[2.0 ABT] padał aku przez bezp nr 21 i przekaźnik 318
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
[2.0 ABT] padał aku przez bezp nr 21 i przekaźnik 318
Witam,
Mój problem polega na wysysaniu prądu przez bezpiecznik nr 21
Wcześniej miałem pobór 0,03-0,06 a teraz dochodzi do 0,22 a po wyciągnieciu spada do 0,05 czyli jest ok.
Z rozpiski bezpieczników nie mogę dojść co tam jest, ponieważ u mnie przestaje działać po wyjęciu bezpiecznika szyberdach. Zauważyłem, że prąd ten idzie też na przekaźnik pod kierownicą nr 318 (po wyjęciu go jest ok).
Dalszych pomysłów brak.
Poza szyberdachem wszystko co mi przychodziło do głowy działa.
od bezpiecznika idą 2 kable niebieskie z czarnym paskiem
instalacja wygląda na niegrzebaną
Mój problem polega na wysysaniu prądu przez bezpiecznik nr 21
Wcześniej miałem pobór 0,03-0,06 a teraz dochodzi do 0,22 a po wyciągnieciu spada do 0,05 czyli jest ok.
Z rozpiski bezpieczników nie mogę dojść co tam jest, ponieważ u mnie przestaje działać po wyjęciu bezpiecznika szyberdach. Zauważyłem, że prąd ten idzie też na przekaźnik pod kierownicą nr 318 (po wyjęciu go jest ok).
Dalszych pomysłów brak.
Poza szyberdachem wszystko co mi przychodziło do głowy działa.
od bezpiecznika idą 2 kable niebieskie z czarnym paskiem
instalacja wygląda na niegrzebaną
Ostatnio zmieniony 21 sie 2010, 20:54 przez Rafalekk1986, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
A skąd mam mieć pewność, że przekaźnik i od czego on wogóle jest. Jeśli chodzi o przekaźnik to po wyciągnięciu jak i włożeniu cyka (załącza/rozłącza) z tym, że nie wiem co bo odchodzi z niego z 6 kabelków w tym jeden z tych niebiesko czarnych.
Co do tematu to poprawiony, a przynajmniej wydaje mi się, że teraz będzie dobrze
Co do tematu to poprawiony, a przynajmniej wydaje mi się, że teraz będzie dobrze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
Widzę, że jednak nikt w temacie nie pomoże.
Co do google to już szukałem no i nic konkretnego znaleźć nie mogłem i dlatego zaklikałem na forum. Czytałem pełno już takich postów co było jakieś pytanie no i zaraz ktoś mądry napisał "spróbuj w google" lub tak jak w tej wypowiedzi wyżej ale do tematu to nic nie wnosi nowego.
Co do opisu wyprowadzeń na co idzie ten przekaźnik 318 to niestety ale ja znaleźć nie mogłem. Nie chodzi mi od czego jest ale gdzie konkretnie który kabelek idzie.
Jedynie co widziałem to tylko ten od bezpiecznika niebiesko czarny (+) i brązowy (-) a pozostałe jeśli się nie myle to pozostałe 4 kable nie mam pojęcia gdzie one idą.
Jak wyciągam przekaźnik to się rozłącza i szyber nie działa, a pobór wynosi 0,03A, a z zamontowanym 0,2A więc TROCHĘ zadużo
Silniczek odłączałem od szyberdachu i pobór bez żadnej reakcji nadal 0,2A
Jeśli chodzi o szyber to odłączyłem praktycznie wszystkie kości przy szyber i bez zmian (myślałem, że może żarówka w przełączniku walnęła)
Pomocne byłoby określenie gdzie idą kable od przekaźnika 318 jeśli ktoś w tym grzebał lub ma jakiś czytelny schemat (ewentualnie do której kości dalej idą, to rozepnę i wyklucze kolejny kawałek obwodu)
Pozdrawiam i bez żadnych google mi tutaj bo już nie pierwszy raz siedzę na tym forum ale wcześniej zawsze znalazłem co szukałem więc nie pisałem jeszcze żadnego posta i te moje pierwsze od ponad roku , a teraz już nie mam pojęcia z czym to skojarzyć wogóle więc liczę na drobną pomoc) :]
Posiedzialem i popatrzyłem i nadal nic
ale nie wiem czy ten przekaźnik 318 powinien się tak załączać zaraz po włożeniu więc nie wiem w czym to szukać (czy w wiązce co go załącza czy tam gdzie dalej idzie)
wygląda on w środku na dobry jeśli chodzi o mechaniczne objawy ale najwyżej go przelutuje jeszcze i wtedy pomyślę dalej
trochę dziwne, żeby przekaźnik był załączony w instalacji cały czas ale sam już nie wiem.
oprócz tego kabla niebiesko czarnego reakcja jest jeszcze na wyciągnięcie takiego grubszego co idzie mniej więcej od środka skrzynki bezpieczników ale w okolicy przekaźnika 2xx (dokładnie nie pamiętam) ale taki zwykłego kształtu srebrny ale po wyciągnięciu nawet wszystkich przekaźników w skrzynce dalej jest na nim napięcie więc nie wiem nawet którędy on jest podłączony czy nareszcie gdzieś od spodu go coś nie załącza
Przekaźnik przelutowany i dalej to samo...
POMOCY................
Co do google to już szukałem no i nic konkretnego znaleźć nie mogłem i dlatego zaklikałem na forum. Czytałem pełno już takich postów co było jakieś pytanie no i zaraz ktoś mądry napisał "spróbuj w google" lub tak jak w tej wypowiedzi wyżej ale do tematu to nic nie wnosi nowego.
Co do opisu wyprowadzeń na co idzie ten przekaźnik 318 to niestety ale ja znaleźć nie mogłem. Nie chodzi mi od czego jest ale gdzie konkretnie który kabelek idzie.
Jedynie co widziałem to tylko ten od bezpiecznika niebiesko czarny (+) i brązowy (-) a pozostałe jeśli się nie myle to pozostałe 4 kable nie mam pojęcia gdzie one idą.
Jak wyciągam przekaźnik to się rozłącza i szyber nie działa, a pobór wynosi 0,03A, a z zamontowanym 0,2A więc TROCHĘ zadużo
Silniczek odłączałem od szyberdachu i pobór bez żadnej reakcji nadal 0,2A
Jeśli chodzi o szyber to odłączyłem praktycznie wszystkie kości przy szyber i bez zmian (myślałem, że może żarówka w przełączniku walnęła)
Pomocne byłoby określenie gdzie idą kable od przekaźnika 318 jeśli ktoś w tym grzebał lub ma jakiś czytelny schemat (ewentualnie do której kości dalej idą, to rozepnę i wyklucze kolejny kawałek obwodu)
Pozdrawiam i bez żadnych google mi tutaj bo już nie pierwszy raz siedzę na tym forum ale wcześniej zawsze znalazłem co szukałem więc nie pisałem jeszcze żadnego posta i te moje pierwsze od ponad roku , a teraz już nie mam pojęcia z czym to skojarzyć wogóle więc liczę na drobną pomoc) :]
Posiedzialem i popatrzyłem i nadal nic
ale nie wiem czy ten przekaźnik 318 powinien się tak załączać zaraz po włożeniu więc nie wiem w czym to szukać (czy w wiązce co go załącza czy tam gdzie dalej idzie)
wygląda on w środku na dobry jeśli chodzi o mechaniczne objawy ale najwyżej go przelutuje jeszcze i wtedy pomyślę dalej
trochę dziwne, żeby przekaźnik był załączony w instalacji cały czas ale sam już nie wiem.
oprócz tego kabla niebiesko czarnego reakcja jest jeszcze na wyciągnięcie takiego grubszego co idzie mniej więcej od środka skrzynki bezpieczników ale w okolicy przekaźnika 2xx (dokładnie nie pamiętam) ale taki zwykłego kształtu srebrny ale po wyciągnięciu nawet wszystkich przekaźników w skrzynce dalej jest na nim napięcie więc nie wiem nawet którędy on jest podłączony czy nareszcie gdzieś od spodu go coś nie załącza
Przekaźnik przelutowany i dalej to samo...
POMOCY................
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz czy na niebiesko-czarnym jest prąd po wyjęciu kluczyka bo jeśli jest to źle.
Masz elektryczne szyby?
[ Dodano: 2010-08-20, 09:26 ]
Masz elektryczne szyby?
[ Dodano: 2010-08-20, 09:26 ]
Prąd na niego idzie cały czas a dalej na ten przekaźnik.Rafalekk1986 pisze:taki zwykłego kształtu srebrny ale po wyciągnięciu nawet wszystkich przekaźników w skrzynce dalej jest na nim napięcie więc nie wiem nawet którędy on jest podłączony czy nareszcie gdzieś od spodu go coś nie załącza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
Wielkie dzięki za naprowadzenie choć trochę.
No na niebiesko czarnym jest prąd cały czas...
Jednak on idzie od skrzynki bezpiecznika więc tam nie wiem skąd mu ten prąd dokładnie dochodzi i nie znam budowy wewnętrznej skrzynki
Czy ogólnie po wyjęciu kluczyka szyberdach powinien działać czy powinno go całkiem rozłączyć??
Z tego co kojarze to np domykanie szyb itp dalej działa po wyjęciu kluczyka więc chyba powinien być prąd w tym kabelku, żeby załączać przekaźnik. Oczywiście to tylko przypuszczenia moje...
Co do elektrycznych szyb to nie mam (tylko szyber elektryczny)
No na niebiesko czarnym jest prąd cały czas...
Jednak on idzie od skrzynki bezpiecznika więc tam nie wiem skąd mu ten prąd dokładnie dochodzi i nie znam budowy wewnętrznej skrzynki
Czy ogólnie po wyjęciu kluczyka szyberdach powinien działać czy powinno go całkiem rozłączyć??
Z tego co kojarze to np domykanie szyb itp dalej działa po wyjęciu kluczyka więc chyba powinien być prąd w tym kabelku, żeby załączać przekaźnik. Oczywiście to tylko przypuszczenia moje...
Co do elektrycznych szyb to nie mam (tylko szyber elektryczny)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czarno niebieski idzie z pinu M75S od spodu skrzynki bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba9 ... bbd9c.html
A zasilany jest z linii X czyli wyłączonej przy wciągniętym kluczyku oraz przy pracy rozrusznika... Nie działa Ci przypadkiem dmuchawa i światła mijania lub długie gdy masz wyjęty kluczyk ze stacyjki?
A zasilany jest z linii X czyli wyłączonej przy wciągniętym kluczyku oraz przy pracy rozrusznika... Nie działa Ci przypadkiem dmuchawa i światła mijania lub długie gdy masz wyjęty kluczyk ze stacyjki?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
niebardzo mogę skojarzyć skrzynke od spodu ale później jeszcze sprawdze i ewentualnie fote zrobie bo głowy tam nie wsadze
Co do świateł i dmuchawy to nie działają bez stacyjki.
Bez stacyjki jedynie postojowe, oświetlenie kabiny, bagaźnika i schowka (o ile pozycja włączona), radio i szyber no i dziala mi tez bez kluczyka mruganie dlugimi
Zobaczę jeszcze te podłączenie czy dobrze tam jest no i wtedy zobacze co i jak dalej, bo całkiem możliwe, że ktoś coś namieszał no ale oryginalnymi kabelkami więc nie przykuło nic mojej uwagi.
jest niby inaczej cos podlaczone ... w tym miejscu co dales zaznaczone to ja mam 2 czerwone, a niebiesko czarne na następnym pinie
troche niewyraźnie ale może to coś pomoże (ciężko aparat tam wcisnąć)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4d ... 723c0.html
no i narazie podlaczyłem pod 75s ale nie ten co zaznaczyłeś tylko ten drugi (oba mają chyba to samo oznaczenie) i bez panelu radia mam 0,018A, z radiem 0,036 więc chyba już wszystko dobrze i można skręcać
jeszcze tylko poszukam gdzie idzie ten czerwony i zobacze gdzie powinien być prawidłowo to może jeszcze zmienie coś, a obecny temat raczej do zamknięcia.
Dzięki.
Co do świateł i dmuchawy to nie działają bez stacyjki.
Bez stacyjki jedynie postojowe, oświetlenie kabiny, bagaźnika i schowka (o ile pozycja włączona), radio i szyber no i dziala mi tez bez kluczyka mruganie dlugimi
Zobaczę jeszcze te podłączenie czy dobrze tam jest no i wtedy zobacze co i jak dalej, bo całkiem możliwe, że ktoś coś namieszał no ale oryginalnymi kabelkami więc nie przykuło nic mojej uwagi.
jest niby inaczej cos podlaczone ... w tym miejscu co dales zaznaczone to ja mam 2 czerwone, a niebiesko czarne na następnym pinie
troche niewyraźnie ale może to coś pomoże (ciężko aparat tam wcisnąć)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4d ... 723c0.html
no i narazie podlaczyłem pod 75s ale nie ten co zaznaczyłeś tylko ten drugi (oba mają chyba to samo oznaczenie) i bez panelu radia mam 0,018A, z radiem 0,036 więc chyba już wszystko dobrze i można skręcać
jeszcze tylko poszukam gdzie idzie ten czerwony i zobacze gdzie powinien być prawidłowo to może jeszcze zmienie coś, a obecny temat raczej do zamknięcia.
Dzięki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
Rafalekk1986, na tą chwilę nie powiem jakie oznaczenie ma to miejsce gdzie jest przewód niebieskoczarny, ale spróbuj przełożyć go na 2gą stronę tej zielonej wtyczki (tu wyraźnie widać pin 75S ).
jak zgasisz zapłon, otworzysz i zamkniesz drzwi to czy możesz manewrować szybrem?
napewno czerwony wychodzi a nie czerwonoczarny? jeśli czerwonoczarny to prowadzi najpierw na bezpiecznik termiczny a od tego bezpiecznika idzie pod pin 30 jako czerwonyRafalekk1986 pisze:jeszcze tylko poszukam gdzie idzie ten czerwony i zobacze gdzie powinien być prawidłowo to może jeszcze zmienie coś
jak zgasisz zapłon, otworzysz i zamkniesz drzwi to czy możesz manewrować szybrem?
Nie ma takiej opcji bo nie ma ele szybek, a co za tym idzie przekaźnika 343 lub 363.grzesiek79 pisze:jak zgasisz zapłon, otworzysz i zamkniesz drzwi to czy możesz manewrować szybrem?
Prąd na zasilanie szybra idzie bezpośrednio.
Rafalekk1986, na rys niżej masz układy wszystkich przekaźników, po lewej w skrzynce bezpieczników, po prawej na panelu wewnętrznym nad nogami kierowcy.
Zobacz na którym miejscu masz ten przekaźnik i będzie wiadomo do czego on jest.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
grzesiek i kubik sprawdzalem z ciekawosci tę waszą opcje, że szyber nie działa po otwarciu i zamknięciu drzwi i macie racje po wyciągnięciu kluczyka działa, po otwarciu drzwi też, a po zamknięciu ich już nie.
teraz jest cacy a co do tego drugiego czerwonego kabelka na pinie 75s to nie wiem gdzie idzie bo albo wiązką w komore silnika albo do kompa lub jego okolice (nie chciałem rozwalać wiązki a już zapóźno było, żeby szukać pod maską)
co do elektrycznych szyb to nie mam pojęcia co tu oryginalnie było a co nie, bo pewnie i puknięty też mógł być, bo wiązka, przełącznik od regulacji świateł jest tylko tych silniczków w światłach nie ma kto wie co w nim było robione a ja tylko powoli dochodzę do tego co w nim jeszcze można poprawić.
wiem, że w kole są kody wyposażenia ale jakoś tak sam doświadczalnie dochodzę do wszystkiego
tutaj jedynie co to nie mogłem się w schemacie połapać jak go czytać no ale już trochę to zrozumiałem więc może znów będę sobie dawał rade jak dotychczas bez pisania postów (a są one długggiiiiiieeee i męczące napewno)
[center]>>>akumulator rozładowywał się poprzez złe podłączenie zasilania przekaźnika 318,
przez co był on załączony cały czas i prąd który mi znikał szedł właśnie na jego załączanie (0,18A)<<<[/center]
więc tak jak pisałem wcześniej TEMAT DO ZAMKNIĘCIA
już nie ciągnie prądu, a na tym głównie mi zależało obecnie
teraz jest cacy a co do tego drugiego czerwonego kabelka na pinie 75s to nie wiem gdzie idzie bo albo wiązką w komore silnika albo do kompa lub jego okolice (nie chciałem rozwalać wiązki a już zapóźno było, żeby szukać pod maską)
co do elektrycznych szyb to nie mam pojęcia co tu oryginalnie było a co nie, bo pewnie i puknięty też mógł być, bo wiązka, przełącznik od regulacji świateł jest tylko tych silniczków w światłach nie ma kto wie co w nim było robione a ja tylko powoli dochodzę do tego co w nim jeszcze można poprawić.
wiem, że w kole są kody wyposażenia ale jakoś tak sam doświadczalnie dochodzę do wszystkiego
tutaj jedynie co to nie mogłem się w schemacie połapać jak go czytać no ale już trochę to zrozumiałem więc może znów będę sobie dawał rade jak dotychczas bez pisania postów (a są one długggiiiiiieeee i męczące napewno)
[center]>>>akumulator rozładowywał się poprzez złe podłączenie zasilania przekaźnika 318,
przez co był on załączony cały czas i prąd który mi znikał szedł właśnie na jego załączanie (0,18A)<<<[/center]
więc tak jak pisałem wcześniej TEMAT DO ZAMKNIĘCIA
już nie ciągnie prądu, a na tym głównie mi zależało obecnie