[All] Sprowadzenie auta z niemiec - NOWE przepisy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt:
[All] Sprowadzenie auta z niemiec - NOWE przepisy
Witam,
jesli temat istnieje, prosze o przeniesienie/sklejenie.
Pytanie takie: jak w mysl obowiazujacych przepisow wyglada sprawa, gdy sprzedajacy mowi mi, ze auto zostalo kupione na niego w niemczech i wymeldowane a stoi w polsce na normalnych niemieckich tablicach? nie powinien miec tablic wywozowych (zoltych lub czerwonych?) czy takich zwyklych tablic przy wymeldowaniu nie powinno sie oddawac w niemieckim urzedzie? a jesli nie, to czy mogl na takie zwykle tablice wykupic ubezpieczenie i wrocic nim do kraju? i czy ja po kupnie moge sie bryka poruszac?
z gory dzieki
jesli temat istnieje, prosze o przeniesienie/sklejenie.
Pytanie takie: jak w mysl obowiazujacych przepisow wyglada sprawa, gdy sprzedajacy mowi mi, ze auto zostalo kupione na niego w niemczech i wymeldowane a stoi w polsce na normalnych niemieckich tablicach? nie powinien miec tablic wywozowych (zoltych lub czerwonych?) czy takich zwyklych tablic przy wymeldowaniu nie powinno sie oddawac w niemieckim urzedzie? a jesli nie, to czy mogl na takie zwykle tablice wykupic ubezpieczenie i wrocic nim do kraju? i czy ja po kupnie moge sie bryka poruszac?
z gory dzieki
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 21:50 przez majowy_dejf, łącznie zmieniany 1 raz.
Zabytkowy samochód, 41 letni Fiat 125p do ślubu. Wynajem na inne okazje, wrocław, dolnośląskie, cały kraj: www.FiatemDoNieba.pl
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Musi mieć żółte albo czerwone.Żółte 5cio dniowe jak nie ma TUV albo czerwone na 2 lub 4 tygodnie.Na jednych i drugich jest naklejka o terminie ich ważności (w tym ubezpieczenie)a na niemieckie wymeldowane nikt naklejki w urzędzie nie naklei.
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"
Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T
A4 1.8T <sprzedane>
Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T
A4 1.8T <sprzedane>
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Aby dostać żółte auto też musi mieć TUV przy czym z teorii żółte tablice są tymczasowymi na teren D a czerwone do wyjazdu za granicę. W momencie kiedy weszliśmy do strefy Schengen możemy przywozić auta na żółtych tablicach.
Jeśli chodzi o Twoją sytuację to jest możliwe że gość sprzedający Ci auto zakupił je od niema który zgodził się na to aby wyjechał na jego tablicach. W Niemczech po wyrejestrowaniu auta nie ma obowiązku zostawiania w urzędzie tablic - tak jak to jest u nas. Jak zakupisz auto musisz je zarejestrować a do tego musisz mieć "Brief" jeśli tego ci obecny właściciel nie przedstawi nie kupuj.
Jeśli chodzi o Twoją sytuację to jest możliwe że gość sprzedający Ci auto zakupił je od niema który zgodził się na to aby wyjechał na jego tablicach. W Niemczech po wyrejestrowaniu auta nie ma obowiązku zostawiania w urzędzie tablic - tak jak to jest u nas. Jak zakupisz auto musisz je zarejestrować a do tego musisz mieć "Brief" jeśli tego ci obecny właściciel nie przedstawi nie kupuj.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Aby dostać żółte tablice należy udać się w tym celu do Kreisverwattung i poprosić o Kurzzulassung czyli o zarejestrowanie na 5 dni nie potrzebujemy mieć dokumentów auta ani tuv,otrzymujemy blachy z terminem ważności i z naklejką oraz książeczke którą należy wypełnić przed jazdą ,czyli kto i jakie auto(numery),wiem bo to robiłem,jest to dużo inaczej niż u nas.Żółte blachy są ok połowę tańsze od czerwonych dlatego warto je brać tylko trzeba o tym wiedzieć.
Niemieckich tablic nie trzeba zdawać w urzędzie jak u nas ale trzeba je tam zanieść żeby usunęli naklejki,po tym zabiegu tablice są nieważne i nie wolno się na nich poruszać absolutnie nigdzie.
Pozdro
Niemieckich tablic nie trzeba zdawać w urzędzie jak u nas ale trzeba je tam zanieść żeby usunęli naklejki,po tym zabiegu tablice są nieważne i nie wolno się na nich poruszać absolutnie nigdzie.
Pozdro
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"
Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T
A4 1.8T <sprzedane>
Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T
A4 1.8T <sprzedane>
Jacku chyba jednak nic nie jest potrzebne żeby dostać żółte blachy.Ja bardzo często biore tablice dla ludzi którzy od nas kupują cysterny i nikt nigdy mnie sie nie pytał o żadne papiery.Babka w urzędzie tylko wpisuje co to ma być czy pojazd ciężarowy czy naczepa a reszte wypałniamy w firmie i po zawodach.Inaczej ma się sprawa z czerwonymi blachami tutaj auto już musi mieć przegląd.Oofol pisze:Kolego, ja też to robiłem i wiem co potrzeba - bez TUV nie dostaniesz nawet zezwolenia na dojazd do urzędu na wyrejestrowane auto.
Jest B4 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24006 Zender front,black Hella,black Soczewki,black halogeny ,S-Line,Carline/Dynatech CM6 8,5J i 10Jx 17" Gril home made RS2, Gwint FK, Zender rear, środek skóra+alcantara
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Panowie mam takie pytanko: jakie dokumenty trzeba mieć żeby zarejestrować auto wymeldowane na stałe z niemiec w polsce? Czy w ogóle da się zarejestrować autko w PL.
Chodzi mi o to, że w Niemczech są dwa typy "wyrejestrowania": wymeldowanie tymczasowe i wymeldowanie na stałe. Jest taka opcja, że właściciel w DE ma wszystkie papiery od auta np. umowy kupna-sprzedaży natomiast autko jest wymeldowane na stałe.
Chodzi mi o to, że w Niemczech są dwa typy "wyrejestrowania": wymeldowanie tymczasowe i wymeldowanie na stałe. Jest taka opcja, że właściciel w DE ma wszystkie papiery od auta np. umowy kupna-sprzedaży natomiast autko jest wymeldowane na stałe.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Czasowo wymeldowuje na okres w którym nie zamierza nim jeździć,a na stałe jak je sprzedaje.następny właściciel je melduje dalej na siebie.
Żeby zarejestrować takie auto w PL trzeba mieć dokumenty auta i umowe kupna-sprzedaży a dalej to już chyba wiesz jak to leci:urząd celny(trzeba opłacić w ciągu 5 dni od przekroczenia granicy),urząd skarbowy.tłumaczenia,etc.
Żeby zarejestrować takie auto w PL trzeba mieć dokumenty auta i umowe kupna-sprzedaży a dalej to już chyba wiesz jak to leci:urząd celny(trzeba opłacić w ciągu 5 dni od przekroczenia granicy),urząd skarbowy.tłumaczenia,etc.
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"
Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T
A4 1.8T <sprzedane>
Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T
A4 1.8T <sprzedane>
Ja po przywozie jeździłem na normalnych tam wymeldowanych blachach i nikt się nie czepiał. Nawet ubezpieczenie wtedy wykupywałem w PZU na miesiąc na podstawie vinu, w ubezpieczalni również zero kłopotu.
Linki do tematów z naszymi autami TYLKO na naszym forum: audi-80-90-b4/
Żółte blachy są to rejestracje warsztatowe czyli jak nie ma się TUV i tak się je dostanie bo po to one są, żeby można było zrobić przegląd. Wyrejestrować można auto obojętnie w jakim mieście nie zależnie od miejsca rejestracji.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2010, 22:49 przez Chuppa83, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga