Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8PM] Działanie lambdy na LPG II gen. Regulacja.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[B3 1.8PM] Działanie lambdy na LPG II gen. Regulacja.

Post autor: jaco80 » 02 wrz 2010, 16:54

Siemka, koledzy.
Jako że Audi zaczeło nagle pić więcej LPG (jakieś 15-16 po mieście) postanowiłem się temu przyjrzeć. W programie bingo moje wątpliwości budzi sonda lambda. Czasami nie oscyluje na jałowych, trzyma na bogato chyba (0,88V) jak się mocno nagrzeje to niby zaczyna oscylować, ale wykres jest b.nieregularny. Na wyższych juz lepiej oscyluje, jest regularność ale trochę wolno. Tu pytanie sonda sama z siebie powinna oscylować, czy oscylacja jest wynikiem reakcji sterownika LPG? Czy dziwne zachowanie sondy może być wynikiem złego ustawienia LPG? Czy sonda raczej do wymiany?
Podczas pracy na jałowych silnik krokowy oscyluje bardzo blisko PWA, w takt tego lekko falują obroty. Postaram sie jak najszybciej wrzucic parametry z bingo może ktoś by mi pomógł ustawić gaz?
I jeszcze sprawa podpięcia TPS do centralki LPG. Na jałowym trzyma w Bingo jakieś 0.50V i reaguje na minimalne nawet dotknięcie gazu, a słyszałem że ponoć ma być podpięte tak żeby napięcie w Bingo podnosiło się dopiero po ok 1/4 ruchu przepustnicy. W bingo TPS ustawiony jako LIN 0-5, nie powinno być Bosch Mono?

Byłem przed chwila zczytac ustawienia z Bingo, zas cuda... tym razem sonda stoi caly czas na 0.1V niezaleznie od obrotow i temperatury i czasem tylko drgnie. Na benzynie skoczy do 0,3 V może i tez nie chce oscylować, wydaje mi sie ze ma juz dosc... Aktualnie krokowiec stoi na górnej granicy 117 bo mysli ze mega ubogo i chyba stad to spalanie?

oto ustawinie BINGO:
typ sondy Lambda: 0-1V
pkt neutralny sondy: 0,44V
czas opoznienia odczytu: 0,05s
typ emulacji: masa
TPS: Lin 0-5V
Bezwładnśc TPS: 0,12s
PWA: 97
min. otwarcie na biegu jalowym: -10
max otwarcie na biegu jalowym: +20
min otwarcie przy d. obciazeniu: -40
max otwarcie przy d. obciazeniu: -40
zaawansowane ustawienia s. krokowego:
kolejno 0 0 +6 +6

I jeszcze pytanko: jesli sonda okaze sie do wymiany, to czy mozna ustawic II gen do pracy bez sondy? Tak zeby bylo bezpiecznie i przy rozsadnym spalaniu. Domyslam sie ze tak, ale chyba bez analizatora spalin nie da rady co? niestety aktualnie nie mam kasy na nowa, a auto potrzebne...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 wrz 2010, 09:40

U Ciebie sonda jest do wymiany, po wymianie zrób adaptacje na PB nastepnie ustaw instalacje LPG. Emulacje ustaw na mase a skład spalin tak aby krokowiec oscylował w połowie liczby kroków dla wolnych obrotów ( sonda musi wtedy ładnie oscylowac) a nastepnie wczasie jazdy przy max bucie zeby było bogato.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 03 wrz 2010, 14:49

Wyjąłem lambdę była dość mocno okopcona. Jest to jednoprzewodowy BOSCH nr 0 258 001 051, niestety kosztuje jakieś 225 PLN. Da się dobrać jakąś inną? Wiem że generalnie zamienniki lipa, ale może jakaś uniwersalna BOSCH, NGK? Tylko jaka? Proszę o odpowiedź także na inne pytania, pozdro...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 wrz 2010, 15:19

Kup uniwersalna NGK lub Boscha i bedzie dobrze jedynie bedziesz musiał przełaozyc wtyczke i tyle.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 03 wrz 2010, 16:54

Ok poszukam coś tylko większość widze na 3 lub 4 przewody. Jeszcze jedna rzecz mnie dziwi: zmierzylem napiecie na odpiętej sondzie od ECU i chodzącym silniku, pokazuje stałe 0,5 V Na podpietej do ECU pokazuje stałe 0,1V Jest to normalne ze te napiecia sie tak roznia? Obawiam sie ze jak zmienie sonde moze byc to samo... Chce sie upewnic czy to napewno sonda bo nie chce wywalic kasy w bloto. TPS chyba tez zle podpiety do LPG bo bo krokowiec zaraz sie otwiera po musnieciu gazu, wydaje mi sie ze powinien sie otwierac gdzies tak od 1/3.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 wrz 2010, 08:29

Po odpieciu sondy ECU bierze soebie wartosc zastepcza lekko bogata mieszanke aby nie uszkodzic sinika, po podłaczeniu sprawnej sondy ECU zacznie korygowac skład do wskazań sondy.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 04 wrz 2010, 13:28

Tu sie domyślam że tak jest, z tym że na odpietej sondzie i mierzone na kablach SONDY jest 0,5V a dopiero po podpieciu sondy do ECU jest 0,1V. Więc te 0,1V na zastepcza wartosc nie pasuje bo chyba by było mega ubogo... Dziwne to to jest, jak dla mnie, powinny byc te same napiecia chyba niezaleznie od stanu sondy i czy jest podpieta czy nie. Dzis calkiem odepne sonde od gazowni, moze cos emulacja szwankuje.

PS NGK OZA624-E1 bedzie dobra? Co myslicie?

[ Dodano: 2010-09-10, 15:02 ]
Nikt nic więcej nie podpowie na temat tych dziwnych napięć na podpiętej i odpiętej sondzie? Nie jestem pewny na 100% czy wymieniać, czy nie...

[ Dodano: 2010-09-11, 15:03 ]
Sonde wymieniłem, bez zmian, dalej stoi w miejscu na ubogiej czy to na benzynie czy na gazie. Czyli moje obawy były słuszne, juz nie wiem co to jest i gdzie szukac pomocy.

Ps po odpieciu sondy od LPG i podpieciu jej wylacznie pod ECU pokazuje koło 0,5 V (ta nowa) przy podniesieniu obrotów rośnie do około 0,7-0,8 ale b.powoli i oscylacji brak.
Masa na sondzie jest, połączenie miedzy sondą a kompem LPG ok

[ Dodano: 2010-09-13, 21:28 ]
Ok już działa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl