Witam. B4 90 km na boschu.Kiedyś dawałem uszczelniać pompędo serwisu bosch.jak oddali pompe i mechanik zamontował to samochód przy jechał 3 km dobrze a nastepne 3 miał muła.pompa ponownie wróciła do serwisu i wróciła.
finał taki że przedtem samochód jeździ dobrze,ale jest głośniejszy w srodku(bardziej go słychać).nie chodzi o ustawienie dawki i kąt wtrysku bo mam vaga i te wartości były takie same jak teraz.jedyne co jest dziwne że po odpaleniu i chili nie zmienia sie praca auta bo wiadomo,że mechaniczny kąt wtrysku jest tylko do odpalenia.U kolegi w 1Zeciorze na boschu ta praca po kilku sekundach sie zmienia-wycisza się motor.Czy moze skur....iele coś specjalnie podkrecili? Czy można na przykład inaczej przestawić regulator poczatku wtrysku który jest z boku pompy?lub coś inne że nie ma tej zmiany kąta wtrysku na sterowanie z ecu?
[1Z] Pompa dziwny objaw
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hmm ...niczego takiego nie zauważyłem ,dynamiczny kąt wtrysku zmienia sie i owszem ale nie na wolnych obrotach tylko przy dodawaniu gazu ,co prawda mam zetora na pierburgu ale nie sądzę żeby coś było inaczej na boschu .A ta inna jak piszesz wyciszona praca to prawdopodobnie ciepłe spaliny w dolocie czyli działający EGR .A uszczelnienie pompy to wymiana dwóch uszczelek ,jednej pod nastawnikiem i drugiej pod dekielkiem nastawnika ,czasami cieknie też z tyłu od strony przewodów ciśnieniowych wychodzących z pompy i tu już trochę trudniej ,ale też do zrobienia we własnym zakresie pod warunkiem że posiadamy nowe uszczelki i Vaga .Następnym razem nie oddawaj w ręce ''fachowców ''tylko działaj sam .Na forum wszystko jest co i jak i zawsze można liczyć na czyjąś bezinteresowną pomocwasermann pisze:jedyne co jest dziwne że po odpaleniu i chili nie zmienia sie praca auta bo wiadomo,że mechaniczny kąt wtrysku jest tylko do odpalenia.U kolegi w 1Zeciorze na boschu ta praca po kilku sekundach sie zmienia-wycisza się motor
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
wasermann pisze:Munior odpal auto nie zamykaj drzwi za 5 sekund od odpalenia silnik sie wyciszy.to jest nagłe sciszenie auta
No wszystko się zgadza ,ciepłe spaliny w dolocie powodują bardziej mięką pracę silnika i trwa to przez ok 3 minuty na jałowym ,zanim odłaczyłem wtyczkę od elektrozaworu uruchamiającego EGR to było i owszem ale dawno już odłączyłem ten wynalazek i zaręczam ci że mój silnik chodzi cały czas tak samo .Sprawdż sobie czy twój EGR działawasermann pisze:Munior odpal auto nie zamykaj drzwi za 5 sekund od odpalenia silnik sie wyciszy.to jest nagłe sciszenie auta.