Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 gaznik] Wymiana oleju w skrzyni

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Andrew^

[B3 1,8 gaznik] Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Andrew^ » 06 lip 2007, 12:07

Witam,
Ostatnio dwa dni mialem problem mianowicie nie wchodzila jedynka ani wsteczny na wygaszonym silniku wchodzily bez problemu.
Znalazlem ze olej moze byc zagesty wiec jak juz wbiulem bieg polatalem troche po miescie i zaczely biegi wchodzic wczoraj bylo juz ok.
Obiecalem sobie ze nie oddam auta do mechanika bo umawial sie ze mna a potem wywijal kota ogonem, wiec pozostaje mi samemu zmienic olej w skrzyni.
Olej jaki wybralem to Mobil 1 75W90SHC lub Castrol DynaDriver 75w90

Najwazniejsza sprawa jaki symbol w katalogu czesc do audi maja uszczelki od spustu oleju w skrzyni i uszczelka korka wlewu oleju do skrzynki.
Byl bym bardzo zobowiazany :-)

Przy okazji moze ktos ma uszczelke od spustu oleju w silniku.
Albo wie gdzie moge to zamowic bez numerow katalogowych.
Z gory dzieki
Ostatnio zmieniony 06 lip 2007, 13:54 przez Andrew^, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 lip 2007, 12:15

z tego co pamiętam to nie ma żadnej uszczelki od korka kontrolnego (wlewu). A uszczelka od korka spustowego jest miedziana. Oznaczeń nie posiadam

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 06 lip 2007, 13:09

kurcze najbardziej mi zalezalo na tej uszczelce :/ a moze wiecie gdzie mogl bym ja zdobyc ??
Takie objawy jak opisalem moga wskazywac na zagesty olej w skrzyni ??
czy dam rade ja zalac za pomoca lejka i wezyka czy musze pojawioc sie w jakims warsztacie na cisnieniowe wtlaczanko jak o juz gdzies wyczytalem ??

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 lip 2007, 13:54

Nie wiem czy to jest wina zbyt gęstego oleju, ale szansę na poprawę po wymianie oleju są bardzo duże. Zlejesz bez problemu. Nalejesz też. Wężyk zakończony olejem, samochodzik delikatnie podnieś z lewej strony - 2h i po robocie.

Ja nie wymieniałem tej "uszczelki" miedzianej (założyłem starą) i nie mam żadnych wycieków

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 06 lip 2007, 14:04

Andrew^ pisze: a moze wiecie gdzie mogl bym ja zdobyc ??
W ASO, koszt pewnie z 2zł

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 06 lip 2007, 15:03

Dzwonilem do ASO Audi i gosc mowi ze w spuscie oleju w skrzyni nie ma uszczelktylko jest to sruba stozkowa ktora sama sie uszczelnia :-| wtf?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 lip 2007, 15:14

kurcze, chyba ma rację...
śruba jest chyba ta sama co od wlewu, nie pamiętam już dokładnie, ale coś mi się kojarzy że faktycznie nie ma tej podkładki (musiałem pomylić ze spustem miski olejowej)

wolq

Post autor: wolq » 10 lip 2007, 09:20

Ja u siebie też mam podobny problem z biegami.
Wymieniłem olej na TEXACO Full Syntetic (podobno jakiś preferowany ktalogowo do skrzyni) i żadnej poprawy nie zauważyłem. Dalej mam problem z 1 i 2 przy zimnym silniku. Jak już sie silnik rozgrzeje jest trochę lepiej ale też nie wchodzą te dwa biegi tak lekko jak pozostałe. Jestem w kropce.
Czy to olej czy .......???

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 10 lip 2007, 09:32

Sprawdz od dołu elementy sterowania dzwignią zmiany biegów może coś się poluzowało lub zużyło.
Jeżeli wszystko wporządku to najprawdopodobnie synchronizator 1 i 2 biegu.

wolq

Post autor: wolq » 10 lip 2007, 10:43

Dobra a ile synchronizator z wymianą, tak żeby nie trzeba było tego dwa razy robić?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 lip 2007, 11:22

wolq pisze:Dobra a ile synchronizator z wymianą, tak żeby nie trzeba było tego dwa razy robić?
Wymiana synchronizatora 1 lub 2 biegu to najgorsza robota w tej skrzyni. Popatrz na rysunki w dziale dowload a zrozumiesz. Wątpię aby jakiś profesjonalista zabrał sie za taka wymiane za mniej niż 250 PLN. Dolicz sobie do tego koszty synchronizatora i drucików sprężystych a w sumie wyjdzie Ci ponad 300 PLN. Za podobna kasę można juz kupić używkę w dobrym stanie. Tak przy okazji przed rozbiórką skrzyni sprawdź, czy ci dobrze sprzęgło wyłącza. Jeżeli słoneczko jest "umęczone" to objawy tego stanu będa najbardziej widoczne właśnie na 1 i 2 biegu. Jak już się zdecydujesz na wymiane synchronizatora to zapytaj mechanika czy wie w jaki sposób i czy da rady zdjąć z wałka atakującego koła stałe 3 i 4 biegu. Żeby się nie okazało tak, że polegnie na tym etapie i na synchronizator 1 lub 2 biegu popatrzycie sobie z daleka. :lol: a kasę za robotę trzeba będzie zapłacić.

wolq

Post autor: wolq » 11 lip 2007, 07:48

Dzięki za rady, postaram się ruszyć temat z moim mechanikiem jakoś w przyszłym miesiącu dam znać jak mu poszło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga