie po Niemczech...

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 20 lip 2010, 07:30

No bo w Niemczech amortyzatory się nie męczą tak jak u nas :mrgreen: Moje ma ori amory, które maja sprawności między 79 a 84% a przebieg 306 tyś(do Maja 2008 tez po Niemczech śmigało) <ok>

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 20 lip 2010, 14:39

dokładnie, Kolega wyżej powiedział, amorki w Niemczech się nie męczą, bo tam są równe drogi, moja Audi miała tylko z tyłu oryginalne amorki (BOGE) a z przodu już ktoś wymieniał. A auto od 2005 roku w Polsce. A co do tej ingerencji w zawieche, to bezwzględnie i niezwłocznie ustaw geometrię bo szkoda opon, żeby Ci je nierówno ścierało. Sorki za OT :->

leni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 24 lip 2010, 18:11
Lokalizacja: Lublin

Apropo wymiany amortyzatorów...

Post autor: leni » 24 lip 2010, 18:32

Mam problem z wymianą amortyzatora z przodu, męczę się z tym już cały dzień. Zdjąłem koło i odkręciłem śruby przy tarczy hamulcowej i nie bardzo wiem co teraz zrobić. Próbowałem ściągnąć sprężynę amortyzatora i okręcić śrubę z góry tzn tę z pod maski ale "nie chce iść". Mógłby mi ktoś doradzić co zrobić? Bardzo proszę.

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Re: Apropo wymiany amortyzatorów...

Post autor: Mortiis » 24 lip 2010, 23:04

leni pisze:Mam problem z wymianą amortyzatora z przodu, męczę się z tym już cały dzień. Zdjąłem koło i odkręciłem śruby przy tarczy hamulcowej i nie bardzo wiem co teraz zrobić. Próbowałem ściągnąć sprężynę amortyzatora i okręcić śrubę z góry tzn tę z pod maski ale "nie chce iść". Mógłby mi ktoś doradzić co zrobić? Bardzo proszę.
Domyślam się że ta śruba spod maski kręci Ci sie razem z kluczem, musisz mieć dwa klucze 22 albo 24 z tego co pamiętam i 10 albo dobre kleszcze masz dwie śruby dużą i małą żeby wyjąc amorek dużą odkręcasz a mała blokujesz bo inaczej wieki będziesz kręcił i nie odkręcisz, dobrze jak byś miał dwa podnośniki jeden pod auto drugi pod wahacz, żeby bez problemów wkład wyciągnąc dobrze jest odkręcić stabilizator bez problemu wszytko schodzi, jak będziesz miał jakieś pytania pytaj :)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 25 lip 2010, 12:37

Oczywiście na sprężynę założyłeś ściągacz :?: dokładnie jak kolega napisał wyżej klucz 22 drugim blokujesz zxa samą końcówkę amortyzatora to będzie 8 lub 10 kluczyk po odkręceniu tej śruby pokaże ci się tulejka którą też musisz odkręcić i dopiero amortyzator zejdzie na dół

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 27 lip 2010, 19:31

goldi j51, ale sciagacz na sprezyne mozna zalozyc po sciagnieciu macpersona...
a klucz na amrotyzatorze to imbus nr7 (koniecznie 7, zwykle go nie ma w zestawach i lepiej nie uzywaj innego objedziesz i bedzie kicha) wkladasz 22 łamany w nakretke w kielich pod maska... z gory wspomniany imbus i krecisz albo jednym albo drugim albo dwoma przeciwnie do siebie, a podlozenie lewarka pod wahacz jeszcze bardziej ulatwi prace tak jak pisza koledzy ;]

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 lip 2010, 12:54

ale Łukasz łatwiej jest jak założysz ściągacz na zamontowanym amortyzatorze w aucie i juz ci mówię dlaczego.Zakładasz ściągasz na sprężynę i lewarkiem podnosisz za dolny swożen wahacza do góry w tym momencie sprężyna się ściska i reką sobie dociągasz śruby ściągacza luzujesz lewarek i już masz ściśniętą sprężynę i żadnej męczarni i kręcenia śrubami od ściągacza

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 29 lip 2010, 11:58

Chciałem dodać ze przy odkręcaniu kolumny od całej piasty warto zaznaczyć np. śrubokrętem pozycję kolumny w mocowaniu przy tych dwóch śrubach mocujących, przed odkręceniem (tak ze 2 kreski), wtedy nie trzeba ustawiać zbieżności gdy wszystko skręci się zgodnie z zaznaczeniem. miałem już tak w 3 autach i jak narazie w żadnym nie trzeba było nic w geometrii ruszać

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 29 lip 2010, 14:29

goldi j51, racja racja, teraz rozumiem o co chodzilo ;] ja i tak sciagam sprezyny grzechotka wiec nie ma zle ale Twoj sposob rzeczywiscie jest mniej meczacy ;]
Jarek3601, powiem Ci ze ja jeszcze nigdy po zmianie zawiasu nie robilem zbieznosci bo nie bylo takiej potrzeby, fakt zaznaczenie tez moze miec swoje znaczenie, ale jak nie ruszasz koncowki drazka kierowniczego ani samego drazka to co ma sie zmienic w zbieznosci?
mi zalezy tylko na zbieznosci bo w moim aucie pojecie "geometria" nie istnieje ;p mam takie negatywy kol ze kolesiowi na zbieznosci opadly rece i z blagalnym wzrokiem prosil zebym nie chcial robic katow :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl