Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ACE+ADR] Swap silnika z passata.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

[b4 2.0 ACE+ADR] Swap silnika z passata.

Post autor: Lukaszbroz » 24 sie 2010, 09:17

Witam,
Po przykrym zdarzeniu (obrócenie panewki), powstał projekt swapu mojego auta.
Po krótkiej analizie zdecydowałem się na jednostkę 1.8 20V (brak funduszy to bark turbo).
Zakupiony silnik + prawie full osprzęt składam powoli w garażu. Dodatkowo informacja ze mam głowice 16V i cały w 100 działający mechaniczny wtrysk na opylenia dla pasjonata z wiązka i kompem.

Jeśli się uda to wrzucę kilka fotek dla zainteresowanych powiem ze problem może być przy
podłączeniu nowej wiązki, połączeniu wydechu i napędzie sprężarki klimy oraz wspomagania.

Reszta pasuje jak ulał :) jednak jest z tym sporo roboty. Gdyby ktoś miał info o podłączeniu kompa schematy wiązki ke-motronic w b4 i ADR w Passacie b5 byłbym wdzięczny. Może ktoś zna się na elektryce i wie jak ominąć te nieszczęsne imo.

Pozdrawiam jesli ktoś zainteresowany pisać :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 24 sie 2010, 19:43 przez Lukaszbroz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sie 2010, 14:09

Lukaszbroz pisze:Może ktoś zna się na elektryce i wie jak ominąć te nieszczęsne imo.
Z którego roku masz silnik i kompa? Bo z tego co wiem były dwie wersje, przynajmniej w A4. Na początku (chyba do 97) imo było montowane w ECU, później przenieśli je do liczników. Może przyda ci się takie info. Gdybyś miał jakieś pytania odnośnie samego silnika to wal, może pomogę bo od roku użytkuje tą jednostkę.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 sie 2010, 16:11

Jakbyś potrzebował pomocy z podłączeniem elektryki to pisz do mnie, już jednemu koledze który słabo znał się na elektryce zdalnie pomogłem podłączyć silnik z Audi A4 zeswapowany do 80tki. Tylko muszę zdobyć schemat połączeń ECU od ADRa.

Jak pisze kolega wyżej problemem może być immo.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 24 sie 2010, 19:25

Witam. Dziękuje za zainteresowanie i chęć pomocy. Silnik już siedzi w budzie ale są problemy. Przepustnica opiera się o serwo hamulców a kolektor wylotowy trochę nie podchodzi. W dodatku mam wiązkę od turbo a silnik zwykły:/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sie 2010, 19:31

Lukaszbroz pisze:W dodatku mam wiązkę od turbo a silnik zwykły:/
Nie wiem jak tam z wejściem do kompa, ale reszta chyba powinna podejść. Turbo będzie miał na pewno ciut więcej czujników. Powiedz jeszcze z którego roku masz tego ADR? Pytam, ponieważ oprócz różnic w imo były też takie że późniejsze ADR miały dodatkowo zmienną geometrię kolektora ssącego i dodatkowy czujnik temperatury powietrza zasysanego.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 24 sie 2010, 19:38

Mam ten kolektor o zmiennej długości ale nie pasuje przepustnica (brak miejsca przy serwo) wiec skołuje chyba od turbo (przepustnica z drugiej strony :mrgreen: ) Rok tak strzelam na 98 ale przepustnica na linkę nie elektryczna. Myślisz ze skoro w tej wiązce mam cztery wtyczki na cewkę a na silniku mogę podłączyć góra jedna cewkę to wiązka może podejść??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sie 2010, 19:43

Mam ten kolektor o zmiennej długości ale nie pasuje przepustnica (brak miejsca przy serwo) wiec skołuje chyba od turbo (przepustnica z drugiej strony :mrgreen:
Nie wiem czy to zda egzamin. To znaczy jeździć to będzie, ale pytanie jak? Sądzę że na pewno zmieni się charakterystyka momentu obrotowego, może też mocy, bo bez powodu fabryka nie robiła takiego zawijańca. ADR ma bardzo płaską linię momentu obrotowego. Zmiana kolektora na pewno to zmieni.
Lukaszbroz pisze:Myślisz ze skoro w tej wiązce mam cztery wtyczki na cewkę a na silniku mogę podłączyć góra jedna cewkę to wiązka może podejść??
ADR ma dwie cewki z tego co kojarzę.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 24 sie 2010, 19:46

Zmiana kolektora jedynie po to abym mógł przykręcić przepustnice. Teraz nie ma jak. Kolektor z turbo ma przepustnice z drugiej strony

[ Dodano: 2010-08-24, 19:46 ]
Cewki może i dwie ale wtyczka jedna a ja mam ich aż cztery w wiązce

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 sie 2010, 20:05

Chyba ci którzy swapolali silniki V8 do audi 80 coś robili z serwem aby silnik się zmieścił. Tylko nie pamiętam czy je wymieniali na mniejsze czy odchylali oryginalne. Chyba coś kolega guziq pisał o tym na forum.

[ Dodano: 2010-08-24, 20:21 ]
W jego temacie: https://audi80.pl/audi-90q-b3-42-v8-vt37912.htm jest o info o przestawieniu serwa i fotki jak jest zadarta pompa hamulcowa.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 24 sie 2010, 20:55

aldi dzięki za linka na 100 się przyda. Może niedługo będę palił furę. Kolektor pasuje od A6 1.8B znalazłem na allegro. http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-au ... 90008.html Zostanie mi tylko wymiana i montaż wiązki.
Mało sie na tym znam ale czy jest coś takiego jak plus i minus zasilający całą wiązkę i oczywiście sygnał z zapłonu??

[ Dodano: 2010-08-25, 14:16 ]
czy ktoś wie jak zmieścić przepustnice ADRa pod pompą hamulcową?? może odkręcić całe serwo i ustawić pod innym kontem. czy to będzie miało wpływ na prace układu??

[ Dodano: 2010-08-26, 20:58 ]
Juz prawie koniec spraw mechanicznych:)

[ Dodano: 2010-08-27, 05:36 ]
Swap w 85% wygląda tak reszta to już powolne kompletowanie układu.

[ Dodano: 2010-08-27, 18:35 ]
:)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 28 sie 2010, 17:59

aldi pisze:jednemu koledze który słabo znał się na elektryce zdalnie pomogłem podłączyć silnik z Audi A4 zeswapowany do 80tki.
Dwóm :mrgreen:
Łukasz ale zasuwasz z robota, jak ja bym mial takie tepo ty bym juz chyba czwarty egzemplarz konczył skladac :-P

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 29 sie 2010, 10:53

Słonik pisze:
aldi pisze:jednemu koledze który słabo znał się na elektryce zdalnie pomogłem podłączyć silnik z Audi A4 zeswapowany do 80tki.
Dwóm :mrgreen:
Łukasz ale zasuwasz z robota, jak ja bym mial takie tepo ty bym juz chyba czwarty egzemplarz konczył skladac :-P
U mnie to nie jest chęć posiadania czegoś nowego, tylko chęć ponownego posiadania auta :mrgreen:
Najgorsze ze muszę czekać do 10 (wypłata) tak może bym już jeździł heh

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 29 sie 2010, 11:08

Lukaszbroz pisze:U mnie to nie jest chęć posiadania czegoś nowego, tylko chęć ponownego posiadania auta
To cos w podobie jak u mnie :lol:

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 29 sie 2010, 21:48

Słonik pisze:
Lukaszbroz pisze:U mnie to nie jest chęć posiadania czegoś nowego, tylko chęć ponownego posiadania auta
To cos w podobie jak u mnie :lol:
Powoli mogę pisać listę zakupów, jak kupić żeby nie zostało zbędnych części w garażu. Jak fura zapali (brakuje kilku elementów) to zdam obszerna relacje dla tych którzy chcą coś zrobić w swoich 80-tkach. Wszystko po 10 (wypłata) :-D

[ Dodano: 2010-09-04, 21:33 ]
Elektryka wypruta czas na kompletowanie nowej :)

[ Dodano: 2010-09-13, 09:00 ]
Silnik zapalił teraz upchać wszystko ładnie pod maskę i można jechać:)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 paź 2010, 16:00

I jak jeździ to już :?: <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl