[b4 ABC] Nie odbija sprzęgło
[b4 ABC] Nie odbija sprzęgło
Witam. Ostatnio jadąc w korku w pewnym momencie po odpuszczeniu sprzęgła sprzęgło jako takie zatrzymało się na wysokości pedału hamulca(zawsze było ciut wyżej). Nie wiem czy sprzęgło w 2.6 jest hydrauliczne ale może to pompa, jeśli nie pompa to może linka z samoregulatorem jeśli taka występuje, może docisk?? Wszystko działa poza tym prawidłowo, normalna zmiana biegów itd. Wszystko gra tylko sprzęgło jest króciutkie.
Sprzęgło masz hydrauliczne, a ta różnica wysokości może być winą sprężyny przy pedale sprzęgła która odciąga pedał do góry. Jeśli sprzęgło bierze tak samo znaczy taką samą odległość musi pokonać jak poprzednio żeby wysprzęglić to jest ok, bo jeśli krócej to mogło sie zapowietrzyć, ewentualnie możesz sprawdzić czy nie jest zapowietrzone, a i profilaktycznie wymienić płyn hamulcowy chyba że to już robiłeś
Pozdro
Pozdro
podłączę się do tematu, mam podobny problem ze sprzegłem czasami nie odbija do końca tylko zostaje równo z pedałem hamulca, jak je odciągnę stopą to słychać takie klik i pedał wraca na miejsce. sprzęgło działa cały czas tak samo, dodam że wymieniana była tarcza ale nie dam ręki że mechanior odpowietrzał układ. w jaki sposób to zrobić i ew gdzie jest ta sprężyna odciągająca pedał? zaglądałem tam i widziałem tylko jakiś siłownik...
Odświeżam tematu. Mam od kliku dni podobny problem jak panowie wyżej, jak to sprzęgło nogom podciągne to wskoczy na swoje miejsce i jest ok, reszta czyli wysprzęglanie, zmiana biegów działa jak wcześniej. Moje pytania to:
- czy jazda z tak trochę opadniętym sprzęgle może coś zaszkodzić?
- czy ciężko jest wymienić ten wysprzęglik ?
- Ile kosztuje nowy\ używany wysprzęgilk, bo na allegro są rózne ceny i nie pisze że są do TDI a takiego potrzebuję (o ile wina leży po stronie tego siłownika)
- do TDI i do benzyny są te same te wysprzęgliki czy inne?
- czy jazda z tak trochę opadniętym sprzęgle może coś zaszkodzić?
- czy ciężko jest wymienić ten wysprzęglik ?
- Ile kosztuje nowy\ używany wysprzęgilk, bo na allegro są rózne ceny i nie pisze że są do TDI a takiego potrzebuję (o ile wina leży po stronie tego siłownika)
- do TDI i do benzyny są te same te wysprzęgliki czy inne?
Ja bym zaczoł od poszukania zestawu naprawczego który jest śmiesznie tani (jeżeli uda sie go namieżyc do takiego nie szukałem to nie wiem) wymiana tez nie jest fizyka jądrową więc majac średnie pojęcie mozna to samemu ogarnąc.
Nowa pompa będzie dośc droga.
A używki odradzam bo jest duze ryzyko że nie pochulaja długo
Nowa pompa będzie dośc droga.
A używki odradzam bo jest duze ryzyko że nie pochulaja długo
Pozwólcie że się podepnę.Sprawa wygląda następująco.Po zmianie biegu pedał nie podniósł się do swojego położenia lecz został tak w połowie.Muszę go podnosić nogą.Acha gdy pedał jest w takim właśnie położeniu to drży gdy dotykam go nogą.Biegi wchodzą bez problemu.Na taki "pół sprzęgle" jak to jest teraz bo nie wiem jak to nazwać sprzęgło się ślizga.Podejrzewam że po prostu nie wysprzęgliło do końca bo gdy tylko podniosę pedał nogą to jest ok.I pytanie coż to może być?Pompka,wysprzęglik?Jeśli tak to gdzie tego szukać?Dodam że silnik NG i płynu ze zbiorniczka nie ubyło.
Mam podobny problem z pedałem sprzęgła. Czasami po zmianie biegu zostanie w połowie i trzeba podciągnąć ręcznie - idzie leciutko bez żadnych oporów. Zaś za którąś zmianą biegu odbija i wraca do swojego normalnego położenia. Poza tym sprzęgło i skrzynia działa tak samo, nie ślizga. Dzieje się tak od kilku dni, raz przejeździ normalnie cały dzień a czasami robi się tak od razu po ruszeniu. Dodam, że w trakcie jazdy raz odbija do końca a raz nie. Silnik to 1.8 PM z 86r. Czy mam linkę czy już hydrauliczne??