[B3 2,0 AAD] Szyby elektryczne - problem
[B3 2,0 AAD] Szyby elektryczne - problem
Witam wszystkich. Od kilku dni walczę z problemem jak w temacie. Poprzedni użytkownik auta zamontował uniwersalne szyby elektryczne z domykaniem. Zaczęło coś wariować więc postanowiłem, że zrobię szyby elektryczne ori. Zakupiłem włączniki ori i podłączyłem wg schematu lecz zaczęły mi się strasznie grzać kablekiedy od kierowcy steroałem szybą pasażera. Auto nie ma przekaźników ani modułu więc podłączyłem bezpośrednio pod "+" od akumulatora. Palą mi się cały czas diody (z tym się pogodziłem) lecz topią się dosłownie kable. Kiedy steruję szybą kierowcy jest super. Co może być przyczyną? Zbyt cienkie kable? Może zbyt długie" Grzeją się kable sterując szybą pasażera te od silnika szyby.
Jest na to jakiś sposób? Czy koniecznie trzeba stosować przekaźnik? "+" z akumulatora mam na bezpieczniku.
Jest na to jakiś sposób? Czy koniecznie trzeba stosować przekaźnik? "+" z akumulatora mam na bezpieczniku.
coś tu nie pasuje , piszesz że z domykaniem a to działa przez zewnetrzny sterownik wiec musi miec przystawkę np FOX lub MPW . a dalej że nie ma żadnych przekaźników ani modułu. tzn że wyprułeś stare kable i połozyłeś nowe ?
.. dalej piszesz że (+) masz na bezpieczniku - jaki to bezpiecznik że sie kable topią ?
Moim skromnym zdaniem (oczywiście moge sie mylić) to ze przewody się topią oznacza ze masz podłączone na starych kablach w których wpiety jest moduł i to on robi zware.
Jeżeli nie.... i jestes pewny że niemasz modułu. Zwarę może robić przytarty przewód, silnik szyby lub źle podłączyłeś włączniki.
Znajdź gruby przewód pod stacyjka i wepnij sie tam z (+) po stacyjce, diody przestana sie swiecić i szyby działac jeśli nie przekręcisz klucza.
.. dalej piszesz że (+) masz na bezpieczniku - jaki to bezpiecznik że sie kable topią ?
Moim skromnym zdaniem (oczywiście moge sie mylić) to ze przewody się topią oznacza ze masz podłączone na starych kablach w których wpiety jest moduł i to on robi zware.
Jeżeli nie.... i jestes pewny że niemasz modułu. Zwarę może robić przytarty przewód, silnik szyby lub źle podłączyłeś włączniki.
Znajdź gruby przewód pod stacyjka i wepnij sie tam z (+) po stacyjce, diody przestana sie swiecić i szyby działac jeśli nie przekręcisz klucza.
Tak wyprułem stare kable - całą instalację bo była nie oryginalna, miała podpięty moduł domykania szyb z pilota. Zaczęło wariować i wywaliłem. Dawno temu auto nie mialo elektryki. Fabrycznie było korba. + z akumulatora ma bezpiecznik ale jak mi po nacisnieciu sterowania praej szyby wywaliło. Lewa jest super smiga jak szalona. Zamiast bezpiecznika mostek i jak steruje od kierowcy szybą pasażera lub bezpośrednio szybą pasażera to grzeją się kable wychodzące od sterowania silniekiem. Podłączenie chyba dobrze skoro w analogiczny sposób podłączyłem szybę lewą i jest z nią ok. Może kupić moduł/ sterownik od B4 i zrobić samemu instalację tylko na szybki?
Jeden problem z palącymi diodami ok. Dzięki za podpowedź.
Kable mam 1,5mm (sterowanie silnika) mogą być? stały + jest na 2,5mm
Jeden problem z palącymi diodami ok. Dzięki za podpowedź.
Kable mam 1,5mm (sterowanie silnika) mogą być? stały + jest na 2,5mm
OK więc tak .
Jeżeli dokupisz moduł nic nie zmienisz. Przewody topia się przez zwarcie.
Pytanie gdzie - w środku silnika, włączniki czy na przewodzie zasilającym silnik.
Sprawdzałeś sam silnik szyby - podłączając go bezpośrednio do aku? (topia się ??)
U siebie tez mam dorabiane szyby i chodzą na przewodzie 1.5mm i nie grzeją się.
Podłączenie włączników sprawdzę dziś i po południu wstawię nabazgrany schemat.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-08-07, 10:58 ]
na skanie widzisz że przewody we właczniku sterowania szybą pasażera (tym od strony kierowcy) są podłączone pod (+) i (-) a do włącznika w drzwiach pasażera idzie 2X przewód z włącznika po stronie kierowcy i przewód podłaczony do (-) masy auta.
Myślę że to rozwiąże problem.
Pozdrawiam
Jeżeli dokupisz moduł nic nie zmienisz. Przewody topia się przez zwarcie.
Pytanie gdzie - w środku silnika, włączniki czy na przewodzie zasilającym silnik.
Sprawdzałeś sam silnik szyby - podłączając go bezpośrednio do aku? (topia się ??)
U siebie tez mam dorabiane szyby i chodzą na przewodzie 1.5mm i nie grzeją się.
Podłączenie włączników sprawdzę dziś i po południu wstawię nabazgrany schemat.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-08-07, 10:58 ]
ANALOGICZNY ZNACZY TAKI SAM - WIĘC ŹLEzakula81 pisze: Podłączenie chyba dobrze skoro w analogiczny sposób podłączyłem szybę lewą i jest z nią ok. Może kupić moduł/ sterownik od B4 i zrobić samemu instalację tylko na szybki?
Jeden problem z palącymi diodami ok. Dzięki za podpowedź.
Kable mam 1,5mm (sterowanie silnika) mogą być? stały + jest na 2,5mm
na skanie widzisz że przewody we właczniku sterowania szybą pasażera (tym od strony kierowcy) są podłączone pod (+) i (-) a do włącznika w drzwiach pasażera idzie 2X przewód z włącznika po stronie kierowcy i przewód podłaczony do (-) masy auta.
Myślę że to rozwiąże problem.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 11:00 przez skrzysio, łącznie zmieniany 1 raz.
wiec tak:) kabel topi mi się tylko od sterowania silnika (drzwi pasażer), który z drzwi pasażera poprowadziłem do panelu od kierowcy. Czy zamykam szybe pasażera z panelu od kierowcy czy bezpośrednio jako pasażer topi się:) Najciewawsze, że topią się ale szyba chodzi:) tylko, że bardzo powoli. Na starej instalacji (nie fabrycznej) śmigało, nic się nie grzało. Gdyby było zwarcie to szyba chyba nie chodziłaby.
Znalazlem kiedyś na forum schemacik podłączenia ori włącznika bo stare były na 6pinów. Jak podłączyłem panel od kierowcy (dwa włączniki L + P) było ok. Dorzuciłem włącznik dla pasażera i się zaczęło. Może ten trzeci włącznik powinien być jakoć inaczej zamontowany? Włączniki są ok bo sprawdzałem na lini gdzie kable się ne grzeją.
Znalazlem kiedyś na forum schemacik podłączenia ori włącznika bo stare były na 6pinów. Jak podłączyłem panel od kierowcy (dwa włączniki L + P) było ok. Dorzuciłem włącznik dla pasażera i się zaczęło. Może ten trzeci włącznik powinien być jakoć inaczej zamontowany? Włączniki są ok bo sprawdzałem na lini gdzie kable się ne grzeją.
dokładnie, popatrz jak idą przewody od strony kierowcy do pazażera są wpięte w inne miejsca we właczniku pasażera niż we właczniku kierowcy
na Twoim schemacie w porównaniu do mojej bazgraniny jest zamienione masa za (+) ale nie patrz na to. Kwestja zamiany biegunów (przewodów) na silniku. Twój schemat odnosi się do podłączenia 1 X włącznik >> silnik a Ty chcesz 2 X włacznik >> silnik więc włączniki musisz krosować :roll: coś jak schodowy w domu na dole włączasz na górze wyłączasz
na Twoim schemacie w porównaniu do mojej bazgraniny jest zamienione masa za (+) ale nie patrz na to. Kwestja zamiany biegunów (przewodów) na silniku. Twój schemat odnosi się do podłączenia 1 X włącznik >> silnik a Ty chcesz 2 X włacznik >> silnik więc włączniki musisz krosować :roll: coś jak schodowy w domu na dole włączasz na górze wyłączasz
Dzięki wielkie:) moje też słabe:) wypije i za Twoje
Pozdrowionka
[ Dodano: 2010-08-07, 12:31 ]
przy tym ustawieniu grzeje mi się włącznik w panelu kierowcy od sterowania szybą pasażera. Od kierowcy nie mogę otworzyć szyby pasażera, a pasażer swoim włącznikiem otwiera. Nie kumam już:)
[ Dodano: 2010-08-07, 12:47 ]
nie wspomniałem chyba, że chcę na trzy włączniki. Tak jak powinno być w ori
[ Dodano: 2010-08-07, 13:24 ]
Temat zamkniety. Schemat od kolegi jak najbardziej prawidłowy. Stare kable po wczesniejszym grzaniu w jednym miejscu były zgrzane. Wymienione i smiga jak nalezy. Dla kolegi skrzysio szacun:)
Pozdrowionka
[ Dodano: 2010-08-07, 12:31 ]
przy tym ustawieniu grzeje mi się włącznik w panelu kierowcy od sterowania szybą pasażera. Od kierowcy nie mogę otworzyć szyby pasażera, a pasażer swoim włącznikiem otwiera. Nie kumam już:)
[ Dodano: 2010-08-07, 12:47 ]
nie wspomniałem chyba, że chcę na trzy włączniki. Tak jak powinno być w ori
[ Dodano: 2010-08-07, 13:24 ]
Temat zamkniety. Schemat od kolegi jak najbardziej prawidłowy. Stare kable po wczesniejszym grzaniu w jednym miejscu były zgrzane. Wymienione i smiga jak nalezy. Dla kolegi skrzysio szacun:)
oj oj oj przyjmujemy że szyby ori z modułem komfortu (najgorszy wariant)
Pierwsze co ja bym sprawdził bezpieczniki, dalej nie rozbierając boczka czy we włączniku jest (+) na czerwono-niebieskim i (-) na brazowym, jeżeli któregoś nie ma zaczyna się problem.
Teraz albo demontować wszystko po kolei i iść za kablem szukać przerwy albo ściągnąc wszystko z pod kierownicy i szukać wypiętego przewodu czerwono czarnego ( w skrzynce z bezpiecznikami patrząć pod kierownicą tak jakby od spodu)
narazie tyle aby nie mieszać w głowie
Pierwsze co ja bym sprawdził bezpieczniki, dalej nie rozbierając boczka czy we włączniku jest (+) na czerwono-niebieskim i (-) na brazowym, jeżeli któregoś nie ma zaczyna się problem.
Teraz albo demontować wszystko po kolei i iść za kablem szukać przerwy albo ściągnąc wszystko z pod kierownicy i szukać wypiętego przewodu czerwono czarnego ( w skrzynce z bezpiecznikami patrząć pod kierownicą tak jakby od spodu)
narazie tyle aby nie mieszać w głowie