[80 B3 1.8 ABT 90KM] Demontaż przegubów zewnetrznych
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Co mogłeś zrobić źle.... dociagnołes dobrze śróby te 6 sztuk ? Masz wentyla tarcze wiec mogłes sobie zablokowac os sróbokretem wsadzac go w tarcze i blokujac o zacisk. Przeguby raczej tak same z siebie sie nie rozwalaja, raczej stawiam na to iz był zurzyty, chyba ze jeszcze odczepiałesgo od półosi i źle Ci sie nabił ale to tylko groziło by wypadnieciem badz zcieciem klinu. Co do hebli to z tego co sie orjectuje szły dwa rodzaje, z wentylem i z lita tarcza. A napisz w jaki sposób rozlecial sie ten przegub co sie z nim stalo ?
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Rozpadł sie na dwie części kosz w przegubie.Solskier pisze:A napisz w jaki sposób rozlecial sie ten przegub co sie z nim stalo ?
Nic nie grzebałem przy przegubie wewnętrznym, zdemontowałem tylko przegub zewnętrzny aby wymienić osłonę.Solskier pisze:dociagnołes dobrze śróby te 6 sztuk
Czy podczas demontażu przegubu zewnętrznego mogłem za bardzo przekrzywić półoś bądź nią szarpnąć co potem miało wpływ na uszkodzenie?
Chodziło mi o wielkość zacisku, średnice tarczy. Chłopaki piszą że nie trzeba go demontować a nawet robili by to na parkingu bez ściągania koła a mi dość mocno zacisk przeszkadzał w tej czynności aczkolwiek potwierdzam że sie da :mrgreen:Solskier pisze:szły dwa rodzaje, z wentylem i z lita tarcza.
Pośpiech jest najgorszy! Na przyszłość dla innych przestroga, zanim ruszycie to po naprawie dobrze jest posprawdzać "na sucho" w rękach czy wszystko sie kręci nie strzela nie puka nie stuka
moja propozycja wymiany któregokolwiek przegubu, bądź osłony przegubu jest zawsze taka sama - już pisałem o tym przy okazji problemu z przegubem wewnętrznym:
1. wykręcić śruby mocujące przegub wewnętrzny (czasem trzeba też osłonę aluminiową od strony prawej, oddzielającą rurę wydechową od przegubu wewn.3 śruby na imbus),
UWAGA: przegub wewnętrzny wykręcamy kluczem NIE TORX, NIE IMBUS/TRZPIEŃ TYLKO KLUCZ XZN (12 ramienny)!!!!!!!!!!
2. spróbować ześliznąć z flanszy półoś od strony wewn. Jak się nie uda po próbach podnoszenia i opuszczania koła - wcześniej wybić środkowy sworzeń wahacza (cała kolumna poluzuje się i wówczas nie będzie problemów),
3. poluzować śrubę w środku piasty koła (kluczem 24 - tak jest w B4) i drewnianym bądź gumowym młotkiem wypchnąć całą półoś (wyjdzie cała półoś z obydwoma przegubami),
4. czyścimy wszystko, wymieniamy co trzeba, zakładamy gumy, przeguby, tuleje itd, dodajemy smar i skręcamy co się da poza samochodem. Jak jest wszystko przygotowane:
5. zakładamy najpierw stronę zewnętrzną i skręcamy śrubą na klucz 24,
6. zakładamy stronę wewnętrzną i skręcamy 6 śrub. Jak jest to zakładamy jeszcze osłonę aluminiową.
Uwagi: podnośnik potrzebny jest tylko do próby ściągnięcia półosi z flanszy skrzyni biegów, chyba, że wystarczy najechać na klocek (nie próbowałem).
Dajcie znać czy ta instrukcja zadziałała - powinna. Wiem to od osób, które próbowały dokonać tego na wspomnianym parkingu!
Powodzenia!
1. wykręcić śruby mocujące przegub wewnętrzny (czasem trzeba też osłonę aluminiową od strony prawej, oddzielającą rurę wydechową od przegubu wewn.3 śruby na imbus),
UWAGA: przegub wewnętrzny wykręcamy kluczem NIE TORX, NIE IMBUS/TRZPIEŃ TYLKO KLUCZ XZN (12 ramienny)!!!!!!!!!!
2. spróbować ześliznąć z flanszy półoś od strony wewn. Jak się nie uda po próbach podnoszenia i opuszczania koła - wcześniej wybić środkowy sworzeń wahacza (cała kolumna poluzuje się i wówczas nie będzie problemów),
3. poluzować śrubę w środku piasty koła (kluczem 24 - tak jest w B4) i drewnianym bądź gumowym młotkiem wypchnąć całą półoś (wyjdzie cała półoś z obydwoma przegubami),
4. czyścimy wszystko, wymieniamy co trzeba, zakładamy gumy, przeguby, tuleje itd, dodajemy smar i skręcamy co się da poza samochodem. Jak jest wszystko przygotowane:
5. zakładamy najpierw stronę zewnętrzną i skręcamy śrubą na klucz 24,
6. zakładamy stronę wewnętrzną i skręcamy 6 śrub. Jak jest to zakładamy jeszcze osłonę aluminiową.
Uwagi: podnośnik potrzebny jest tylko do próby ściągnięcia półosi z flanszy skrzyni biegów, chyba, że wystarczy najechać na klocek (nie próbowałem).
Dajcie znać czy ta instrukcja zadziałała - powinna. Wiem to od osób, które próbowały dokonać tego na wspomnianym parkingu!
Powodzenia!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 sty 2010, 15:51
odświeżę temat,dzisiaj zmieniałem przegub u siebie w aucie i napotkałem nie typowy problem,dobrali mi przegub według katalogu do mojego silnika,dawaj wsadzać w półoś,zero problemu,schody zaczęły się jak chciałem wsadzić do piasty,wlazło z 1cm i wsadziłem śrubę i kręciłem z nadzieją żę wejdzie a jednak zonk,dopiero kumpel zobaczył że przegub nie mieści się w piastę,wiec przegub nowy i stary w rękę i do sklepu,rok temu kupowałem tam przegub i pasował a tu jakieś jaja,sprzedawca do mnie że nie ma innych na stanie,wiec biegiem do drugiego sklepu...gościu mi wyciągnął i od audi i wv i żaden średnicą mi nie pasował i by się nie zmieścił?co wy na to?gdzie ja mam dostać przegub od siebie,sprzedawca powiedział do mnie żebym delikatnie go oszlifował ale co z tego jak ten przegub co nabyłem jest cały grubszy,nie będę go osłabiał...druga sprawa szarpnąłem za półośkę i wyciągnąłem ją ze skrzyni,na końcu jest tylko zabezpieczenie,wbiłem półośkę z powrotem ale po mocniejszym szarpnięciu wychodzi z powrotem,co zepsułem?chciałem tylko pogrzebać przy aucie niby przy prostej rzeczy
dzisiaj byłem w sklepie u gościa dałem mu przegub na ladę i powiedziałem szukaj pan,i co? znalazł...i okazało się że miał ten przegub skatalogowany jako do b4,a czy będzie pasował będę wiedział wieczorem jak pojadę składać auto,zabezpieczenie jest,wsadzę tak półośkę do skrzyni i dobije do tego charakterystycznego momentu i zobaczę może auto w końcu ruszy i może nic więcej nie narozrabiam
Najlepiej jakbyś zdjął zabezpieczenie i lekko go rozgiął. Nie mam pewności czy w taki sposób ci się uda, bo przegub ma w środku ma ruch i nie wiem czy zabezpieczenie zaskoczy. Pewniejsze byłoby zdjąć przegub. Możesz mieć tylko problem z jego odkręceniem bo będzie się okręcał. Poza tym żeby Ci półośka nie wyskoczyła przy skręcie.Daj znać jak Ci wyszło.