Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Jak zlać olej z przekładni Automatycznej?

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Aros18

[B4 2.0 ABK] Jak zlać olej z przekładni Automatycznej?

Post autor: Aros18 » 08 sie 2010, 09:51

Witam . Przyszedł czas na zmianę oleju w mojej Audi . Pojechałem do znajomego na podnośnik byłem przekonany że wymiana będzie prosta podobnie jak w skrzyni manualnej ale niestety . Nie mogę znaleźć korka spustowego żeby całkowicie spuścić olej :zonk: znalazłem jedną śrubę która może jest od tego choć nie znajduję się w samej skrzyni albo w misce tylko kawałek za i nie ruszałem tego . Podejrzewam że trzeba odkręcić śrubę od bagnetu i może tedy spuścić ale wtedy spuszczę olej z miski (być może ) a ja chce całkowicie z całego układu również chłodzącego .Mam już zakupiony filter , 6l Oleju tylko teraz muszę wywalić stary olej a jest problem . Czy przerabiał już może ktoś ten temat i mógłby mi powiedzieć krok po kroku co mam zrobić aby dobrze wymienić olej . Bo nie chce żeby było jak teraz mam że prawdopodobnie ktoś to zrobił źle i jest o 2cm za dużo oleju patrząc na bagnet .(olej sprawdzany na rozgrzanym silniku w pozycji P )
Z góry dziękuje za pomoc

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 08 sie 2010, 11:38

witam przerabiałem ten temat miesiąc temu. korka spustowego niestety nie ma trzeba odkręcić misę skrzyni i mocowanie bagnetu które znajduje się na górze skrzyni przy czujniku prędkości (próbowałem odkręcić rurkę bagnetu od misy ale się nie da),na łączeniu skrzyni z silnikiem są dwa przewody olejowe od skrzyni które trzeba rozkręcić żeby dostać się do śrubek misy .jak już wszystko będziesz miał odkręcone pozostaje troszkę kombinacji z wyciągnięciem misy pełnej oleju. po wyjęciu misy odkręcasz filtr (dwie śrubki klucz 10) przy wyciąganiu filtra uważaj bo poleci troszkę oleju (ok 0,5L) i składasz wszystko w odwrotnej kolejności jak już wszystko poskręcasz (nie zapomnij o nowej uszczelce i dokładnym umyciu misy )wlej przez rurkę bagnetu 3litry oleju odpal silnik i przełączaj biegi po kolei ze dwa, trzy razy wszystkie przełożenia (żeby skrzynia się odpowietrzyła) i potem weż na D i spróbuj czy auto rusza potem jeszcze kontrola poziomu oleju u mnie dolałem jeszcze litr i na przejażdżkę i powrót na kanał sprawdzić czy się nie leje i to było by wszystko , a jeśli chcesz zrobić wymianę dynamiczną to poczytaj sobie tu.
http://www.autocentrum.pl/forum/automat ... 599827540/

(opis skrzyni Volvo bo w mercedesie jest inna)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl