Witam szystkich od jakiegoś czasu szarpie mi autem przy obrotach 1800obr/min dzieje się tak na każdym biegu.W przedziale 1800-2200 obroty falują i szarpie autem po przekroczeniu tych obrotów sam sobie zwieksza obroty do 2800 i wpada w tryb serwisowy jedzie max 120km .Ze wzgledu że mam auto na boschu mogłem zrobić logi statyczne i wyskoczył mi błąd czujnika prędkości obrotów .Zakupiłem nowy czujnik oczywiście zamiennik i zero poprawy następnie kupiłem używany z alegro i dalej nic.
Moje pytanko brzmi jak można sprawdzić czy czujnik położenia wału działa poprawnie w celu upewnienia sie że faktycznie mam walnięty czujnik,ewentualnie co oprucz czujnika może powodować takie zachowanie silnika
Tak na boku to wymieniłem filtr paliwa zlikwidowałem lewe powietrze i to też nie pomogło i teraz jestem w kropce bo niewiem co dalej mechanik chce mi brac pomoe do regeneracji a mi wcale sie ten pomysł nie podoba bo to są koszty
B4 1Z]Czujnik położenia wału
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
no pewnie :evil: najlepiej to niech ci cały sinik wymieni :evil: albo drugi sam.każe kupić? :evil: n75 sobie sprawdź,i nastawnik w pompie masz pewnie zawalony syfem,ale masz na boshu to pewnie potencjometryczny także kiszka bo ich się nie czyści chociaż ponoć są fachowcy co czyszczą ale w to nie wierzę, aha czujnik położenia nie ma nic do falowania obrotów sam to przerabiałem jak niechcący przeciąłem kluczem przewód
Ostatnio zmieniony 17 sie 2010, 20:56 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do nastawkika to raczej jestem pewien że jest dobry gdyż wiele czytałem o nastawnikach i objawy niebardzo mi tu pasują ,a pozatym jak sie odepnie czujnik to objawy szarpania są leko wyczuwalnie na pierwszym i drugim biegu a na wyszych już wogule nie szarpie.DZiwi mie fakt że komp wykrywa usterke tego czujnika i tu miałbym właśnie prośbe o podanie sposobu sprawdzenia czujnika ,najlepiej by było podmienić z inego auta tylko jak na złosć nikt ze znajomych niema takiego autka
czujnik położenia wału powinien mieć gdy zimny silnik około 1200ohm dla silnika około 80-90 stopni około 1400ohm.
sprawdzenie robimy na wyłączonym silniku, rezystancje sprawdzamy na wypiętej wtyczce jeśli dobrze pamiętam miedzy 1 i 2 pinem we wtyczce 3 pinowej.
czujnik płożenia wału można zawsze wymontować i oczyścić z osadu itd oraz sprawdzić ewentualne przetarcia kabla i miejsce łączenia kabla z samym czujnikiem
częstym przypadkiem jest przetarcie kabla nie zawsze vag pokaże błąd w/w czujnika chyba ze jest całkowicie uszkodzony lub jest zwarcie z masą np kabla
bywa ze opór jest prawidłowy a czujnik wywala błąd i jest faktycznie uszkodzony.
sprawdzenie robimy na wyłączonym silniku, rezystancje sprawdzamy na wypiętej wtyczce jeśli dobrze pamiętam miedzy 1 i 2 pinem we wtyczce 3 pinowej.
czujnik płożenia wału można zawsze wymontować i oczyścić z osadu itd oraz sprawdzić ewentualne przetarcia kabla i miejsce łączenia kabla z samym czujnikiem
częstym przypadkiem jest przetarcie kabla nie zawsze vag pokaże błąd w/w czujnika chyba ze jest całkowicie uszkodzony lub jest zwarcie z masą np kabla
bywa ze opór jest prawidłowy a czujnik wywala błąd i jest faktycznie uszkodzony.