[All] Modyfikacje - zmiana rostawu srub 4x108 > 5x112
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
[All] Modyfikacje - zmiana rostawu srub 4x108 > 5x112
Witam, moje pytanie jest następujące, w jaki sposób można zmienić rozstaw śrub w audi b4. każdy wie że w serii jest 4x108 a ja bym chciał 5x112 ze względu na większą możliwość doboru felg. i ewentualnie jaki był by koszt takie przeróbki? pomijam dystanse gdyż można takie zrobić za 500-600zł z tym że wtedy przy mocowaniu felgi trzeba pominąć 5 śrubę więc odpada, z góry dzięki za info. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 14:54 przez grzechas_audi, łącznie zmieniany 1 raz.
https://audi80.pl/80-b4rozstaw-srub- ... 590,30.htm
szukaj C4 2.3 na dawce
edit. mój błąd c4 miały tylko 82mm łożysko czyli zwrotnice od V6 musiałbyś założyć co za tym idzie półosie... narazie to teoria, praktycznej możliwości nie mam jak sprawdzić
szukaj C4 2.3 na dawce
edit. mój błąd c4 miały tylko 82mm łożysko czyli zwrotnice od V6 musiałbyś założyć co za tym idzie półosie... narazie to teoria, praktycznej możliwości nie mam jak sprawdzić
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
grzechas_audi, właśnie z bratem jesteśmy w trakcie takiej przeróbki w coupe quattro '89r.
jeśli łożysko ma te 75mm (nie pamiętam dokładnego wymiaru), to zapomnij o rozstawie większym niż 110, choć i to jest bardzo niebezpieczne :roll:
średnica kołnieża piasty gdzie są otwory na śruby nie pamiętam dokładnie ale chyba ma ~120mm jakoś i nawet gdybyś zaspawał otwory i chciał nawiercić nowy rozstaw 5x112, to wyjdzie dokładnie na samej granicy i jesteś krótko mówiąc w czarnej d0pie :roll: no chyba, że jesteś hardkorem i lubisz gdy wyprzedzają cie koła <lol>
- ori piasty, z tyłu mają takie jakby wyżłobienia między otworami 4x108 z nabitymi numerami i grubośc tego jest chyba z 3-5mm
wytoczenie jednej piasty u tokarza w małym warsztacie niedaleko mnie wynosi 130-150pln z materiałem (zalezy czy dużo roboty) choć max bezpieczny rozstaw, to chyba 5x108, czy tam 5x110 :cry: (jeszcze dziś brat miał podskoczyć do firmy wykonującej materiały na zamówienie tylko dla wielkich firm i czasem znajomych :mrgreen: )
aaaa i niestety NIE MA możliwości wytoczenie piasty o większej średnicy kołnieża ponieważ blokuje znowu wewnętrzna strona tarczy hamulcowej <czapa>
**********************************************************************
nasz sposób jest taki, że felgi które leżą w garażu RH są z ogromnym ET75 (norma w skrecanych RH) i rozstawem 5x112, które muszą być zakładane wraz ze specjalnymi adapterami do tych felg, czyli wykonamy 4 adaptery przykręcane do piasty z nowym rozstawem 5x1xx oraz później przykrecamy felge z rozstrawem5x112 i voila!
u mnie znowu plan jest na założenie innych felg ale z adapterem (piasta)4x108->5x1xx(felga) - info będzie pewnie w okolicach końca sezonu bo aktualnie jestem bez pracy
a nad coupe Q prace cały czas powoli trwają
pozdrawiam <mikolaj>
[ Dodano: 2010-08-11, 19:57 ]
jedno koło już na miejscu
jeśli łożysko ma te 75mm (nie pamiętam dokładnego wymiaru), to zapomnij o rozstawie większym niż 110, choć i to jest bardzo niebezpieczne :roll:
średnica kołnieża piasty gdzie są otwory na śruby nie pamiętam dokładnie ale chyba ma ~120mm jakoś i nawet gdybyś zaspawał otwory i chciał nawiercić nowy rozstaw 5x112, to wyjdzie dokładnie na samej granicy i jesteś krótko mówiąc w czarnej d0pie :roll: no chyba, że jesteś hardkorem i lubisz gdy wyprzedzają cie koła <lol>
- ori piasty, z tyłu mają takie jakby wyżłobienia między otworami 4x108 z nabitymi numerami i grubośc tego jest chyba z 3-5mm
wytoczenie jednej piasty u tokarza w małym warsztacie niedaleko mnie wynosi 130-150pln z materiałem (zalezy czy dużo roboty) choć max bezpieczny rozstaw, to chyba 5x108, czy tam 5x110 :cry: (jeszcze dziś brat miał podskoczyć do firmy wykonującej materiały na zamówienie tylko dla wielkich firm i czasem znajomych :mrgreen: )
aaaa i niestety NIE MA możliwości wytoczenie piasty o większej średnicy kołnieża ponieważ blokuje znowu wewnętrzna strona tarczy hamulcowej <czapa>
**********************************************************************
nasz sposób jest taki, że felgi które leżą w garażu RH są z ogromnym ET75 (norma w skrecanych RH) i rozstawem 5x112, które muszą być zakładane wraz ze specjalnymi adapterami do tych felg, czyli wykonamy 4 adaptery przykręcane do piasty z nowym rozstawem 5x1xx oraz później przykrecamy felge z rozstrawem5x112 i voila!
u mnie znowu plan jest na założenie innych felg ale z adapterem (piasta)4x108->5x1xx(felga) - info będzie pewnie w okolicach końca sezonu bo aktualnie jestem bez pracy
a nad coupe Q prace cały czas powoli trwają
pozdrawiam <mikolaj>
[ Dodano: 2010-08-11, 19:57 ]
jedno koło już na miejscu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Temat juz byl walkowany: Zmiana piasty z 4x108 na 5x112