Panowie prośba, spierajcie się na PW bo to mało eleganckie a i do sprawy niewiele wnosi.
Ze swojej strony dodam że u mnie zejście z minerala na pół-syntetyk skończyło się remontem 2/3 silnika.
A już tak całkowicie na boku to Żelu, zwróć uwagę, że widmo, zarejestrował się ciut wcześniej niż Ty w czasach w których punktowane były prawie wszystkie posty tak więc licznik nic nie mówi o "spamowaniu" w technicznym.
Dziękuje tyle z mojej strony.
[B3 1.6 PP] Jaki olej, LPG?
- ciechan
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
- Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
- Kontakt:
<widmo> poszedłem śladem Twojego linku i Valvoline zalecił mi:
Silnik ABT
· Pojemność : Nasadka smarowania 3 litrów
: Pojemność filtra 0,3 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 15000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : SynPower XL-III 5W-30
: SynPower MST 5W-30
: SynPower MXL 0W-30
: SynPower MXL 5W-30
: SynPower 5W-30
: SynPower 0W-40
Silnik ABT
· Pojemność : Nasadka smarowania 3 litrów
: Pojemność filtra 0,3 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 15000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : SynPower XL-III 5W-30
: SynPower MST 5W-30
: SynPower MXL 0W-30
: SynPower MXL 5W-30
: SynPower 5W-30
: SynPower 0W-40
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
No to może też dorzucę coś od siebie,
Silnik 13 lat chodził na 15w40 Mobila czyli minerał, mocno grzał na nim i łykał trochę oleju. Postanowiłem zlać ten syf i zalać odpowiedni do tego silnika olej czyli Valvoline maxlife 10w40. Z początku brał jeszcze olej ale po ok 500 km nie ubyło nawet grama oleju. Silniczek stał się troszkę cichszy no i rozruch jest bezproblemowy i szybko silnik stabilizuje obroty zaraz po odpaleniu. Przebieg mam mam autentyczny 283 tyś km na tę chwilę, no i silnik nie był jeszcze remontowany :mrgreen:
Silnik 13 lat chodził na 15w40 Mobila czyli minerał, mocno grzał na nim i łykał trochę oleju. Postanowiłem zlać ten syf i zalać odpowiedni do tego silnika olej czyli Valvoline maxlife 10w40. Z początku brał jeszcze olej ale po ok 500 km nie ubyło nawet grama oleju. Silniczek stał się troszkę cichszy no i rozruch jest bezproblemowy i szybko silnik stabilizuje obroty zaraz po odpaleniu. Przebieg mam mam autentyczny 283 tyś km na tę chwilę, no i silnik nie był jeszcze remontowany :mrgreen:
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
kolego audi sport z tego co mi wiadomo brznie oleju zalezy od stylu jazdy czyli jaka masz noge :mrgreen: olej mineralny skoro jest ciut zadszy ( jesli mnie pamiec nie myli ) to jak deptasz mocno to troszke zawsze ubedzie polsyntetyka raczej nie powinno ubywac (wiem z wlasnego doswiadczenia ) ale zeczywiscie od kondycji silnika duzo zalezy, to ze nie byl remontowany nie znaczy ze jest zly:) moj akurat byl juz troszke zjezdzony bo mocno kopcil na bialo czyli gdzies tam uszczelka mogla jeb.... a po zmianie oleju z minerala na polsyntetyk padly jeszcze uszczelniacze i kopcil na niebiesko i trza bylo remoncik zrobic:)
a tak na boku to wg mnie stare czesci a zadbane lepsze od tych nowo wyprodukowanych
Pozdrawiam
a tak na boku to wg mnie stare czesci a zadbane lepsze od tych nowo wyprodukowanych
Pozdrawiam
Moje autko ma przejechane 455tyś.km.
Zakup 4l oleju w zupełności wystarcza na wymianę i dolewki na całe 10 tyś.km.
Autko przy przebiegu 150tyś.dostało instalację gazową i olej 15W40 ELF Sporti.
Tak jest do dziś.W marcu tego roku posypała się głowica-zjadło kanały chłodzące.Silnik częściowo został roznegliżowany i sprawdzony.Pomimo jazdy na mineralnym nie ma żadnych złogów.nagarów.szlamów.
Także ja też twierdzę że zmiana oleju na klasę wyżej nie zawsze musi skutkować uszkodzeniem silnika.Widać zależy od tego jakiej klasy był poprzedni olej.
Ale skoro moje autko lata,nic się nie dzieje to zostawiam tak jak jest.
A co do tematu-olej i świece do gazu to taki troszkę mit.
Ale kable zapłonowe to już troszkę inna bajka.Może pod tym kontem że aby chcieć mieć spokój z gazem kable zapłonowe powinny być z tej wyższej półki.
Zakup 4l oleju w zupełności wystarcza na wymianę i dolewki na całe 10 tyś.km.
Autko przy przebiegu 150tyś.dostało instalację gazową i olej 15W40 ELF Sporti.
Tak jest do dziś.W marcu tego roku posypała się głowica-zjadło kanały chłodzące.Silnik częściowo został roznegliżowany i sprawdzony.Pomimo jazdy na mineralnym nie ma żadnych złogów.nagarów.szlamów.
Także ja też twierdzę że zmiana oleju na klasę wyżej nie zawsze musi skutkować uszkodzeniem silnika.Widać zależy od tego jakiej klasy był poprzedni olej.
Ale skoro moje autko lata,nic się nie dzieje to zostawiam tak jak jest.
A co do tematu-olej i świece do gazu to taki troszkę mit.
Ale kable zapłonowe to już troszkę inna bajka.Może pod tym kontem że aby chcieć mieć spokój z gazem kable zapłonowe powinny być z tej wyższej półki.