[B4 TDI 1Z 92 Bosch] Problem z kątem wtrysku
[B4 TDI 1Z 92 Bosch] Problem z kątem wtrysku
Witam mam problem ;/ kat wtrysku byl 2 ustawiany i zmienia sie mialem 56-58 a teraz 35-38 sprawdzalem wtrysk ster mial 109Ohm a zawor n108 18Ohm robilem test n108 i przelaczal dodam ze pokazuje mi blad 0550 i brakuje mu mocy przy 120 km/h oraz nie wiem jakim cudem zmienil sie zakres dawki podaje wam logi pierwszy jest na drugi dzien po strojeniu a drugi log po kilku dniach
Ostatnio zmieniony 12 maja 2010, 16:35 przez Hamann, łącznie zmieniany 2 razy.
rezystancja cewki nie ma tu wpływu, tak samo jak rezystancja cewki uszkodzonego N75 bo mimo że będzie dobra a zawór będzie zły, we wtrysku może np. przycinać się iglica i wtedy mimo dobrej cewki będzie błędny odczyt kąta wtrysku, u kolegi kostrz tak było i też za każdym uruchomieniem kąt był inny ale na pracującym silniku się nie zmieniał, dopiero po ponownym uruchomieniu silnika kąt był innyHamann pisze:wydaje mi sie ze wtrysk jest ok opornosc 109 ohm i chyba caly czas zmianialby sie kąt a on zmieni sie raz i taki sie utrzymuje
klin na wale to podobno problem w AAZ a nie w 1Z, chociaż sprawdzić nie zaszkodzi, jednak najpierw zacząłbym od wtrysku ze względu na mniej roboty (rozpinanie i ustawianie rozrządu) i lepszy dostęp
Przekonałem się ostatnio na własnej skórze, że problem dotyczy również silnika 1Z. Co prawda w tym silniku nie jest to zwykły klin a zabezpieczenie typu "półksiężyc". U mnie w końcowym etapie objawiało się to właśnie dziwnymi wartościami kąta wtrysku - nie zmieniał się w trakcie pracy ale właśnie po rozruchu. Bywały problemy z rozruchem tzn. raz auto odpalało bez najmniejszego problemu a czasami trzeba było kręcić minutę. Trzeba pamiętać, że po odkręceniu koła pasowego należy wymienić śrubę na nową, dokręcić momentem 90Nm a następnie o 90 st. Niektórzy twierdzą, że śruba powinna być złapana na klej.UKI_XX pisze: klin na wale to podobno problem w AAZ a nie w 1Z
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
ja generalnie róznicy nie zauważyłem ale gdy tylko ciężko zapalał od razu regulowałem kąt wtrysku
[ Dodano: 2010-08-17, 13:56 ]
a to w porównaniu z nowym kołem
kupiłem za 110 razem ze śrubą
[ Dodano: 2010-08-17, 14:00 ]
niestety wał też ucierpiał.
jak mierzę suwmiarką to w miejscu tego półksiężyca brakuje mi ponad 1mm...
poszukam kogoś kto by mi to napawał na aucie...
[ Dodano: 2010-08-17, 14:09 ]
jeszcze jedno
przy okazji przydałoby się wymienić uszczelniacz wału
ktoś wie jak go wyciągnąc?
chodzi mi po prostu o wymianę simeringu
[ Dodano: 2010-08-17, 13:56 ]
a to w porównaniu z nowym kołem
kupiłem za 110 razem ze śrubą
[ Dodano: 2010-08-17, 14:00 ]
niestety wał też ucierpiał.
jak mierzę suwmiarką to w miejscu tego półksiężyca brakuje mi ponad 1mm...
poszukam kogoś kto by mi to napawał na aucie...
[ Dodano: 2010-08-17, 14:09 ]
jeszcze jedno
przy okazji przydałoby się wymienić uszczelniacz wału
ktoś wie jak go wyciągnąc?
chodzi mi po prostu o wymianę simeringu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary