Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1,8 ] Nie odpala po tygodniowym postoju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
zielony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

[80 b3 1,8 ] Nie odpala po tygodniowym postoju

Post autor: zielony » 15 sie 2010, 10:32

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum i niedawno nabyłem 80 1.8 B+G 90Km na gaźniku, 91r. Poza tym że pompa paliwa nie chodzi, silniczek pracował i odpalał na gazie ładnie(3 letnia instalacja). Dzisiaj po tygodniowym postoju nie mogę go zapalić, nawet z holu. Dociągneliśmy żeby dolać gazu, bo mało było, lecz dalej bez zmiany. Sprawdziłem 2 świece i niema iskry, a przewody i kopułka są eleganckie. W czasie próby odpalenia na hol w środku włącza się jakiś brzęczyk. od czego to?? Macie jakiś pomysł??

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 15 sie 2010, 13:26

Sprawdziłeś świece i tylko na 2-ch nie było iskry czy wogóle nie było? To dość istotne.

Jak nie masz iskry w ogóle to sprawdź kolejno:

1. Przewody zapłonowe
2. Cewka
3. Moduł zapłonowy (jeżeli ów modułu nie masz przy słupkach to masz go w komputerze pod schowkiem od strony pasażera)

Jak to wszystko nie pomoże to rozdzielać Halla który znajduje się w aparacie zapłonowym (pod kopułką)

Awatar użytkownika
zielony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: zielony » 15 sie 2010, 15:03

Przewody są w bdb stanie. Wcześniej palił idealnie i nic nie przerywało. Jak sprawdzić cewkę? Moduł zapłonowy, to może być takie małe czarne pudełko z wystającymi kabelkami bez oznaczeń które widzę po zdjęciu tej półki pod kierownicą?

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 15 sie 2010, 15:47

Moduł kolego masz wewnątrz auta przy przednim słupku od strony kierowcy lub pasażera na wysokości pedała sprzęgła. Żeby do niego się dostać musisz odkręcić plastik przy rączce od otwierania maski.

Skąd wiesz ze przewody są dobre? Sprawdzałeś czy domniemasz że są dobre? Na żadnej świecy nie ma iskry?

Awatar użytkownika
zielony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: zielony » 15 sie 2010, 16:13

Na żadnej. A przewody są prawie nowe, nigdzie nie ma żadnych zaśniedziałych końcówek ani śladów zużycia, tak samo kopułka. A jak wygląda ten moduł? Jakie ma oznaczenia itp? Nie mam w tym doświadczenia więc proszę o wyrozumiałość.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2010, 16:41

Aby sprawdzić moduł podłącz do zacisków cewki żarówkę 25-50W i włącz rozrusznik jeśli nie będzie błyskać to cewka powinna być dobra i trzeba szukać dalej.
Lub zobacz podczas próby odpalania na hol czy podnosi się obrotomierz. Jeśli się podniesie to winna jest cewka.

Podłącz świece zapłonową bezpośrednio do wyjście cewki (wyjmij kabel cewki z rozdzielacza i do niego włóż świecę, oczywiście metalowy korpus świecy musi stykać się z masą). Zdejmij wtyczkę z aparatu zapłonowego włącz zapłon i podaj na chwilę masę na środkowy pin wtyczki aparatu jeśli pojawi się iskra to winny jest hall jeśli nie będzie to zapewne trzeba sprawdzić moduł. > https://audi80.pl/b3-18-dzgdzie-jest ... t33876.htm

Awatar użytkownika
zielony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: zielony » 15 sie 2010, 17:37

Podłączyłem żarówkę do cewki(jednowłóknową taką jak do stopu), ale nic nie zaświeciła. Podczas holowania wszystko stoi, licznik i obrotomierz, jak podłączyłem świecę do cewki, też nie było iskry,a na środkowym pinie tej wtyczki też nic nie iskrzy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2010, 18:43

Czyli wychodziłoby że moduł.

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 15 sie 2010, 20:41

A może czujnik halla wysiadł.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sie 2010, 20:56

gibalohio pisze:A może czujnik halla wysiadł.
To przy podawaniu masy na środkowy pin wtyczki od halla powinna przeskakiwać iskra.

Awatar użytkownika
zielony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: zielony » 16 sie 2010, 17:24

Kupiłem drugi cewko-moduł na szrocie i dalej nie ma iskry, oba moduły jej nie dają. Sprawdziłem wtyczkę, która wchodzi do modułu i na 3 piny: górny daje +, a dolny-, na środkowym nic, to przy włączonym zapłonie. Czy tak powinno być? Wychodzi na to że pewnie trafił mi się niesprawny moduł, ale cewka jest dobra bo jak podłączyłem ją bezpośrednio pod aku a na wyjściu jedną świecę, to była iskra. Więc jakie macie jeszcze sugestie? :-|

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 16 sie 2010, 19:47

Oddaj ten cewko-moduł i kup aparat zapłonowy na szrocie koszt około 80-100zł (są 2 rodzaje zwróć uwagę czy masz z podciśnieniem czy bez - w zasadzie jeżeli masz u siebie bez podciśnienia, a kupisz z podciśnieniem to ponoć można zaślepić ale nie wiem jak w odwrotnej sytuacji poczekaj na opinie innych).

Zamontuj moduł ustaw zapłon i powinno grać wszystko :-)

Awatar użytkownika
zielony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 lip 2010, 09:38
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: zielony » 16 sie 2010, 20:13

Ale co ma do tego aparat zapłonowy?, jeżeli mam moduł walnięty.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 sie 2010, 13:01

zielony pisze:Kupiłem drugi cewko-moduł na szrocie i dalej nie ma iskry, oba moduły jej nie dają. Sprawdziłem wtyczkę, która wchodzi do modułu i na 3 piny: górny daje +, a dolny-, na środkowym nic, to przy włączonym zapłonie.
W NE nie występować cewko-moduł... Z tego co pamiętam moduł znajduję się wewnątrz przy słupku a do cewki dochodzą tylko dwa kable bez żadnej kostki.
Cewko-moduł 3 pinowy działa inaczej: dostaje plus, minus (jak pisałeś) a jest sterowany plusem z komputera a nie minusem jak w przypadku oddzielnego modułu który może odbierać sygnał bezpośrednio z Halla który daje impuls minusowy.

Sprawdź miernikiem czy na włączonym zapłonie na środkowym pojawia się i znika masa gdy powoli będziesz kręcił silnikiem.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 sie 2010, 13:28

Hall podaje +12 na srodkowy przewód wiec nie mieszaj koledze reszta jest tak jak pisałes, moduł jest pod osłona słupka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl