Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Szarpanie silnikiem.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 mar 2009, 22:54

Group B: '004
Engine speed----Specified start-Actual start-Cold Start Valve
TIME 861-945,----,2 to -3-----,2 to -3---,3-70
STAMP-----/min---°ATDC----°ATDC-----%
0.00--------1302---,2.8---------,2.0-------,11.3
1.68--------1323---,2.8---------,2.1--------,3.1
3.33--------1680---,8.0---------,8.0-------,75.0
5.02--------2415---,2.8---------,1.3-------,95.7
6.66--------1890---,6.6---------,6.6-------,75.0
8.22--------2268---,6.3---------,6.2-------,81.3
9.94--------2646---,8.0---------,8.3-------,77.3
11.60-.-----3003---,9.7---------,9.0-------,96.1
13.20-.-----3318 --,11.8--------,11.8------,84.0
14.93-------3591--,13.0--------,13.0------,80.5
16.70-------3885--,14.3--------,14.1------,86.7
18.38-------4116--,14.8--------,15.3------,86.3
19.97-------4305--,14.8--------,15.3------,83.2
21.69-------4221---,8.1---------,6.9-.-----,34.4
23.42-------3969---,6.9---------,6.9-------,30.9
25.02-------3633---,2.7---------,6.9-------,26.6
26.70-------2961---,1.1---------,6.9-------,19.9
28.33-------2184---,2.8---------,6.9-------,16.8
30.06-------1365---,2.8---------,6.9-------,19.1
31.64-------861----,1.8----------,1.1------,15.6
33.44-------861----,1.7----------,1.1-------,9.8
35.05-------861----,1.7----------,1.1-------,4.7
36.76-------861----,1.7----------,1.0-------,3.1

tu masz fragment moich logów 004 i jak widać na samym dole wartość trzecia różni się od drugiej a problemów nie mam ;-)

medman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 08 mar 2009, 17:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medman » 18 mar 2009, 00:24

uki_xx nie chodzi mi o wartości liczbowe w tych kolumnach tylko o to co jest na samej górze logów czyli o same nazwy "atdc" W twoich logach jest "atdc" w 3 i 4 kolumnie i tak jest u wszystkich tylko nie u mnie. U mnie jest trzecia kolumna "atdc" a czwarta "btdc" i nie kumam tego.
przemik proszę bardzo
Group A: '000 BS

TIME
STAMP
0.01 41 55 0 19 89 199 74 183 106 101
0.44 41 55 0 19 89 199 74 182 106 99
0.87 41 56 0 19 89 199 74 183 106 101
1.30 40 56 0 19 89 199 74 183 106 102
1.72 41 56 0 19 89 199 74 182 106 101
2.14 40 55 0 19 89 199 74 183 106 102
2.56 40 55 0 19 89 199 74 182 106 99
2.97 40 57 0 19 89 199 74 182 106 100
3.40 40 56 0 19 89 199 74 182 106 102
3.83 40 54 0 19 89 199 74 182 106 100
4.24 40 55 0 20 89 199 74 182 106 102
4.65 41 54 0 18 89 199 74 182 106 101
5.07 40 55 0 19 89 199 74 182 106 102
5.51 41 57 0 19 89 199 74 182 106 101
5.93 40 57 0 20 89 199 74 182 106 100
6.36 41 57 0 19 89 199 74 182 106 101
6.77 41 56 0 19 89 199 74 182 106 101
7.20 40 55 0 20 89 199 74 182 106 100
7.62 40 55 0 19 89 199 74 182 106 102
8.04 40 55 0 19 89 199 74 182 106 102
8.46 40 55 0 20 89 199 74 182 106 100
Group A: '004 DYN
Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve
TIME 861-945 2 to -3 2 to -3 3-70
STAMP /min °ATDC °BTDC %
0.01 1512 1.4 0.1 3.1
0.57 1554 1.5 0.4 3.1
1.16 1596 3.2 0.4 81.3
1.71 1743 7.6 8.8 58.2
2.28 1932 6.2 6.6 66.4
2.84 2121 6.2 6.0 71.5
3.41 2331 6.6 6.3 78.9
3.99 2499 7.1 6.9 75.8
4.58 2688 8.1 7.8 79.7
5.16 2856 9.1 8.4 85.5
5.74 3024 9.9 8.7 95.7
6.31 3192 10.9 9.8 96.5
6.87 3339 11.9 10.1 96.5
7.41 3465 12.5 10.9 96.5
7.97 3591 13.0 11.9 96.5
8.55 3738 13.7 12.6 93.0
9.12 3864 14.4 14.1 90.6
9.68 3990 15.0 15.1 82.4
10.22 4095 15.0 15.0 87.1
10.78 4221 11.3 14.3 18.8
Group A: '004 MB
Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve
TIME 861-945 2 to -3 2 to -3 3-70
STAMP /min °ATDC °BTDC %
0.01 861 1.7 1.4 3.1
0.58 840 1.7 1.3 3.1
1.13 861 1.7 1.3 3.1
1.68 840 1.7 1.3 3.1
2.23 840 1.7 1.3 3.1
2.81 861 1.7 1.3 3.1
3.39 840 1.5 1.4 3.1
3.97 840 1.7 1.3 3.1
4.51 861 1.7 1.4 3.1
5.07 861 1.7 1.4 3.1
5.65 840 1.7 1.3 3.1
6.22 861 1.7 1.4 3.1
6.78 840 1.7 1.3 3.1
7.35 840 1.7 1.5 3.1
7.91 840 1.7 1.3 3.1
8.48 861 1.7 1.3 3.1
9.03 861 1.7 1.5 3.1
9.58 840 1.7 1.3 3.1
10.16 840 1.7 1.3 3.1
Group A: '004 BS
Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve
TIME 861-945 2 to -3 2 to -3 3-70
STAMP /min °BTDC °BTDC %
0.01 861 8.0 1.5 78.5
0.55 861 8.0 1.4 78.5
1.13 840 8.0 1.5 78.5
1.71 840 8.0 1.5 78.9
2.29 840 8.0 1.5 78.9
2.84 840 8.0 1.5 78.9
3.38 840 8.0 1.3 78.5
3.94 840 8.0 1.5 78.5
4.52 861 8.0 1.5 78.5
5.09 861 8.0 1.4 78.5
5.68 861 8.0 1.5 78.5
6.22 840 8.0 1.4 78.5
6.78 840 8.0 1.4 78.5
7.36 861 8.0 1.5 78.9
7.93 861 8.0 1.4 78.9
8.51 861 8.0 1.5 78.5
9.10 861 8.0 1.4 78.5
9.67 861 8.0 1.5 78.5
10.22 840 8.0 1.5 78.9
10.77 861 8.0 1.4 78.5
Logi 007 wrzuce jutro ale temperatury są ok.
Pukałem i stukałem w sterujący i nic, silnik ani drgnie. Widze że temat chyba polegnie bo nikt nie potrafi pomuc?

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 25 lip 2010, 17:23

medman pisze:ki_xx nie chodzi mi o wartości liczbowe w tych kolumnach tylko o to co jest na samej górze logów czyli o same nazwy "atdc" W twoich logach jest "atdc" w 3 i 4 kolumnie i tak jest u wszystkich tylko nie u mnie. U mnie jest trzecia kolumna "atdc" a czwarta "btdc" i nie kumam tego.
nazwa atdc oznacza ze wartośc kątajest za GZP czyli po gornym martwym punkcje a btdc ozncza przed

[ Dodano: 2010-07-25, 17:25 ]
dla 1z wartosc kata na biegu jalowym powinna miescic sie w zakresie 3*ATDC do 4*BTDC czyli 3 stopnie po gornym martwym pukncje do 4 przed GMP

zemiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2007, 08:41

Post autor: zemiel » 29 lip 2010, 00:11

Witam,miałem podobną sytuacje w swoim aucie,kolega był akurat kilka dni wcześniej z nastawnikiem w pewnej firmie i mu koleś zrobił,wiec po namyśle pojechałem też w sprawie naprawy.Zaszedłem najpierw do szefostwa i ten się pyta który rocznik itp i ze zaraz wyjdzie zobaczyć jaka pompa,obejrzał i odrazu mówi ze cała pompa do wymiany a koszt to 1500 pln.,wiec się zabrałem i pojechałem do domu,ale w drodze powrotnej zadzwoniłem do kolegi i on podał mi nazwisko kolegi ze sklepu i powiedział żeby powołać się na niego i on mnie zaprowadzi do takiego młodego kolesia który mu naprawiam a zna się dobrze na dieslach.Zaprowadzono mnie,pogadałem z gostkiem on ze swoim szefem żeby było wszystko na legalu i powiedział ze jeśli naprawa się uda to zapłacę 200 zł,a jeśli nie to tylko za uszczelki.Podłączył po vaga posprawdzał najpierw i się za naprawę.Jak narazie od kilku miesięcy jest dobrze i nie ma już szarpania silnikiem.Myślę ze warto zapłacić 200 zł a nie 1500 jak mi mówił szef firmy.Choć z rozmowy z mechanikiem to szefostwo najlepiej by wstawiało by wszystko nowe a nie naprawiało,a nie każdego stać na taki wydatek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 lip 2010, 23:06

zemiel pisze:Witam,miałem podobną sytuacje w swoim aucie,kolega był akurat kilka dni wcześniej z nastawnikiem w pewnej firmie i mu koleś zrobił,wiec po namyśle pojechałem też w sprawie naprawy.Zaszedłem najpierw do szefostwa i ten się pyta który rocznik itp i ze zaraz wyjdzie zobaczyć jaka pompa,obejrzał i odrazu mówi ze cała pompa do wymiany a koszt to 1500 pln.
Ciekawe czy jak byś się zdecydował to by ci tą pompę wymienili czy tylko wyczyścili nastawnik ;-) W silnikach diesla z nastawnikiem indukcyjnym ,nastawnika się nie wymienia bo w zasadzie nic sie w nim nie zużywa ,wystarczy rozebrać ,doprowadzić do porządku czyli wyczyścić z opiłków ,złożyć ,ustawić co trzeba vagiem i cała filozofia .200ZŁ góra bo to ok 2-3 godziny roboty .No ale jak szefostwo trafi nadzianego frajera ,to można go skasować dużo więcej ;-)

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 02 sie 2010, 11:58

A ja mam pytanie, gdzie znajduje sie wtyczka ktora trzeba odpiac ze skrzyni.
Chodzi mi o ten myk z nastawnikiem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 02 sie 2010, 22:41

wez latarke i po prawej stronie jak blok silnika przechodzi w obudowe kola zamachowego i skrzynie ujrzysz 2 wtyczki.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 03 sie 2010, 13:01

Odpiolem ta wtyczke i kurna dalej szarpie, shit..... :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 sie 2010, 21:47

pilocik69 pisze:dpiolem ta wtyczke i kurna dalej szarpie, shit...
Jak odpiąłeś właściwą to nie powinien działać prędkościomierz .Myk z odpinaniem nie działa w autach na przepływce boscha z nastawnikiem potencjometrycznym ,czyli wszystkie do stycznia 94roku .Szarpanie może jeszcze być spowodowane przeładowaniem ,musisz zmierzyć ciśnienie doładowania .Jest jeszcze trzecia możliwość ale wtedy silnik ewidentnie przerywa na ok 1sek i nie nazwał bym tego szarpaniem ,powodem tego przerywania jest szwankujący wtrysk sterujący

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 04 sie 2010, 10:44

Wtyczke odpialem dobra, nie dzialal predkoscimierz.
Auto jest na Prierburgu. Dodam ze auto szarpie od poczatku jego zywota czyli od wyjscia z fabryki.

Czy wplyw na szarpanie mialyby babelki w paliwie?

Sprobowac z tym wtryskiwaczem i puknieciem go podczas pracy?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 sie 2010, 13:17

pilocik69 pisze:Czy wplyw na szarpanie mialyby babelki w paliwie?
Z moich obserwacji wynika że nie .Powietrze w paliwie w dużych ilościach powoduje brak reakcji na pedał gazu ,żadnych szarpań nigdy nie zauważyłem a robiłem różne experymenty ;-) .Sprawdż sterujący i zmierz ciśnienie doładowania bo jak ładuje ci powyżej 1,3 bara też będzie szarpać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl