[all quattro] Jak sprawdzić czy działa blokada???
[all quattro] Jak sprawdzić czy działa blokada???
Witam! Nie wiem jak sprawdzić czy działa blokada w moim audi. Wciskam przycisk, zapala się lampka ale poza tym nic się nie zmienia.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2010, 21:05 przez masrepus, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Dokładnie. wiem coś o tym. Miałem w życiu 5 bmw i żadna nie miała mniejszego silnika niż 2.5 litra i wiem jak sie lata bokiem ale tym audi się nie da. To moje pierwsze auto awd, kupione z myślą o zimie, bo poruszam się po drogach, gdzie nie tylko rwd, ale i fwd polegnie. Więc jak to sprawdzić? Bo ciekaw jestem czy działa ta blokada.Leo pisze:ech kolego do bączków to trzeba było sobie bmw kupić.
blokada tak naprawdę to jest potrzebna TYLKO do wyjeżdżania z głębokiego kopnego śniegu lub błota. I to wszystko.
A żeby zrobić bączka to trzeba auto złamać najpierw. ze zatrzymania to bardzo trudne, jeśli ma się tylko 150 KM...
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
podnosisz auto na podnośnik. Wrzucasz luz, zapinasz blokadę i jeśli kręcąc jednym tylnym kołem drugie kręci się w tą samą stronę jednocześnie, i nie da się tego drugiego tylnego koła zatrzymać ręką ani ruszać w drugą stronę (bo z tyłu jest dyfer otwarty i nie ma szpery) to blokada działa
jeszcze drugi sposób jest taki, że jak włączysz blokadę i będziesz robić wolne ciasne skręty na max skręconcyh kołach, to będziesz czuł że Ci chce dupę auta urwać
jeszcze drugi sposób jest taki, że jak włączysz blokadę i będziesz robić wolne ciasne skręty na max skręconcyh kołach, to będziesz czuł że Ci chce dupę auta urwać
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Właśnie "blokada" to sterowana 100% szpera.masrepus pisze:A tylny dyfer w Quattro ma szperę?
Ma sterowaną pstryczkiem-elektryczkiem 100% szpere.A bez pstryczka chodzi jako otwarty a z jako spięty.Leo pisze:(bo z tyłu jest dyfer otwarty i nie ma szpery) to blokada działa
Generalnie Leo, wyczerpał temat sprawdzania i prawdopodobnych niesprawności.
Od siebie dodam że na zapiętym moście w II-generacji quattro (o której mowa) można sobie na szutrze i śniegu latać bokami (jak się ma odpięte automatyczne rozłączanie blokady, co osobiście uskuteczniam) ale nie po mokrym asfalcie bo szlag trafi blokadę lub dyfer.
Jeśli masz u siebie kanał lub podnośnik to sprawdź czy nie jest ułamany w tym miejscu - to się bardzo często zdarza
Jeśli jest ok to spróbuj ręką wysunąć siłownik obracając przy tym półosią - w pewnym momencie powinien wysunąć się dalej i blokada powinna się włączyć (może się zdarzyć że blokada się od razu załączy jeśli akurat półoś była w odpowiedniej pozycji) - jesli się załączyła to most jest ok.
Jeśli siłownik nie stawia oporu, to pozostają:
- nie podłączone lub nieszczelne podciśnienie prowadzące do sterownika (sprawdź wężyk podciśnienia dochodzący do sterownika - może nie jest podłączony pod maską),
- nieszczelny siłownik lub nieszczelne wężyki łączące sterownik z siłownikiem (to możesz sprawdzić zasysając powietrze z wężyków (od strony sterownika oczywiście) - jeden powinien wysuwać siłownik a drugi chować),
- uszkodzenie sterownika lub instalacji prowadzącej do niego.
Zielona lampka o którą pytałem sygnalizuje załączenie blokady - przy włączonym zapłonie i zablokowanym moście powinna się zaświecić (bez względu na to czy zablokowałeś go manualnie przy moście czy przyciskiem).
Jeśli jest ok to spróbuj ręką wysunąć siłownik obracając przy tym półosią - w pewnym momencie powinien wysunąć się dalej i blokada powinna się włączyć (może się zdarzyć że blokada się od razu załączy jeśli akurat półoś była w odpowiedniej pozycji) - jesli się załączyła to most jest ok.
Jeśli siłownik nie stawia oporu, to pozostają:
- nie podłączone lub nieszczelne podciśnienie prowadzące do sterownika (sprawdź wężyk podciśnienia dochodzący do sterownika - może nie jest podłączony pod maską),
- nieszczelny siłownik lub nieszczelne wężyki łączące sterownik z siłownikiem (to możesz sprawdzić zasysając powietrze z wężyków (od strony sterownika oczywiście) - jeden powinien wysuwać siłownik a drugi chować),
- uszkodzenie sterownika lub instalacji prowadzącej do niego.
Zielona lampka o którą pytałem sygnalizuje załączenie blokady - przy włączonym zapłonie i zablokowanym moście powinna się zaświecić (bez względu na to czy zablokowałeś go manualnie przy moście czy przyciskiem).
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz. Na pewno jutro sprawdzę co i jak.
[ Dodano: 2010-08-21, 16:24 ]
Witam. Blokada działa jak załaczę ją ręcznie przy dyfrze i zapala się zielona lamka. Jak wciskam przysisk diff to słyszę tylko pyknięcia przekaźnika. W tym module pod siedzeniami tylnymi nie powinna pracować jakaś pompka? Są do modułu 3 wężyki. Czarny, czrno niebieski i czarno żółty. W czarny nie mogę wdmuchnąć powietrza, w dwa pozostałe mogę bez problemu dmuchać i dmuchać. Gdzie pod maską znajdę te podciśnienia? Jakieś sugestie co do tego przypadku. CO szukać dalej? Proszę o pilną odpowiedź bo właśnie dłubię przy aucie. Dziękuję.
[ Dodano: 2010-08-21, 16:24 ]
Witam. Blokada działa jak załaczę ją ręcznie przy dyfrze i zapala się zielona lamka. Jak wciskam przysisk diff to słyszę tylko pyknięcia przekaźnika. W tym module pod siedzeniami tylnymi nie powinna pracować jakaś pompka? Są do modułu 3 wężyki. Czarny, czrno niebieski i czarno żółty. W czarny nie mogę wdmuchnąć powietrza, w dwa pozostałe mogę bez problemu dmuchać i dmuchać. Gdzie pod maską znajdę te podciśnienia? Jakieś sugestie co do tego przypadku. CO szukać dalej? Proszę o pilną odpowiedź bo właśnie dłubię przy aucie. Dziękuję.