Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 TDI 80 B4] Olej?

ManiekMazowsze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
Lokalizacja: Mazowsze

[1,9 TDI 80 B4] Olej?

Post autor: ManiekMazowsze » 02 sie 2010, 15:46

Witam

Mam pytanie niedawno kupiłem audi 80 b4, kilka dni temu, i mam zamiar wymienić olej(czy to normalne ze w dieslach jest czarny jak smoła czy jest aż tak przepracowany?) i poprzedni właściciel zalewał 15W40 castrola magnateca, czy polecacie inny czy zalać tym co był wcześniej wlany?

Dzięki z góry za pomoc

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 02 sie 2010, 15:51

Odnośnie olejów było już wiele tematów. "szukajka"

Olej w dieslu zawsze jest czarny, a świadczy to o tym że dobrze spełnia swoją funkcję czyli zatrzymuje w sobie osady. a do turbodiesla raczej półsyntetyk a nie mineralny.

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 02 sie 2010, 16:37

zmien olej na półsyntetyk, mineralny źle wpływa na turbinke.. poczytaj na forum

ManiekMazowsze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: ManiekMazowsze » 02 sie 2010, 17:56

ok dzięki, ale czy teraz jak nie wleje pół syntetyka to nie rozszczelni mi się silnik? wkońcu ten olej ma rzadszą konsystencję? i jak półsyntetyk to jaki polecacie najlepiej? przebieg to 256tys w miarę wiarygodny bo w Niemczech był serwisowany do końca(użytkowany przez starszą kobietę, przebieg w książce 192tys) a w Polsce jeździł jeden właściciel od 2005r, podobno służyło mu jako auto na wyjazdy na wczasy i na dowóz dzieci do szkoły.

Pozdrawiam

KrzysiekBP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: KrzysiekBP » 02 sie 2010, 18:09

Kolego śmiało lej półsyntetyk zalałem już wiele zetorków które były w takiej sytuacji jak Twój i żadnych negatywnych uwag od klientów,oczywiście decyzja należy do Ciebie ale na mineralu skracasz żywot turbinki :-( Ja osobiście leje Castrol 10w40 diesel ale przy nastepnej wymianie przechodzę na 5w :lol: Pozdrawiam

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 02 sie 2010, 20:28

Kolego ja mam przejechane 320tys. i leje półsyntetyk Valvoline max life 10W40.

ManiekMazowsze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: ManiekMazowsze » 02 sie 2010, 22:35

posłucham się kolegów:) jutro lecę po olej, a jeszcze mam pytanie ile wchodzi oleju do 1,9 TDI 90km? bo są różne opinie jedni piszą 4, drudzy 4,5 inni nawet 5 i w końcu nie wiem;)

Pozdrawiam i dzięk i za pomoc

Awatar użytkownika
betek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 10 lip 2007, 20:41
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: betek83 » 03 sie 2010, 00:19

ManiekMazowsze pisze:posłucham się kolegów:) jutro lecę po olej, a jeszcze mam pytanie ile wchodzi oleju do 1,9 TDI 90km? bo są różne opinie jedni piszą 4, drudzy 4,5 inni nawet 5 i w końcu nie wiem;)

Pozdrawiam i dzięk i za pomoc
to dziwne bo do mnie wchodzi ok 3,5 litra :oops: a wymianę robiłem już parę razy

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 sie 2010, 01:36

ManiekMazowsze pisze:ale czy teraz jak nie wleje pół syntetyka to nie rozszczelni mi się silnik? wkońcu ten olej ma rzadszą konsystencję?
kurde u mnie i sporej liczbie osób Niemcy chyba zapomnieli dać uszczelek w silniku :shock: czytając takie wypowiedzi jestem coraz bardziej o tym przekonany i chyba tylko nieliczni zostali wzbogaceni o uszczelki, które są wypłukiwane przez oleje syntetyczne i półsyntetyczne a wzmacniane i regenerowane olejami mineralnymi :roll: bo jakoś nie zdarzyło mi się żeby ani półsyntetyk ani syntetyk rozszczelnił silnik...
ManiekMazowsze pisze:i jak półsyntetyk to jaki polecacie najlepiej?
na szczęście mądra decyzja <piwo>
a polecamy 1. Motul, 2. Castrol (niemiecki), 3. Vavoline (sporo osób chwali)
kupujemy 4L jeśli półsyntetyk i wymiana co 10tys. km a wlewamy max. 3.8L a reszta po ok 5tys. km o ile będzie taka konieczność, a 5L to syntetyka przy wymianach co 15tys. km (lepiej niech zostanie jak miałoby zabraknąć) ;-) bo każdy silnik zużywa olej (gdyby tak nie było to raz wlany olej w fabryce powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji samochodu)
ManiekMazowsze pisze:przebieg to 256tys w miarę wiarygodny bo w Niemczech był serwisowany do końca(użytkowany przez starszą kobietę, przebieg w książce 192tys) a w Polsce jeździł jeden właściciel od 2005r, podobno służyło mu jako auto na wyjazdy na wczasy i na dowóz dzieci do szkoły.
zawsze podobna gadka: "panie.. dziadek jeździł tylko do Kościoła, kobieta na zakupy, a ja tylko w Święta i czasem w wakacje...."
przebiegiem się nie sugeruj bo jak zadbane auto to i z przebiegiem 500tys. km będzie w takim samym stanie jak 200tys. km
ale najlepsze jest to że nie ważne z którego roku auto to ma zawsze podobny przebieg: benzyna - ok 150-170tys. km, diesel - ok 220-270tys. km, więc jak sam nie pojedziesz to nigdy nie poznasz prawdziwego przebiegu

ManiekMazowsze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: ManiekMazowsze » 03 sie 2010, 09:58

słyszałem tylko o takich cudach, że potrafi się rozszczelnić ale tylko słyszałem czy to prawda ni wiem, poci mi się troszeczkę przy turbince, ale to nie wyciek a tylko się poci, i żebym nie miał bubla jak wleje półsyntetyk hehe;) a filtr oleju zwykły filtrona czy jakaś konkretna marka powinna być?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 03 sie 2010, 11:40

Filtr można boscha lub manna można dać ale to zależy jak komu pasuje, ja mam od oststniej wymiany filtrona i tez nie narzekam ;-)

ManiekMazowsze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: ManiekMazowsze » 03 sie 2010, 11:50

tylko pytam czy to ma jakaś różnica;) słyszałem o knechcie(cena podobna jak filtron) też jest dobry?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 03 sie 2010, 12:14

knecht też jest dobry. ;-)

ManiekMazowsze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: ManiekMazowsze » 03 sie 2010, 13:11

dzięki, oleju kupiłem boscha a powietrza filtrona,olej castrol 10w40 jak Koledzy zalecali;) jeszcze paliwa i kabinowy do zmiany ale to potem, mam pytanie żeby już nowego wątku nie zakładać jakiej firmy pasek i rolki polecacie, żeby mi to nie dupło po 1000km(słyszałem, że contitech ale nie mam pojęcia)? też mam zamiar wymienić niedługo

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 03 sie 2010, 13:23

pasek contitech, rolka i napinacz INA lub skf, filtr filtrona jest :-/ nie polecam do tdi potrafi pylić w połączeniu z podłączoną odmą na przepływce robi się tłusty kleisty nalot filtry tylko mann(3zł droższy od filtrona), knecht(2zł droższy od filtrona) lub bosch(2,5zł droższy od filtrona).

jak nie masz zamiaru robić modów to zestaw który kupiłeś jest w miarę rozsądny.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2010, 13:47 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl