Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 24 lip 2010, 14:22

Z ciekawości za ile kupiłeś?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 lip 2010, 21:06

AUDI_A6 pisze:Z ciekawości za ile kupiłeś?
20 zł :-P Więc myślę że cena dobra jak za kompletną lampę w bardzo dobrym stanie, bez żadnych wad.

Tak jako ciekawostkę powiem że kiedyś kupiłem dwa przednie amorki do swojej A4 (chyba od wersji z seryjnie obniżonym zawieszeniem) za 1zł. Ostatnio przerzuciłem je do siebie i sprawdziłem u mechanika. Sprawność po 70% więc jest dobrze :mrgreen: Wydaje mi się że lepiej się sprawują niż moje seryjne który były w nieco lepszym stanie bo sprawność miały na poziomie 76%.

Awatar użytkownika
lars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 18 cze 2010, 19:37
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: lars » 30 lip 2010, 20:53

A jeśli można wiedzieć gdzie kupiłeś tą podstawkę na napoje?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 lip 2010, 20:54

lars pisze:A jeśli można wiedzieć gdzie kupiłeś tą podstawkę na napoje?
A kiedyś trafiła się za parę groszy na allego. W sumie ostatnio nawet dość mocno się przydała :-P Ale nie wiem czy jak kiedyś przyjdzie CB to nie pójdzie w to miejsce. Zależy jak wymiar będzie pasował.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 lip 2010, 13:22

[center]Fotostory nr 18

Naprawa nadkoli i wymiana amortyzatorów - 21.07.2010
[/center]

Korzystając z chwili wolnego postanowiłem zabrać się za coś, co miałem zrobić już rok temu :mrgreen: Mianowicie naprawić moje przednie nadkola. Niestety zaraz po kupnie nie dopilnowałem jednej sprawy. Otóż nie mając podłogi pod silnikiem przednie nadkola pędem wiatru zostały dopchnięte do kół i taki był tego efekt (zresztą bardzo często spotykany):

[center]Obrazek[/center]

Trochę lipnie to wyglądało, więc zebrałem się w sobie i wreszcie to zrobiłem.

W pierwszej kolejności oczywiście trzeba było zdjąć nadkola - rzecz banalnie prosta. Później oczyścić miejsce klejenia. Ja dodatkowo przeleciałem je trochę szlifierką, aby powierzchnia klejenia była chropowata.

Da załatania dziury użyłem żywicy z włóknem.

[center]Obrazek Obrazek[/center]

Kilka warstw z przodu i z tyłu nadkola załatwiło sprawę. Rewelacji nie ma, ale dziura już nie straszy.

[center]Obrazek[/center]

I jeszcze z innej beczki. Jakiś czas temu za parę groszy (dokładnie to za 100 groszy :mrgreen: ) kupiłem na allegro komplet amorków na przód. Co prawda nie miałem takiej potrzeby, ale trafiła się okazja więc je wziąłem. Niestety po wielu próbach nie udało mi się dowiedzieć co to za amorki - jednak jest bardzo prawdopodobne że są to amorki od wersji zawieszenia seryjnie obniżonego (te które mam w ETCE wymieniane są jako część zamienna względem tamtych amorków). Amorki były czerwonego koloru i mają czepień o jakieś 5mm krótszy od moich amorków.

Zakupione amorki wydawały się w dobrym stanie więc postanowiłem je przełożyć. Dodatkowo korzystając z okazji skróciłem przednie odbojniki o jakieś 17mm. Uznałem iż skoro zawieszenie mam obniżone to i odbojniki powinny być krótsze.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Zaraz po przełożeniu amorków pojechałem na stację diagnostyczną żeby je sprawdzić. Wyszło po 70% więc jest dobrze (moje ori były ciut lepsze bo miały średnią 75%). Co do wrażeń z jazdy to zauważyłem sporą zmianę w wybieraniu dziur. Nie wiem czy za sprawą skrócenia odbojników czy wymiany amorków ale jeździ się teraz lepiej na dziurach. Auto nie odczuwa tak mocno wjechania w dziurę czy jazdę po nie równościach.

Czy amorki zostaną na stałe jeszcze nie wiem. Zobaczymy jak będą spisywały się w dłuższej perspektywie. Na chłopski rozum biorąc jeśli faktycznie są to amorki od wersji zawieszenia BE (z tego co pamiętam tak się to zawieszenie nazywało) to przy obniżeniu -30mm (docelowo chce -40mm, a może -50mm :mrgreen: ) powinny spisywać się lepiej od standardowych.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 31 lip 2010, 19:56

to raczej napewno sa amorki z seryjnie obnizonym zawieszeniem. Ojciec ma seryjne -20 i ma właśnie takie czerwone.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 sie 2010, 21:53

to raczej napewno sa amorki z seryjnie obnizonym zawieszeniem. Ojciec ma seryjne -20 i ma właśnie takie czerwone.
Też tak właśnie myślę. Wszystko na to wskazuje.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 02 sie 2010, 01:01

Labiel, mam pytanie co do wolnej odmy. Nie śmierdzi Ci wokół auta po ostrzejszej jeździe?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 sie 2010, 10:53

AUDI_A6 pisze:Nie śmierdzi Ci wokół auta po ostrzejszej jeździe?
Jeszcze niczego takiego nie zauważyłem a sporo już na niej zrobiłem.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 02 sie 2010, 11:21

Ciągle myślę albo wolna odma albo OCT. Cholera wie, bo tak czytam i czytam jedni mówią to drudzy tamto. Dzisiaj odpiąłem odmę i kurde po pałowaniu zero smordu czy kopcenia, a ludzie tak na to narzekają. I dodatkowo duży + dla wolnej odmy, że te gorące opary nie wlatują znowu przed turbinę, dlatego chyba zrobię tak jak ty wolną odmę i zobaczymy co będzie się dziać.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 sie 2010, 11:27

Opinie o tym że się kopci niby z tej odmy też słyszałem. Natomiast ja czegoś takiego nie zauważyłem, tak jak i smrodu. Podejrzewam że zależy to do kondycji silnika. Jeśli ktoś ma delikatnie już zajechany motor i kompresja idzie w miskę to mogą występować różne zjawiska, łącznie z tym kopceniem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 sie 2010, 17:58

U mnie tak czy siak wolna odma raczej zostanie już na stałe. W planach miałem zamontowanie jeszcze CTO z wolną odmą ale przemyślę to jeszcze bo nie wiem czy ma to sens. Przez wolną odmę nie wyrzuca mi żadnego oleju, więc żeby CTO miał spełniać swoją rolę to musiałby być bardzo blisko wyjścia odmy z bloku żeby jakikolwiek olej tam doleciał - a jak wiadomo miejsca tam brak. A jak mam go zrobić gdzieś dalej gdzie olej nawet do niego nie dotrze to nie ma to chyba sensu.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 02 sie 2010, 19:48

Ja też działam z tą odmą. Wlot do tipa jakoś sensownie zaślepię, a na rurkę od odmy dam gustowny filterek i jakoś będzie :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 sie 2010, 23:29

AUDI_A6 pisze:Wlot do tipa jakoś sensownie zaślepię
Też muszę pomyśleć o jakiś porządnym zaślepieniu byłego wlotu odmy przed przepustnicę, bo na razie jest tam rozwiązanie tymczasowe. Jak coś wymyślisz to daj znać :-P

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 03 sie 2010, 00:57

Korek od wina + opaska? :mrgreen:

A tak serio to nie wiem, coś się pomyśli na dniach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl