[80 B3 1,8s PM automat] ogorme spalanie pomocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli tylko problemem jest wtrysk to go wyrzuć i wsadź na jego miejsce gaźnik. Taki z dużego fiata albo poloneza można zdobyć na flaszkę. Tylko jak masz LPG to może być trudniej upchnąć gaźnik z mikserem pod maską bo Weber jest dosyć wysoki.davideks pisze:opadły mi ręce. Ile razy mozna zmieniać czujnik. Już nie naprawiam, raczej sprzedaje. Nikt nie chce się za to wziąć a i tu nic nowego się nie dowiedziałem. Od trzech lat tylko ładuje w niego kasę. Zdrowy to on jest może miesiąc i znowu coś.
właśnie o to chodzi że nie wiem gdzie leży problem. Potrzebuje bardzo dobrego fachowca a nie mogę takiego znaleźć. Ręcę opadają mi bo to przecież jest audi b3 a nie boeing 747, ale czasami zastanawiam się czy jest w ogóle jakaś różnica no oprócz tego że to drugie trochę szybciej śmiga i jest mniej awaryjne. Naprawdę to auto "obrzydziło" mi tą markę samochodu. No szkoda bo zapowiadało się fajnie. Najgorsze jest to że jestem zawzięty i nie daje mi to spokoju co może być nie tak.
Wymontuj nastawnik przepustnicy (prawdopodobnie nie chowa się) -ten czarny od strony głowicy, tam jest malutka śróbka którą możesz podeprzeć ramionko na którym trzyma się linka żeby całkiem obroty nie spadły ( u siostry w PM tak zrobiłem - po odpaleniu troche trzęsie silnikiem ale delikatne przegazowanie dwu krotne i obroty już stabilizują się i zniknął problem 2 tyś po puszczeniu gazu). Odłącz akumulator na noc a rano odpal na banzynie i zrób troche km na benzynie i sprawdź ile spalił (chyba wiesz jak ) przy takim spalaniu świece od bogatej mieszanki powinny być czarne jak węgiel - sprawdź je dla pewności - bo może masz poprostu gdzieś wycieki benzynki i gazu)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
No więc tak jak kolega davideks swojego problemu nie rozwiązałem on ma skrzynie manualna ja zaś automatyczna ale spalanie mamy równie kosmiczne przerobiliśmy już na prawdę wszystko(mowie o tematach poruszanych w czym może być przyczyna) nie wiem jak jest możliwe żeby silnik miał taki apetyt na paliwo, pozostało mi ponownie sprawdzenie kompresji i jeśli wypadnie dobrze to jestem w kropce i nie widzę dalszego sensu spędzania nad moim autkiem czasu bo co za dużo to nie zdrowo pozdrawiam
PM sam z siebie jest dosyć paliwożerny. Fabryka podaje spalanie benzyny 10,5, 10,8 l/100km. Na benzynie ze sprawną sondą jest to bardzo proste do osiągnięcia, nawet po miescie. Ja swoim PM z odpiętą sondą i dosyć ostrą jazdą mam spalanie 12l. Z waszych wypowiedzi wynika ze większość jeździ na gazie - może w nim powinniście upatrywać problemów z silnikiem ? Ten wtrysk działający tylko na benzynie jest niezniszczalny, miałem identyczny w golfie i przy przebiegu 280,000 tys działał jak nówka z fabryki.
Ja proponowałbym po prostu wymianę całego wtrysku na używke ale z silnika który nie chodził na gazie, wtedy dopiero zobaczycie różnice, o ile reszta silnika nie jest już zajechana przez gaz.
Ja proponowałbym po prostu wymianę całego wtrysku na używke ale z silnika który nie chodził na gazie, wtedy dopiero zobaczycie różnice, o ile reszta silnika nie jest już zajechana przez gaz.
Znalazłem wreszcie mechanika który podpiął sie do Ecu mojego autka. Wyskoczyło za uboga mieszanka. Powiedział że przez to Ecu zwiększa sobie dawkę i spalanie jest większe. Jak zmniejszyć mieszankę nie chciał powiedzieć bo to niestety kosztuje i tu pytanie do wszystkich jak to zrobić skoro sygnał o mieszance brany jest z sondy a ta pracuje poprawnie przynajmniej tak mówił mechanik
Ja bym sprawdził na Twoim miejscu sondę samemu, jest o tym na forum. I jeżeli masz zepsutą to nie polecam kupować tych najtańszych, bo to tylko strata pieniedzy, wiem na własnym przykładzie.
A za skład mieszanki odpowiada jeszcze czujnik temp powietrza. w obudowie filtra, plus czujnik temp silnika ten na kroćcu od węża chłodnicy - może być tak ze podaje błędne odczyty i jeździsz na ssaniu cały czas. Ja zacząłbym od zbadania tych czujników, bo dane z nich i sondy spływają do sterownika i dopiero wtedy komp ustali skład mieszanki.
A za skład mieszanki odpowiada jeszcze czujnik temp powietrza. w obudowie filtra, plus czujnik temp silnika ten na kroćcu od węża chłodnicy - może być tak ze podaje błędne odczyty i jeździsz na ssaniu cały czas. Ja zacząłbym od zbadania tych czujników, bo dane z nich i sondy spływają do sterownika i dopiero wtedy komp ustali skład mieszanki.
Proszę, w tym temacie masz napisane jak przeprowadzić pomiar, oraz jakie wartości powinien mieć czujnik. Nie sugeruj się ze temat dotyczy silnika ABT, bo numer czujnika jest identyczny dla PM, ABT, RP z Volkswagena i paru innych oznaczeń silnika na monowtrysku.
https://audi80.pl/b4-abt-czujnik-tem ... t24001.htm
https://audi80.pl/b4-abt-czujnik-tem ... t24001.htm
No to posprawdzałem na moje oko ( a może być nie dokładne) wszystko jest w normie. Po resecie Ecu obroty ładnie spadają do ok 950 i nie są minimalnie przytrzymywane w zakresie od 2000 w dół, ale po zrobieniu jakiś 20 km wszystko wraca do poprzedniego stanu. Najpierw obroty na światłach podnoszą się z 950 do 1050 a później to już w ogóle na 950 nie spadają. Może jestem przewrażliwiony ale problem ubogiej mieszanki ( i w konsekwencji wzbogacanie jej) pozostaje. Trochę czuć gaz, jazda spokojna , mocy średnio pod maską spalanie 12l/100 LPG