Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Głosny stuk przy gwaltownym ruszaniu

Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

[B3 1.8 PM] Głosny stuk przy gwaltownym ruszaniu

Post autor: Tajfun » 17 sie 2010, 11:04

Ostatnio wymieniłem praktyczne całe przednie zawieszenie: amortuzatory, wszystkie tuleje, stabilizatory, przeguby zewnetrzne, poduszki silnika a mimo to przy bardzo gwaltownym ruszaniu sluchac glosne uderzenie. Przy plynnym ruszeniu nie ma problemu ale gwaltowny zryw uaktywnia halas. Ten odglos byl slyszalny jeszcze przed wymiana poduszek silnika ale po ich wymianie dalej sie pojawia . Co zostalo jeszcze ewentualnie do wymiany co moglem przeoczyc?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 sie 2010, 11:11

Próbowałeś zlokalizować skąd pochodzi dźwięk? W jakim stanie masz końcówki drążków, przeguby półkoliste? Czy stuk jest również w momencie robienia gwałtownej redukcji, na przykład z 5tki na 3kę kiedy silnik nagle wskakuje na wyższe obroty? Czy tylko podczas ruszania?

Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tajfun » 18 sie 2010, 19:26

Sprawdzilem dzis i przy zejsciu z 5 na 3 nic nie stuka. Jak napisalem stuk jest slyszany tylko przy szarpnieciu ostro z miejsca. Z przodu tak naprawde zostaly do wymiany przeguby wewnetrzne reszta jest nowa. Ale czy to moze byc to jak to sprawdzic aby byc 100% pewnym?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 18 sie 2010, 19:31

Tajfun pisze:Sprawdzilem dzis i przy zejsciu z 5 na 3 nic nie stuka. Jak napisalem stuk jest slyszany tylko przy szarpnieciu ostro z miejsca. Z przodu tak naprawde zostaly do wymiany przeguby wewnetrzne reszta jest nowa
A czy wymieniłeś też poduszkę z przodu, mam na mysli tą umieszoną w przednim pasie?

Awatar użytkownika
sztahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 410
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:41
Lokalizacja: przemyśl

Post autor: sztahu » 18 sie 2010, 19:33

na 100% nigdy nie bedziesz..... ale przeważnie stuk przy ruszaniu to przegub

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 sie 2010, 19:59

sztahu pisze:ale przeważnie stuk przy ruszaniu to przegub
Kończący się przegub daje charakterystyczne chrobotanie. Najłatwiej to sprawdzić ruszając na skręconych kołach. Wtedy powinien się odezwać.

noorbi

Post autor: noorbi » 18 sie 2010, 23:06

Labiel pisze:Kończący się przegub daje charakterystyczne chrobotanie. Najłatwiej to sprawdzić ruszając na skręconych kołach. Wtedy powinien się odezwać.
Tak sprawdzisz zewnętrzny.
Ale przegub wewnętrzny tak właśnie tłucze jak zaczyna siadać.
Przy gwałtownym ruszaniu słychać bum.

Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tajfun » 19 sie 2010, 10:18

Jadac ok 60 /80 km/h przy skrecie slychac chrobotanie. Stuk jest przy gwałtownym ruszaniu. Jak miec pewnosc ze to wewnetrzy przegub i który prawy lewy??

noorbi

Post autor: noorbi » 19 sie 2010, 18:30

Tajfun pisze:Jak miec pewnosc ze to wewnetrzy przegub i który prawy lewy??
Podłożyć klina pod tylne koła, zaciągnąć ręczny. Badane kolo podnosimy na lewarku ( solidnym ) do góry. Odpalamy silnik, koła proste. Wrzucamy jedynkę, dodać lekko gazu i lewą nogą nacisnąć hamulec. Jeśli pojawią się stuki - wywalony przegub wewnętrzny.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 19 sie 2010, 20:57

Jak przegub to na skręconych kołach powinno "walić" a nie stukać. No chyba, że powoli się kończy i wyskoczyło to nagle.

noorbi

Post autor: noorbi » 20 sie 2010, 09:23

ryju, jeśli przegub wewn to skręcone koła nie mają nic do rzeczy...

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 20 sie 2010, 09:45

Ok teraz już wiem <ok>

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 20 sie 2010, 21:38

Przegub wewnętrzny łatwo sprawdzić, ruszając go ręką gdy auto stoi "na luzie" w przód i w tył, najlepiej gdyby nie było żadnego luzu na nim to znaczy, że jest ok. Ponadto może się też coś dziać z mechanizmem różnicowym skrzyni, dlatego wali Ci przy ostrym ruszaniu.

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 21 sie 2010, 15:39

Jak nie przegub wewnętrzny to zostaje jeszcze podusia pod skrzynia...

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 31 sie 2010, 22:04

Może sprawdź zwieszenie układu wydechowego . Może któraś guma się oberwała lub wyciągnęła się po prostu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl