Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8PM] Zerwana śruba w pompie wody w B3 1.8

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[B3 1.8PM] Zerwana śruba w pompie wody w B3 1.8

Post autor: Patrique » 01 wrz 2010, 17:35

Witam, mam problem ze swoją pompą wody. Otóż zabrałem się dzisiaj za wymianę paska rozrządu no i po eleganckim ustawieniu wszystkiego na znaki i poskładaniu do kupy, ujrzałem ukręconą resztkę śruby mocowania pompy wody, przez co zaczął się sączyć płyn chłodzący :-/ . Moje pytanie jest następujące, czy da się w późniejszym terminie wymienić pompę nie zrzucając rozrządu. Wiem, że zaraz się posypią stwierdzenia, że skoro potrafisz zrobić rozrząd to czemu nie potrafisz wymienić pompy... <ok> No ale do rzeczy. Nie chce mi się na darmo spuszczać płynu z obiegu i żeby się potem okazało, że pompa mi przez coś nie wylezie. Dlatego prosiłbym o wskazówki od osób które miały z tym do czynienia w tej wersji silnikowej. Druga prośba: co radzicie na upierdzieloną śrubę (to jest ta górna w pośrodku w pompie"10")?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 01 wrz 2010, 18:50

Pompę wody polecam wyciągnąć razem z obudowa ,bo wtedy masz łatwiej wykręcić pompę. w tym celu trzeba odkręcić łapę pompy wspomy i pod nią ukażą Ci się śruby od obudowy pompy, odłączasz węże wody i wyciągasz pompę z obudową.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 01 wrz 2010, 20:05

Audi Sport pisze:Pompę wody polecam wyciągnąć razem z obudowa ,bo wtedy masz łatwiej wykręcić pompę. w tym celu trzeba odkręcić łapę pompy wspomy i pod nią ukażą Ci się śruby od obudowy pompy, odłączasz węże wody i wyciągasz pompę z obudową.
Czyli wnioskuję, że rozrząd już tutaj nie odgrywa żadnej roli, bo po odkręceniu łapy wyciągam cały zespół pompy i mogę się do niego dobrać na stole? :roll:

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 01 wrz 2010, 20:31

Dokładnie, no i oczywiści trzeba też poluźnić pasek na alternatorze aby wyciągnąć pompę, bo to wszystko jest na jednym pasku

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 01 wrz 2010, 21:52

Nie wyjmiesz pompy bez wyjęcia jej razem z obudową , rozrządu nie trzeba ruszać , do wykręcenia pozostałości ukręconej śruby będziesz musiał wykręcić pozostałe z obudowy - uważaj żeby ich też nie ukręcić bo jest spory problem żeby pozostałości śruby wykręcić z korpusu .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl