[b3 1.6 TD] SB przegrzewa się / czujnik 034 919 501 C str.2
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
A kontakt ma,Nawet jakby był uszkodzony to skakać tak nie powinien.
Sprawdż połączenia elektryki
Piszesz że przy 100 stopniach na liczniku zaczyna tracić silnik moc :roll: .
Ty go zacierasz chyba a woda wygotowana już dawno jest :?:
Jak możesz jeżdzić autem z objawami przegżewania aż do utraty mocy :?:
Gdy występują te objawy braku mocy masz jeszcze wodę w zbiorniczku :?: Nic nie śmierdzi i nie syczy :?:
Sprawdż połączenia elektryki
Piszesz że przy 100 stopniach na liczniku zaczyna tracić silnik moc :roll: .
Ty go zacierasz chyba a woda wygotowana już dawno jest :?:
Jak możesz jeżdzić autem z objawami przegżewania aż do utraty mocy :?:
Gdy występują te objawy braku mocy masz jeszcze wodę w zbiorniczku :?: Nic nie śmierdzi i nie syczy :?:
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Woda jest w zbiorniczku tylko przy takiej wyższej temp tj. 100 na zegarku autko słabnie i nic poza tym nie ma nic takiego żeby się coś gotowało, śmierdziało czy też jakoś głośniej silnik chodził. Wszystko w normie a temp rzeczywista to tak jak pisałem przy 100 na zegarze 90 w rzeczywistości. Myślę że to wina wiekowej już pompy wtryskowej ponieważ ten spadek mocy nie jest nagły i strasznie duży tylko różnice widzę gdy rano śmigam na zimnym silniku "kop" jest lepszy niż na ciepłym przy tych 100 stopniach.
A i żeby ktoś nie myślał że go jakoś strasznie katuje bo rano to najpierw delikatnie go traktuje żeby się troszkę zagrzał i dopiero jak wskazówka od temp już się podniesie dosyć dobrze ponad te 60 to kręcimy tyle ile trzeba by szybko wyprzedzić zaspanych jeszcze kierowców :mrgreen:
A i żeby ktoś nie myślał że go jakoś strasznie katuje bo rano to najpierw delikatnie go traktuje żeby się troszkę zagrzał i dopiero jak wskazówka od temp już się podniesie dosyć dobrze ponad te 60 to kręcimy tyle ile trzeba by szybko wyprzedzić zaspanych jeszcze kierowców :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 21 cze 2010, 16:09 przez wampir1988, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Kup pompę z fiata cromy 2.5 td. Ustaw ciśnienie doładowania na 0.8-0.9 bara (aby uszczelki nie wydmuchać), niska dawka na biegu jałowym (aby nie kopcił), pin w agresywną stronę, lekko spóźniony kąt wtrysku. Banan na twarz gwarantowany a znajomi będą mówić, że masz TDI pod maską :mrgreen: Na stacji paliw miłe zaskoczenie jak na takie wrażenia.
A przez spóźniony kąt wtrysku temp nawet do 90*C nie będzie dobijać.
A przez spóźniony kąt wtrysku temp nawet do 90*C nie będzie dobijać.
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
trepek ty to chyba magik jesteś znając siebie nie od dziś pewnie tak zrobię tylko na razie funduszy nie ma może na następny rok pomyślę konkretnie nad tym modzikiem i możesz być pewny że po pomoc się do ciebie zgłoszę. Na razie to na czujnik nie mam wolnych funduszy bo są ważniejsze wydatki a po zmierzeniu temp termometrem jestem spokojny że nic się tam złego nie dzieje.[/b]
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Witam muszę odkopać stary temat: więc w skrócie
Walczę z wysoką temp w moim autku i pozostał mi do wymiany ostatni z możliwych elementów czyli czujnik 034 919 501 C znajdujący się w termostacie w ETCE opisany jako czujnik z przełącznikiem dochodzą do niego dwa kabelki nieb-żółty i nieb-brąz.
Czujnik podaje temp na zegary ponieważ po odpięciu wskazówka się nie rusza ale dlaczego jest to czujnik z przełącznikiem?? Szukałem po sklepach i znalazłem tylko w jednym taki czujnik ori w cenie 140 zł.
No i wypadało by napisać że wcześniej wymieniłem czujnik w chłodnicy na nowy ori, korek od zbiorniczka wyrównawczego bo nie trzymał ciśnienia w układzie i sam płyn. temp normalnie stoi w pozycji 92* przy ostrej jeździe rośnie do 100* nawet a wentylator na pierwszy stopień uruchamia się przy 102* i chwilę chłodzi i się wyłącza. Ostatnio stojąc w korku temp doszła do 100* i postanowiłem nie ryzykować tylko włączyłem sobie wentylator (2-stopień dorobiony przycisk w środku od manualnego uruchamiania) i temp spadła tylko o kilka stopni może ze 3* i tak stała a wentylator cały czas był włączony.
Ma ktoś jakieś pomysły jeszcze?? Ja już opadam z sił i dalej nic nie daje się z tym zrobić.
Walczę z wysoką temp w moim autku i pozostał mi do wymiany ostatni z możliwych elementów czyli czujnik 034 919 501 C znajdujący się w termostacie w ETCE opisany jako czujnik z przełącznikiem dochodzą do niego dwa kabelki nieb-żółty i nieb-brąz.
Czujnik podaje temp na zegary ponieważ po odpięciu wskazówka się nie rusza ale dlaczego jest to czujnik z przełącznikiem?? Szukałem po sklepach i znalazłem tylko w jednym taki czujnik ori w cenie 140 zł.
No i wypadało by napisać że wcześniej wymieniłem czujnik w chłodnicy na nowy ori, korek od zbiorniczka wyrównawczego bo nie trzymał ciśnienia w układzie i sam płyn. temp normalnie stoi w pozycji 92* przy ostrej jeździe rośnie do 100* nawet a wentylator na pierwszy stopień uruchamia się przy 102* i chwilę chłodzi i się wyłącza. Ostatnio stojąc w korku temp doszła do 100* i postanowiłem nie ryzykować tylko włączyłem sobie wentylator (2-stopień dorobiony przycisk w środku od manualnego uruchamiania) i temp spadła tylko o kilka stopni może ze 3* i tak stała a wentylator cały czas był włączony.
Ma ktoś jakieś pomysły jeszcze?? Ja już opadam z sił i dalej nic nie daje się z tym zrobić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Wampir zostaw to auto w spokoju ;-)płynu nie gotuje to czego szukasz mocnych wrażeń
Płyn chłodniczy FEBI G12 i jego pochodne- ma podwyższona temp. wrzenia cos okolo 110stop. i własnie dlatego VW/AUDI zaleca tylko ten płyn do swoich silników :idea:
A wiec wymieniaj co chcesz a i tak sie nic nie zmieni bo przy 102stop. ma sie właczyć szybki bieg wntyl.chłodnicy a przy 95stp. ma chodzić wolny.(chyba ze z tym coś jest namotane).Sugeruje zaniechanie dalszych nakładów finansowych w tym kierunku :mrgreen:
Płyn chłodniczy FEBI G12 i jego pochodne- ma podwyższona temp. wrzenia cos okolo 110stop. i własnie dlatego VW/AUDI zaleca tylko ten płyn do swoich silników :idea:
A wiec wymieniaj co chcesz a i tak sie nic nie zmieni bo przy 102stop. ma sie właczyć szybki bieg wntyl.chłodnicy a przy 95stp. ma chodzić wolny.(chyba ze z tym coś jest namotane).Sugeruje zaniechanie dalszych nakładów finansowych w tym kierunku :mrgreen:
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Łukasz piszesz ze masz nowy czujnik w chłodnicy,sprawdz tylko czy włącza sie wolny bieg pierwszy,a szybszy po nim i tyle,ma chulac.
Jak sprawdzić;
1. wykrecasz czujnik z chłodnicy
2.przedłżzasz prowizorycznie kable aby dostały do pół litrowego(najlepiej metalowy) garnuszka w którym zanurzasz podłączony czujnik
3.termometr juz ponoc kupiłeś wiec wsadzasz do środka i jedziesz z palnikiem lub grzałka do wody patrząc na termometr i wentylator,na karzdym czujniku jest napisana temperatura właczenia wolnego biegu np.95 i szybkiego np.102.
Aha tak na wszelki wypadek :!: czujnik dwu biegowy ma trzy styki :idea: .
Prostrzej metody chyba niema :idea:
A mierzenie temp. w zbiorniczku jak ktos napisał w buty sobie mozna wsadzic :!:
Jesli wkurza cie setka na wskazniku tep. to wyskaluj wskaznik odpowiednio(bo taka mozliwosc jest :!: )
Po to diesel ma taaaaaaaaka chłodnice zeby sie wiatrak nie krecił cały czas,ze spadkiem mocy sam sobie odpowiedziałeś(regeneracja 600zł),lub opcja Trepka <ok>
A ze on troszke Magik jest to juz inna sprawa :mrgreen: (w dobrym tego słowa zmaczeniu )
Jak sprawdzić;
1. wykrecasz czujnik z chłodnicy
2.przedłżzasz prowizorycznie kable aby dostały do pół litrowego(najlepiej metalowy) garnuszka w którym zanurzasz podłączony czujnik
3.termometr juz ponoc kupiłeś wiec wsadzasz do środka i jedziesz z palnikiem lub grzałka do wody patrząc na termometr i wentylator,na karzdym czujniku jest napisana temperatura właczenia wolnego biegu np.95 i szybkiego np.102.
Aha tak na wszelki wypadek :!: czujnik dwu biegowy ma trzy styki :idea: .
Prostrzej metody chyba niema :idea:
A mierzenie temp. w zbiorniczku jak ktos napisał w buty sobie mozna wsadzic :!:
Jesli wkurza cie setka na wskazniku tep. to wyskaluj wskaznik odpowiednio(bo taka mozliwosc jest :!: )
Po to diesel ma taaaaaaaaka chłodnice zeby sie wiatrak nie krecił cały czas,ze spadkiem mocy sam sobie odpowiedziałeś(regeneracja 600zł),lub opcja Trepka <ok>
A ze on troszke Magik jest to juz inna sprawa :mrgreen: (w dobrym tego słowa zmaczeniu )
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
czujnik jest dobry, dziś wymieniłem termostat bo po przejechaniu 15 km temp na budziku 92* się trzymała a dolny wąż zimny, teraz przejechałem ze 30 km dość agresywnie żeby nowy termostat (WAHLER) się otworzył i znowu dupa temp cały czas 98* na budziku a dolny wąż nadal "zimny" w stosunku do górnego. Taka sama jest chłodnica u góry ciepła u dołu zimna. Co mam jeszcze zrobić?? wyrzucić termostat i nie mieć grzania w zimie przez 20 km czy po prostu ten nowy ma się jakoś dogrzać żeby się otwierał normalnie. Stary termostat był ori i otwiera się dopiero po chwili gotowania go w garnuszku. Masz kolego fredi99vv jeszcze jakiś pomysł bo mi już pomysły się skończyły i zaraz jak mnie już kompletnie nerwy zjedzą to oddam go na złom albo zaparkuje w głębokim stawie.
P.S. idę zapalić bo jeszcze zepsuje sobie tą "rakietę" a później będę rozpaczał :mrgreen:
P.S. idę zapalić bo jeszcze zepsuje sobie tą "rakietę" a później będę rozpaczał :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Wampir jedz jutro do slepu gdzie sprzedaja czesci do traktorów (dokładnie do Władimirca T-25) kup wskaznik temperatury(to zegar odrazu z czujnikiem) i zamontuj go do swojego silnika i zobaczysz jaka ma faktycznie temperature(to nie zart).Bo znajac zycie pokazuje co chce :!:
Apropo wirnika pompy jesli nawet ukreciłby sie, to termostat i tak ma sie otworzyć :idea: .
wpierw ustal temperature silnika bo bez tego nic nie wiadomo :!:
Apropo wirnika pompy jesli nawet ukreciłby sie, to termostat i tak ma sie otworzyć :idea: .
wpierw ustal temperature silnika bo bez tego nic nie wiadomo :!: