Witam ma ktoś pomysł jak sprawdzić poprawność działania czujnika temperatury (tego dwupinowego dajacego sygnał do komputera)
Starsznie duzo pali mi moje audi ostatnio i ponoc jesli ten czujnik nie działa komputer nie czyta sond tylko dawkuje zbyt bogate mieszkanki, chyba to ostatnia nie sprawdzona rzecz w tym silniku
[B4 ABC] Czujnik temperatury
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
- mariusz_Poland
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 03 paź 2007, 14:09
- Lokalizacja: Żory
Re: [B4 ABC] Czujnik temperatury
gdzieś na forum wyczytałem ,że trzeba go włożyc do garnka i podgrzewać na gazie podłączyć miernik i sprawdzać omomierzem rezystencjeboskijacek447 pisze:Witam ma ktoś pomysł jak sprawdzić poprawność działania czujnika temperatury (tego dwupinowego dajacego sygnał do komputera)
Starsznie duzo pali mi moje audi ostatnio i ponoc jesli ten czujnik nie działa komputer nie czyta sond tylko dawkuje zbyt bogate mieszkanki, chyba to ostatnia nie sprawdzona rzecz w tym silniku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
VAG-a niestety nie mam nosze sie z zamiarem kupna ale nie wiem który zeby ni ebył za drogi ale tez zeby nie stwarzał problemów
zmierzyłem czujnik miernikiem najpierw w temp pokojowej potem w szklance z gotowana woda, opór spadł z 0.8 do 0.3 więc czujnik działa jak mysle poprawnie bo zanim wlałem wode minęła chwilka potem ostudziła sie troche od szkalnki wieć jeszcze pewnie trocheby spadło
zmierzyłem czujnik miernikiem najpierw w temp pokojowej potem w szklance z gotowana woda, opór spadł z 0.8 do 0.3 więc czujnik działa jak mysle poprawnie bo zanim wlałem wode minęła chwilka potem ostudziła sie troche od szkalnki wieć jeszcze pewnie trocheby spadło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja swój interfejs kupiłem na aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=1074146879 (zarchiwizowane)
To tego taka przejściówka OBDII>OBD1: http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 77883.html (zarchiwizowane)
Ustawienie VAG-COM do połączania z silnikiem ABC jak w tym temacie:
https://audi80.pl/-28v6-aah-vag-prob ... htm#359904
I jako tako działa tylko jak doda się gazu powyżej dwóch tysięcy obrotów to odczyty zamierają więc jeszcze coś jest nie tak z połączeniem tylko nie wiem czy to wina kabla czy samochodu. Wiec co można próbować diagnozować na wolnych obrotach, zresztą za dużo parametrów nie oferuje ECU więc można sprawdzić podstawowe rzeczy. Oczywiście można odczytać i skasować błędy.
Z innymi autami łączy się i działa bez problemu (Passat B5, Golf 3, VW Polo, Audi A4).
Wszystkie interfejsy z przedziału 50-130 zł oferują te same możliwości, dopiero kabel z pirackim VAG Commanderem za jakieś 130 daje możliwość korekcji liczników/zgrywania EPROM z co niektórych urządzeń.
To tego taka przejściówka OBDII>OBD1: http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 77883.html (zarchiwizowane)
Ustawienie VAG-COM do połączania z silnikiem ABC jak w tym temacie:
https://audi80.pl/-28v6-aah-vag-prob ... htm#359904
I jako tako działa tylko jak doda się gazu powyżej dwóch tysięcy obrotów to odczyty zamierają więc jeszcze coś jest nie tak z połączeniem tylko nie wiem czy to wina kabla czy samochodu. Wiec co można próbować diagnozować na wolnych obrotach, zresztą za dużo parametrów nie oferuje ECU więc można sprawdzić podstawowe rzeczy. Oczywiście można odczytać i skasować błędy.
Z innymi autami łączy się i działa bez problemu (Passat B5, Golf 3, VW Polo, Audi A4).
Wszystkie interfejsy z przedziału 50-130 zł oferują te same możliwości, dopiero kabel z pirackim VAG Commanderem za jakieś 130 daje możliwość korekcji liczników/zgrywania EPROM z co niektórych urządzeń.