pierwsza wymiana w audi;) więc zleje ten olej co teraz jest i naleje go ponownie najpierw do filtra potem do michy i gitara, lub teraz zostawie to co w misce(2,5l) odkręce filtr naleje oleju(tyle,ile do niego wejdzie) i chyba z problem z głowy:)
Pozdrawiam
[1,9 TDI 80 B4] Olej?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
- Lokalizacja: Mazowsze
po pierwsze to olej spuszcza się z gorącego silnika (ok 90st. na wskaźniku) :!:
po drugie to należy zalać filtr świeżym olejem (wchodzi do niego ponad 0.7L, ale trzeba wlać trochę mniej żeby się nie wylewało podczas wkręcania) po to żeby po odpaleniu szybciej silnik dostał smarowania
a po trzecie to do tego silnika wchodzi 3.8L oleju do pełnego stanu i ja zawsze wlewam 3.5L i odpalam silnik na ok 2 min. a potem jak już olej się rozejdzie po silniku to dolewam resztę do pełnego stanu i jak wchodzi mniej to albo nie spuściłeś całkiem starego albo masz w misce tyle syfu że szok :shock:
po drugie to należy zalać filtr świeżym olejem (wchodzi do niego ponad 0.7L, ale trzeba wlać trochę mniej żeby się nie wylewało podczas wkręcania) po to żeby po odpaleniu szybciej silnik dostał smarowania
a po trzecie to do tego silnika wchodzi 3.8L oleju do pełnego stanu i ja zawsze wlewam 3.5L i odpalam silnik na ok 2 min. a potem jak już olej się rozejdzie po silniku to dolewam resztę do pełnego stanu i jak wchodzi mniej to albo nie spuściłeś całkiem starego albo masz w misce tyle syfu że szok :shock:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
- Lokalizacja: Mazowsze
ale 3,8l razem z tym co pozostaje w filtrze i z tym co w misce tak? syfu raczej nie mam bo i tego ten stary olej by się nie zmieścił chyba;)
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-08-05, 19:37 ]
zrobiłem tak jak koledzy mówili otóż zlałem wszystko i zalałem wszystko od nowa zaczynając od filtra, wszystko ok, wielkie dzięki, mam jeszcze pytanie apropo wskaźnika paliwa, otóż wsiadając do auta kiedy odpaliłem je w garażu było na pierwszej białej kresce, a jak przejechałem się pare km to zaraz było tuż przed tymi czerwonymi, a kiedy stanąłem na światłach znów było na białej kresce, i czy ktoś mi może powiedzieć, co jest? czy to tak ma być czy po prostu mam rozregulowany wskaźnik i muszę go skalibrować(czyli ustawić sobie normalnie rezerwę tym pokrętełkiem) a i czy w 1Z 90km, jest jakaś kontrolka rezerwy?
Dzięki i Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-08-05, 19:53 ]
http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1157948220
i czy w miejsce dziur po korbach da się wstawić jakieś płytko montowane głośniki?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-08-05, 19:37 ]
zrobiłem tak jak koledzy mówili otóż zlałem wszystko i zalałem wszystko od nowa zaczynając od filtra, wszystko ok, wielkie dzięki, mam jeszcze pytanie apropo wskaźnika paliwa, otóż wsiadając do auta kiedy odpaliłem je w garażu było na pierwszej białej kresce, a jak przejechałem się pare km to zaraz było tuż przed tymi czerwonymi, a kiedy stanąłem na światłach znów było na białej kresce, i czy ktoś mi może powiedzieć, co jest? czy to tak ma być czy po prostu mam rozregulowany wskaźnik i muszę go skalibrować(czyli ustawić sobie normalnie rezerwę tym pokrętełkiem) a i czy w 1Z 90km, jest jakaś kontrolka rezerwy?
Dzięki i Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-08-05, 19:53 ]
http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1157948220
i czy w miejsce dziur po korbach da się wstawić jakieś płytko montowane głośniki?
Pozdrawiam