Szanowni Klubowicze,
stało się, moje autko odmówiło mi posłuszeństwa, mam jednak nadzieje, że to nic bardzo poważnego. Na wstępie pragnę zaznaczyć, że auto mam od 2 miesięcy i jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o samochody. Ad rem, otóż zaczęło się od tego, że zostawiłem auto na światłach na noc. Rano oczywiście akumulator zdechł. Zadzwoniłem więc po taksiarza żeby przyjechał i mnie podładował. Auto nie chciało ruszać na kablach podłączonych do taksówki, rozrusznik pracował, ale miał ciągle za mało mocy. Wydawało mi się, że jest coraz lepiej, ale taksiarzowi się spieszyło więc podpiął mnie na hol i kazał wrzucić dwójkę. Po tym zabiegu auto nie ruszyło, a nawet pojawił się nowy problem. Nie da się przekręcić kluczyka w stacyjce tak aby zapalił. Zatrzymuje się po przekręceniu ok 40-50 stopni, coś jest jakby zablokowane. Po chwili kombinowania przy stacyjce zauważyłem, że po wyjęciu kluczyka kontrolki dalej się świecą, potem nawet zaczął wariować licznik obrotomierza. Taksiarz zainkasował 50 zł i sobie pojechał, a ja zostałem z problemem. Dzisiaj zamontowałem stary akumulator, na nim działa radio i światła czyli elektronika nie padła zupełnie.
Teraz proszę Was o weryfikacje moich wniosków. Wydaje mi się, że to nie jest zwarcie tylko coś z kostką w stacyjce. Nie przekazuje informacji o wyjętym kluczyku. Do tego pewnie doszło uszkodzenie z tego tematu. Czy mam racje? Z wymianą kostki pewnie dałbym sobie radę z tym drugim już nie. Nie chciałbym tego naprawiać w Warszawie bo zapłacę pewnie więcej niż jest warty samochód. Chciałbym przejechać ok. 300 km do mojego rodzinnego domu i zaufanego, darmowego mechanika. Czy będzie jakaś możliwość odpalenia samochodu? Czytałem o zapalaniu na śrubokręt, jak to zrobić?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.
B4 problem z kością i stacyjką?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 sie 2010, 21:59
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak chcesz odpalić na śrubokręt to musisz wyciągnąć kostkę stacyjki i przekręcić śrubokrętem ten element którym kręci wkład stacyjki. Jeśli do nie da rezultatów z powodu zbytniego uszkodzenia stacyjki to wyjmujesz kostkę bierzesz trzy kawałki kabla jeden na zapłon drugi zasilanie świateł, dmuchawy i innych urządzeń trzeci na rozruch, później mogę podać jakie kolory połączyć aby to działało. Tylko należy dobrze zabezpieczyć zapłon aby auto nie zgasło np. podczas wyprzedzania.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: