[ABK 2.0] chwilowa zamuła przy ruszaniu
[ABK 2.0] chwilowa zamuła przy ruszaniu
problem tylko na benzynie na gazie ok problem pojawia sie gdy rusze i wcisne 'gaz' wedy silnik sie dławi i w ogóle auto nie przyspiesza trwa to kilka sek. zjawisko to występuje również przy zmianie biegów (chwilowe zmulenie) posiadam wskaznik AFR i w tych momentach jest ubogo dlaczego?
narazie wymieniłem czujnik temp.niebieski bez zmian.
narazie wymieniłem czujnik temp.niebieski bez zmian.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Przy użycia analogowego miernika rezystancji, dokonujesz pomiaru pomiędzy parą każdych pinów w kostce TPS. W trakcie powolnego otwierania przepustnicy wartości rezystancji mają zmieniać się płynnie, liniowo, bez skoków, zawahań i zaników. Każde odchylenia od liniowości to błąd, który wprowadza wadliwe odczyty dla ECU, a co za tym idzie pogarsza parametry pracy silnika.
HeavenQueen, dzieki o to mi chodziło ale sprawdze dopiero jutro
bo nie mam analogowego miernika
[ Dodano: 2010-08-06, 13:03 ]
wiec jutro nastąpiło bardzo szybko oto moje pomiary
-napięcie od ECU do TPS 5.1V
-napięcie (przepustnica 0%) 0.86V i wzrasta liniowo do 4.47V (przepustnica 100%) piny 2i3
-rezystancja piny 1i2 (przep. 0%) 2.5kohm maleje liniowo do 0,8kohm
-piny 2i3 (przep 0%) 1.2kohm wzrasta liniowo do 2.5kohm (przep 100%)
-piny 1i3 (przep 0%) 1.9kohm w miare otwierania przepustnicy bez znian
jesli sa jakies odchyły prosze napiszcie
chce tez sprawdzic przepływke tylko jak to zrobic za pomocą miernika :?:
bo nie mam analogowego miernika
[ Dodano: 2010-08-06, 13:03 ]
wiec jutro nastąpiło bardzo szybko oto moje pomiary
-napięcie od ECU do TPS 5.1V
-napięcie (przepustnica 0%) 0.86V i wzrasta liniowo do 4.47V (przepustnica 100%) piny 2i3
-rezystancja piny 1i2 (przep. 0%) 2.5kohm maleje liniowo do 0,8kohm
-piny 2i3 (przep 0%) 1.2kohm wzrasta liniowo do 2.5kohm (przep 100%)
-piny 1i3 (przep 0%) 1.9kohm w miare otwierania przepustnicy bez znian
jesli sa jakies odchyły prosze napiszcie
chce tez sprawdzic przepływke tylko jak to zrobic za pomocą miernika :?:
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Te +5V to napięcie między czym pomierzone?
Wartości nie znam na pamięć, ale zachowanie wygląda na jak najbardziej poprawne.
Warto by przyjrzeć się jeszcze jak to odczytuje ECU.
Przepływomierz powietrza sprawdzisz identycznie jak TPS. Też rezystancja powinna zmieniać się prawie liniowo. Mechanicznie to klapka powinna chodzić lekko, bez zacięć i zgrzytów.
Wartości nie znam na pamięć, ale zachowanie wygląda na jak najbardziej poprawne.
Warto by przyjrzeć się jeszcze jak to odczytuje ECU.
Przepływomierz powietrza sprawdzisz identycznie jak TPS. Też rezystancja powinna zmieniać się prawie liniowo. Mechanicznie to klapka powinna chodzić lekko, bez zacięć i zgrzytów.
na kostce pin1HeavenQueen pisze:Te +5V to napięcie między czym pomierzone?
tez jest ubogo i te same objawy tylko jakby mniej odczuwalnemati86 pisze:a na ciepłym silniku też ci się tak dzieje?
pozostaje mi sprawdzenie przepływki pomiar mam przeprowadzic na pinach 1i4?
kostka powinna byc zapieta i pomiar ma byc na uruchomionym silniku?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia