Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all quattro] Jak sprawdzić czy działa blokada???

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

[all quattro] Jak sprawdzić czy działa blokada???

Post autor: masrepus » 26 lip 2010, 18:03

Witam! Nie wiem jak sprawdzić czy działa blokada w moim audi. Wciskam przycisk, zapala się lampka ale poza tym nic się nie zmienia.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2010, 21:05 przez masrepus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 26 lip 2010, 21:45

a co ma się zmienić :D

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 26 lip 2010, 21:53

Chciałem sobie na mokrym polatać bokami ale to audi jeździ w koło, czasami dupą rzuci. Włączam blokadę i to samo. I tak sobie spekuluję że blokada mimo zapewnień poprzedniego właściciela nie działa.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 26 lip 2010, 21:56

Bo blokada dział tylko do określonej małej predkosci a pozniej rozlacza.

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 26 lip 2010, 22:00

tak, wiem ale ona rozłącza chyba od razu albo wcale nie działa skoro już na jedynce nie czuć że jest włączona. Robiłem próby na żużlowej drodze, ruszałem ostro i czy to włączona, czy wyłączona 4 koła mielą i nie mogę się poznać na tym ustrojstwie :). A tylny dyfer w Quattro ma szperę?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 26 lip 2010, 22:04

ech kolego do bączków to trzeba było sobie bmw kupić.

blokada tak naprawdę to jest potrzebna TYLKO do wyjeżdżania z głębokiego kopnego śniegu lub błota. I to wszystko.
A żeby zrobić bączka to trzeba auto złamać najpierw. ze zatrzymania to bardzo trudne, jeśli ma się tylko 150 KM...

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 26 lip 2010, 22:08

Leo pisze:ech kolego do bączków to trzeba było sobie bmw kupić.

blokada tak naprawdę to jest potrzebna TYLKO do wyjeżdżania z głębokiego kopnego śniegu lub błota. I to wszystko.
A żeby zrobić bączka to trzeba auto złamać najpierw. ze zatrzymania to bardzo trudne, jeśli ma się tylko 150 KM...
Dokładnie. wiem coś o tym. Miałem w życiu 5 bmw i żadna nie miała mniejszego silnika niż 2.5 litra i wiem jak sie lata bokiem ale tym audi się nie da. To moje pierwsze auto awd, kupione z myślą o zimie, bo poruszam się po drogach, gdzie nie tylko rwd, ale i fwd polegnie. Więc jak to sprawdzić? Bo ciekaw jestem czy działa ta blokada.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 26 lip 2010, 22:18

podnosisz auto na podnośnik. Wrzucasz luz, zapinasz blokadę i jeśli kręcąc jednym tylnym kołem drugie kręci się w tą samą stronę jednocześnie, i nie da się tego drugiego tylnego koła zatrzymać ręką ani ruszać w drugą stronę (bo z tyłu jest dyfer otwarty i nie ma szpery) to blokada działa :)

jeszcze drugi sposób jest taki, że jak włączysz blokadę i będziesz robić wolne ciasne skręty na max skręconcyh kołach, to będziesz czuł że Ci chce dupę auta urwać ;)

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 27 lip 2010, 09:08

No właśnie w bmw miałem zaspawany dyfer na sztywno i wiem jakie to uczucie manewrować. A w audi tak nie mam. Co tam się psuje?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 lip 2010, 09:33

nieszczelne podciśnienia, zapieczony siłownik przy tylnym moście...
sterownik raczej nie....

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 29 lip 2010, 14:22

która lampka Ci się zapala? tylko ta w przycisku czy też zielona na "obrazku" w miejscu tylnego mostu?

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 29 lip 2010, 19:27

masrepus pisze:A tylny dyfer w Quattro ma szperę?
Właśnie "blokada" to sterowana 100% szpera.
Leo pisze:(bo z tyłu jest dyfer otwarty i nie ma szpery) to blokada działa :)
Ma sterowaną pstryczkiem-elektryczkiem 100% szpere.A bez pstryczka chodzi jako otwarty a z jako spięty.
Generalnie Leo, wyczerpał temat sprawdzania i prawdopodobnych niesprawności.
Od siebie dodam że na zapiętym moście w II-generacji quattro (o której mowa) można sobie na szutrze i śniegu latać bokami (jak się ma odpięte automatyczne rozłączanie blokady, co osobiście uskuteczniam) ale nie po mokrym asfalcie bo szlag trafi blokadę lub dyfer.

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 31 lip 2010, 00:40

Już dokładnie sprawdziłem i blokada nie działa :(. Ponadto nie zapala się zielona lampka.

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 31 lip 2010, 11:45

Jeśli masz u siebie kanał lub podnośnik to sprawdź czy nie jest ułamany w tym miejscu - to się bardzo często zdarza

Obrazek

Jeśli jest ok to spróbuj ręką wysunąć siłownik obracając przy tym półosią - w pewnym momencie powinien wysunąć się dalej i blokada powinna się włączyć (może się zdarzyć że blokada się od razu załączy jeśli akurat półoś była w odpowiedniej pozycji) - jesli się załączyła to most jest ok.
Jeśli siłownik nie stawia oporu, to pozostają:
- nie podłączone lub nieszczelne podciśnienie prowadzące do sterownika (sprawdź wężyk podciśnienia dochodzący do sterownika - może nie jest podłączony pod maską),
- nieszczelny siłownik lub nieszczelne wężyki łączące sterownik z siłownikiem (to możesz sprawdzić zasysając powietrze z wężyków (od strony sterownika oczywiście) - jeden powinien wysuwać siłownik a drugi chować),
- uszkodzenie sterownika lub instalacji prowadzącej do niego.

Zielona lampka o którą pytałem sygnalizuje załączenie blokady - przy włączonym zapłonie i zablokowanym moście powinna się zaświecić (bez względu na to czy zablokowałeś go manualnie przy moście czy przyciskiem).

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 31 lip 2010, 18:08

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz. Na pewno jutro sprawdzę co i jak.

[ Dodano: 2010-08-21, 16:24 ]
Witam. Blokada działa jak załaczę ją ręcznie przy dyfrze i zapala się zielona lamka. Jak wciskam przysisk diff to słyszę tylko pyknięcia przekaźnika. W tym module pod siedzeniami tylnymi nie powinna pracować jakaś pompka? Są do modułu 3 wężyki. Czarny, czrno niebieski i czarno żółty. W czarny nie mogę wdmuchnąć powietrza, w dwa pozostałe mogę bez problemu dmuchać i dmuchać. Gdzie pod maską znajdę te podciśnienia? Jakieś sugestie co do tego przypadku. CO szukać dalej? Proszę o pilną odpowiedź bo właśnie dłubię przy aucie. Dziękuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl