[B3] Kontrolki kierunków długich podświetlanie licznika
[B3] Kontrolki kierunków długich podświetlanie licznika
Witam mam następujący problem nie mogę sobie z nim poradzić.
Otóż włączając prawy kierunkowskaz mruga kontrolka od długich i połowę podświetlenia prędkościomierza a gdy włączam długie gaśnie połowa podświetlenia prędkościomierza oraz świeci kontrolka prawego kierunkowskazu. Jeśli chodzi o działanie świateł zewnętrznych wszystko jest w porządku tylko ten licznik coś wariuje. Zimne luty odpadają sprawdziłem masowanie tak samo.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?
Otóż włączając prawy kierunkowskaz mruga kontrolka od długich i połowę podświetlenia prędkościomierza a gdy włączam długie gaśnie połowa podświetlenia prędkościomierza oraz świeci kontrolka prawego kierunkowskazu. Jeśli chodzi o działanie świateł zewnętrznych wszystko jest w porządku tylko ten licznik coś wariuje. Zimne luty odpadają sprawdziłem masowanie tak samo.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?
Ostatnio zmieniony 13 sie 2010, 09:42 przez crespo32, łącznie zmieniany 1 raz.
prawdopodobnie jakies styki, ale w pajaku, a nie w desce. jakies luty albo cos. u mine jest podobnie. czasami delikatnie swieci sie prawy kierunek natomiast czesc predkosciomierza nie swieci prawie wogole. jak go włacze (kierunek) to przygasa i swieci na zmiane. czasem jest tak ze wszystko jest ok jak jade a jak włacze swiatła (jako ze mam zamontowany aut włacznik swiateł działaja one po odpaleniu silnika w normalnej pozycji) no to wtedy ten kierunek zaczyna delikatnie swiecic.
stad podejrzewam pajaka.grzebałem przy nim kiedys i mogłem cos popsuc
stad podejrzewam pajaka.grzebałem przy nim kiedys i mogłem cos popsuc
u mnie to zaczęło się po grzebaniu przy liczniku, więc pająka wykluczyłem. i jak go puknę to następuje poprawa. Ale problem widzę jest identyczny u wszystkich. Po włączeniu długich przygasa lewa część prędkościomierza i delikatnie świeci prawy kierunek + kontrolka długich. Identyczne miganie przy prawym migaczu.
Spotkałem się z tym problemem przy pękniętej płycie zegarów w okolicy niebieskiego gniazda. Chodzi o to że nie ma właściwego połączenia na ścieżkach po prawej stronie zegarów. Naprawa jest banalnie prosta. Wystarczy rozebrać zegary, wyjąć płytę i sprawdzić (najlepiej miernikiem) połączenia na tych ścieżkach. Śledząc trasę ścieżek dochodzimy do lutów poszczególnych elemenów w zegarach. Przykładając końcówki miernika można sprawdzić połączenia.
kiedyś taki zabieg robiłem ale może coś po minąłem spróbuje jeszcze raz.
A może to mieć jakiś związek z przełącznikiem od świateł, kierunków,itp. Nie wiem czy we wszystkich B3 są takie same przełączniki u mnie jest stary polega na sieci blaszek, sprężynek
Miałem kiedyś z nim problem zwierało mi krótkie z długimi jak włączałem kierunkowskaz i jeśli mnie pamięć nie myli właśnie w tym okresie zaczęły dziać się te anomalie na liczniku.
Dodam że poprzedni właściciel po łączył kabelkiem jakieś 2 blaszki z moich obserwacji czy jest ten kabelek czy go nie ma wszystko zachowuje się tak samo .
A może to mieć jakiś związek z przełącznikiem od świateł, kierunków,itp. Nie wiem czy we wszystkich B3 są takie same przełączniki u mnie jest stary polega na sieci blaszek, sprężynek
Miałem kiedyś z nim problem zwierało mi krótkie z długimi jak włączałem kierunkowskaz i jeśli mnie pamięć nie myli właśnie w tym okresie zaczęły dziać się te anomalie na liczniku.
Dodam że poprzedni właściciel po łączył kabelkiem jakieś 2 blaszki z moich obserwacji czy jest ten kabelek czy go nie ma wszystko zachowuje się tak samo .
Miałem taki objaw u siebie. Zakupiłem miernik za 16pln i sprawdzałem kilkakrotnie. Niestety zdiagnozowanie tego nie było możliwe ponieważ ta usterka występowała chwilowo. Myślałem, że to wina słabej masy ale to nie to. Rozkręciłem licznik, wymontowałem płytkę i poprawiłem zimne luty, tam gdzie coś wyglądało podejrzanie. W miejscach, gdzie styki żarówek dotykają do płytki również. W efekcie problem się rozwiązał. Niestety nie potrafię jasno sprecyzować, która ścieżka była przyczyną usterki :cry: