[B3 SF] Wentylator chłodnicy: ile ma biegów i gdzie czujnik?
[B3 SF] Wentylator chłodnicy: ile ma biegów i gdzie czujnik?
Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące wentylatora chłodnicy w silniku gaznikowym 1.8 SF.
Czy ma on dwa biegi,czy jeden?I gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za jego działanie?
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł streszczał istotę problemu) oraz umieszczać tematy w odpowiednich działach forum.
Czy ma on dwa biegi,czy jeden?I gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za jego działanie?
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł streszczał istotę problemu) oraz umieszczać tematy w odpowiednich działach forum.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2010, 21:55 przez SHELLER35, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
podepnę się do tematu...
do silniczka wentylatora idą u mnie 3 przewody, jednak do czujnika są już 2 przewody. czujnik u mnie ma 2piny. chciałem jednak wymienić go na 2-biegowy i równocześnie podpiąć 3ci przewód. w którym miejscu mam szukać miejsca na podłączenie tego przewodu?
obecnie wentylator załącza się przy ok 90stC czyli działa na 1-szym biegu.
dzięki z góry za podpowiedzi
do silniczka wentylatora idą u mnie 3 przewody, jednak do czujnika są już 2 przewody. czujnik u mnie ma 2piny. chciałem jednak wymienić go na 2-biegowy i równocześnie podpiąć 3ci przewód. w którym miejscu mam szukać miejsca na podłączenie tego przewodu?
obecnie wentylator załącza się przy ok 90stC czyli działa na 1-szym biegu.
dzięki z góry za podpowiedzi
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
grzesiek79, W Twoim silniku nie ma zastosowania 3 pinowego czujnika ponieważ pierwszy (wolniejszy) bieg wentylatora jest wykorzystywany do chłodzenia komory silnika a dokładniej wtrysków mechanicznych. Natomiast 2 bieg włacza się normalnie z czujnika chłodnicy. Czujnik pierwszego biegu jest przykręcony do głowicy w okolicach wtrysków.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
W ostatnim poście napisałem jak ja to zrobiłem i wszystko działa 1 jak i 2 bieg wentylatorów Podstawą jest mieć 3 pinowy czujnik w chłodnicy załączający wentylatory.grzesiek79 pisze:w którym miejscu mam szukać miejsca na podłączenie tego przewodu?
obecnie wentylator załącza się przy ok 90stC czyli działa na 1-szym biegu.
dzięki z góry za podpowiedzi
Normalne jest aby wentylatory załączały się przy 102 stopniach :?: @ bieg wentylatorów właśnie załącza się przy 102 stopniach. wątpię aby to tak było rozwiązane.Fantomas_29 pisze:Natomiast 2 bieg włacza się normalnie z czujnika chłodnicy.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Też miałem wkręcony czujnik 3 pinowy lecz nigdy drugi bieg się nie chciał włączyć więc zmieniłem na ori 2 pinowy. Ogólnie jeśli masz podwójne wentylatory i masz wtrysk wielopunktowy nie powinno być czujnika 3 pinowego ponieważ pierwszy bieg jest tak jak mówiłem po to by wychłodzić wtryski. A drugi bieg powinien się załączyć przy 95 stopniach a wyłaczyć przy 90. Tak robiła fabryka w oryginale. Po za tym pierwszy bieg włącza się bez zapłonu i z tego się dowiedziałem to powinien być przekaźnik czasowy około 10 minutowy po tym czasie wentylatory nie maja prawa chodzić.
A co do czujnika 3 pinowego pierwszy bieg jest przy 95 a drugi przy 102
A co do czujnika 3 pinowego pierwszy bieg jest przy 95 a drugi przy 102
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
A no to co innego nie wiedziałem że masz klimę. Więc jeśli masz 3 pinowy no to masz dobrze jak załancza sie drugi bieg przy 102 tak to zrobili. Ja klimy nie mam ale miałem taki czujnik to nigdy mi się drugi bieg nie chciał załączyć a mam jeszcze dołożone wyciszenie maski co też w pewnym stopniu odgrywa role grzania się silnika.