[B4 1z Avant] problem ze skrzynią
Trochę dużo tłumaczenia ale...
Posłałem Ci na PW mój adres e-mail, więc podaj mi swój (nie podaje na forum). Podeslę Ci wtedy fajny spakowany plik, poczytaj sobie i na pewno dasz radę (ja dałem a nie jestem mechanikiem).
Co do odkręcenia półosiek (przegubów wewnętrznych) potrzebujesz klucza (nie wiem jak się on fachowo nazywa) taka "gęsta gwiazdka", czasami bywa że jest zwykły imbus. Dlatego sprawdź to sobie przed rozbieraniem. Przyda się również kilka przedłużek do kluczy nasadowych. Oczywiście nieodzowna jest pomoc kolegi.
Posłałem Ci na PW mój adres e-mail, więc podaj mi swój (nie podaje na forum). Podeslę Ci wtedy fajny spakowany plik, poczytaj sobie i na pewno dasz radę (ja dałem a nie jestem mechanikiem).
Co do odkręcenia półosiek (przegubów wewnętrznych) potrzebujesz klucza (nie wiem jak się on fachowo nazywa) taka "gęsta gwiazdka", czasami bywa że jest zwykły imbus. Dlatego sprawdź to sobie przed rozbieraniem. Przyda się również kilka przedłużek do kluczy nasadowych. Oczywiście nieodzowna jest pomoc kolegi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na pewno nie musi go odkręcać ,łatwiej jest odkręcić przewód od siłownika ,przewód zaciskamy jakimś zaciskiem w miejscu gdzie jest elastyczny i tyle .Nic się nie zapowietrza bo nic nie wycieka ,w miejsce przewodu odkręconego z siłownika wkręcamy jakąś zaślepkę z odpowiednim gwintem .Wymianę sprzęgła przerabiałem osobiście i muszę stwierdzić że łatwo nie jest a mówiąc dosadniej to po prostu masakra , zrzuciłem sam ale założyć samemu się już nie da ,ba nawet we dwóch nie było łatwo ,ale jest sposób ,odpowiednio złapana wskakuje od razu na swoje miejsce ,pod warunkiem że wycentrujemy tarczę przed dokręceniem docisku jakąś dorobioną atrapą wałka sprzęgłowegokarolas123 pisze:Musisz wykręcić go ze skrzyni, ale nie musisz odkrecać od niego przewodu, ale wtedy musisz zablokować tłoczysko przed wysunieciem, wtedy da sie bez odpowietrzenia, choc w sumie to proste.
[ Dodano: 2010-09-10, 10:53 ]
Torx nr.12gucia pisze:Co do odkręcenia półosiek (przegubów wewnętrznych) potrzebujesz klucza (nie wiem jak się on fachowo nazywa) taka "gęsta gwiazdka",
- Wojtek1985
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
- Lokalizacja: LTM
[B4 1Z] Problem ze sprzęgłem
Witam kolegów. Mam taki problem, że co jakiś czas pedał sprzęgła systematycznie, coraz więcej wchodzi w podłogę i nie odbija. Jak odpowietrze sprzęgło to jest ok przez jakieś kilka dni, przez tydzień i tak w kółko. Wczesniej nie miałem z tym problemów, ale zachciało mi się odpowietrzyć sprzęgło, bo wydawało mi się, że dziwnie bierze i od tamtego czasu mam taki problem. Wycieków płynu nie widzę i nie ubywa go ze zbiorniczka. Dodam, że nawet jeśli mam bardzo mało tego sprzęgła (tak 2-3 cm tego normalnego działania sprzęgła) to biegi wchodzą bez najmniejszych problemów. I teraz zastanawiem się czy się zapowietrza czy coś się już wysłużyło.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
witam wszystkich po dlugiej przerwie i chce powiedziec ze wymieniłem sprzegło w swej audicy narazie fura chodzi juz prawie miesiac i jest ok mialem problemy z odpowietrzeniem sprzegła ale poszlo wszystko tak jak trzeba przynajmniej mi sie tak wydaje ze jest ok.Nie mialbym zadnych problemów tylko zle sobie wycentrowałem tarcze sprzegłowa i musialem poprawic ale pozatym bez zadnych problemów Jezeli ktos potzrebuje od A do Z porady jak wymienic sprzeglo chetnie pomoge a wam koledzy dziekuje za pomoc również pozdrawiam.
Witaj Rafał . Czeka mnie wymiana skrzyni i skoro jesteś świeżo po jej zrzucaniu i ponownym montażu w swoim aucie , chyba będę potrzebował Twoich rad i pomocy .
Napisz proszę o rozkręcaniu śrub w górnej części . Widzę u siebie jakąś metalową rurkę od chłodzenia do której na STAŁE przytwierdzone są dwa wsporniki i te dopiero śrubami na klucz 19 do kołnierza skrzyni . Ciasno tam niesamowicie i tak na oko wydaje się że trzeba odkręcać maglownicę bo nie ma gdzie cofnąć tych śrub . Druga rzecz to czy wyjmowałeś półośki z przegubami , czy tylko podwiązywałeś żeby w miarę za bardzo nie zawadzały .
No i jeszcze o innych sprawach np. z dziedziny bezpieczeństwa , żeby nie urwało palucha albo nogi nie zgniotło , jakie tam niespodzianki mogą być .
Z góry dzięki za odpowiedzi .
Napisz proszę o rozkręcaniu śrub w górnej części . Widzę u siebie jakąś metalową rurkę od chłodzenia do której na STAŁE przytwierdzone są dwa wsporniki i te dopiero śrubami na klucz 19 do kołnierza skrzyni . Ciasno tam niesamowicie i tak na oko wydaje się że trzeba odkręcać maglownicę bo nie ma gdzie cofnąć tych śrub . Druga rzecz to czy wyjmowałeś półośki z przegubami , czy tylko podwiązywałeś żeby w miarę za bardzo nie zawadzały .
No i jeszcze o innych sprawach np. z dziedziny bezpieczeństwa , żeby nie urwało palucha albo nogi nie zgniotło , jakie tam niespodzianki mogą być .
Z góry dzięki za odpowiedzi .
Dzięki Mortiis za radę i pomoc , ale trochę się zmartwiłem że samemu niebezpiecznie .
Siedzę sobie kiedyś w garażu , dłubię przy czymś i słyszę z zewnątrz jakieś podniesione głosy . Myślę jest piątek , to se chłopaki grilują po ciężkim tydniu . Ale coś nie tak bo mało uciechy a dużo trwogi i strachu w tych głosach . Pomyślałem że pochlały i się leją , a że garaż trochę zaprzyjażniony to trzeba zobaczyć co się dzieje .
Idę, a tam leży koleś brzuchem na silniku , ręce rozłożone ,owinięte jakimś kolorowym sznurkiem i drze mordę że puści bo bu krzyż pęknie . Głosy spod spodu wrzeszczą "trzymaj ch...u bo nas wydusisz aż odkręci bo coś zahaczyło ". Strach mie ogarnął i mówię może coś pomóć , za coś złapać . Usłyszałem syczące ssspierr..... i dałem dyla do siebie .
Jak się to wszystko uspokoiło i poszedłem spytać co śta robili , usłyszałem : jak to co !! , skrzynkę śmy opuszczali ! , powiedział uradowany kolega .
Kurnaolek se pomyślałem, to tak wygląda demontaż skrzyni biegów . Ale jak tak to taaak - nie ma wyjścia .
Siedzę sobie kiedyś w garażu , dłubię przy czymś i słyszę z zewnątrz jakieś podniesione głosy . Myślę jest piątek , to se chłopaki grilują po ciężkim tydniu . Ale coś nie tak bo mało uciechy a dużo trwogi i strachu w tych głosach . Pomyślałem że pochlały i się leją , a że garaż trochę zaprzyjażniony to trzeba zobaczyć co się dzieje .
Idę, a tam leży koleś brzuchem na silniku , ręce rozłożone ,owinięte jakimś kolorowym sznurkiem i drze mordę że puści bo bu krzyż pęknie . Głosy spod spodu wrzeszczą "trzymaj ch...u bo nas wydusisz aż odkręci bo coś zahaczyło ". Strach mie ogarnął i mówię może coś pomóć , za coś złapać . Usłyszałem syczące ssspierr..... i dałem dyla do siebie .
Jak się to wszystko uspokoiło i poszedłem spytać co śta robili , usłyszałem : jak to co !! , skrzynkę śmy opuszczali ! , powiedział uradowany kolega .
Kurnaolek se pomyślałem, to tak wygląda demontaż skrzyni biegów . Ale jak tak to taaak - nie ma wyjścia .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
Witam skrzynie jest latwo wyciągnąć odkrecic trzeba:
1 wydech od kolektora wydechowego wraz z katalizatorem,
2 odlaczyc drazek zmiany biegow od skrzyni,
3 odkrecic przeguby wewnetrzne,
4 odkrecic drazki kierownicze tzn uchwyt ktory jest przykrecony do ramienia maglownicy(bez tego moze byc bardzo ciezko wlozyc skrzynie....)dwie srubki kolo siebie przez cala szerokosc ramienia ma gwint i nakretki od spodu
5 odkrecic porzewód pompy sprzegla ewentualnie wyjac ta pompe(nie bedziesz musial wtedy odpowietrzac),
6 wyjac linke procon ten jesli jest(jest ona u gory skrzyni)
7 wykrecic sruby poduszek skrzyni oraz sruby skrzyni,
8 podczas zakladania nowego sprzegla dobrze wycentruj tarcze bo walek Ci nie wejdzie
Mozna probowac ja wyciagac, 2 osoby minimum(ja we dwoje sciagnalem skrzynie ale we troje wkladalismy jest latwiej i szybciej) w jedna sie nie da zbyt ciezka.
Aby bylo latwiej wlozyc dobrze jest wyjac cala polos z przegubami od strony kierowcy wtedy nie ma problemow z blokowaniem skrzyni przy wkladaniu przez przeguby wew.
Chetnie bym pomogl lubie taka prace, zwlaszcza przy audi, zajmie ci to okolo 8h. pozdrawiam
[ Dodano: 2010-10-26, 15:33 ]
do wszystkiego dojdziesz nie ma zadnego problemu tylko reke trzeba dobrze powyginac i rozne zestawy kluczy bo mozesz czsem nie dojsc jednym wszedzie...tak to nie wyglada trzeba tylko pomyslec i sie nie spieszyc i napewno dwie osoby do sciagniecia sa potrzebne a do wlozenia 3 i cudownie sie wklada bo jest ciezka.Co do wycentrowania to najlepiej miec taki sam walek jak wychodzi ze skrzyni i tarcze centrujesz i masz pewne.Mi akurat samo centrowanie robił wujek bo ma oko do tego...Jesli zapowietrzysz uklad to pamietaj musisz dobrze odpowietrzyc....sprzeglo chodzi jak najlepiej biegi wchodza czasem lekko przystawi ale to synchronizatory moga juz wolac o pomoc...ale tym sie nie przejmuje...pamietaj by tarcze z dociskiem dobrze dokrecic.Tam od gory do wszystkich srub dojdziesz tylko troche gimnastyki i cierpliwosci ja doszedlem przy odkrecaniu i wkrecaniu...tylko sruby sobie poukladaj zakolejnoscia ja tego nie zrobilem i musielem wszytkie dopasowywac jest tam malo miejsca od góry ale jak mi weszlo to i tobie tez pojdzie
[ Dodano: 2010-10-26, 15:37 ]
polosie nie wyjmowalem bo we 3 ja wkladalismy...tak wiec poszlo gladko.Tam od gory jest mocowanie ryrki metalowej od chlodzenia ale ono zejdzie tak wiec nie przejmuj sie tym.
[ Dodano: 2010-10-26, 15:38 ]
samemu napewno nie dasz rade nawet za to sie nie zabieraj sam bo naprawde sie moze cos stac...
1 wydech od kolektora wydechowego wraz z katalizatorem,
2 odlaczyc drazek zmiany biegow od skrzyni,
3 odkrecic przeguby wewnetrzne,
4 odkrecic drazki kierownicze tzn uchwyt ktory jest przykrecony do ramienia maglownicy(bez tego moze byc bardzo ciezko wlozyc skrzynie....)dwie srubki kolo siebie przez cala szerokosc ramienia ma gwint i nakretki od spodu
5 odkrecic porzewód pompy sprzegla ewentualnie wyjac ta pompe(nie bedziesz musial wtedy odpowietrzac),
6 wyjac linke procon ten jesli jest(jest ona u gory skrzyni)
7 wykrecic sruby poduszek skrzyni oraz sruby skrzyni,
8 podczas zakladania nowego sprzegla dobrze wycentruj tarcze bo walek Ci nie wejdzie
Mozna probowac ja wyciagac, 2 osoby minimum(ja we dwoje sciagnalem skrzynie ale we troje wkladalismy jest latwiej i szybciej) w jedna sie nie da zbyt ciezka.
Aby bylo latwiej wlozyc dobrze jest wyjac cala polos z przegubami od strony kierowcy wtedy nie ma problemow z blokowaniem skrzyni przy wkladaniu przez przeguby wew.
Chetnie bym pomogl lubie taka prace, zwlaszcza przy audi, zajmie ci to okolo 8h. pozdrawiam
[ Dodano: 2010-10-26, 15:33 ]
do wszystkiego dojdziesz nie ma zadnego problemu tylko reke trzeba dobrze powyginac i rozne zestawy kluczy bo mozesz czsem nie dojsc jednym wszedzie...tak to nie wyglada trzeba tylko pomyslec i sie nie spieszyc i napewno dwie osoby do sciagniecia sa potrzebne a do wlozenia 3 i cudownie sie wklada bo jest ciezka.Co do wycentrowania to najlepiej miec taki sam walek jak wychodzi ze skrzyni i tarcze centrujesz i masz pewne.Mi akurat samo centrowanie robił wujek bo ma oko do tego...Jesli zapowietrzysz uklad to pamietaj musisz dobrze odpowietrzyc....sprzeglo chodzi jak najlepiej biegi wchodza czasem lekko przystawi ale to synchronizatory moga juz wolac o pomoc...ale tym sie nie przejmuje...pamietaj by tarcze z dociskiem dobrze dokrecic.Tam od gory do wszystkich srub dojdziesz tylko troche gimnastyki i cierpliwosci ja doszedlem przy odkrecaniu i wkrecaniu...tylko sruby sobie poukladaj zakolejnoscia ja tego nie zrobilem i musielem wszytkie dopasowywac jest tam malo miejsca od góry ale jak mi weszlo to i tobie tez pojdzie
[ Dodano: 2010-10-26, 15:37 ]
polosie nie wyjmowalem bo we 3 ja wkladalismy...tak wiec poszlo gladko.Tam od gory jest mocowanie ryrki metalowej od chlodzenia ale ono zejdzie tak wiec nie przejmuj sie tym.
[ Dodano: 2010-10-26, 15:38 ]
samemu napewno nie dasz rade nawet za to sie nie zabieraj sam bo naprawde sie moze cos stac...
Dzięki Rafał za wyjaśnienie i za wsparcie , bo chwilami nachodziło mnie zwątpienie żeby to sobie odpuścić i dać mechanikowi .
Jasna sprawa że zrobię to na pewno gorzej niż kazdy kto ma to już za sobą , nie mówiąc o zawodowych mechanikach gdzie każdemu zajęło by to 4 godz.i za dwie stówy po sprawie .
Ale w człowieku siedzi jakaś dziwna ciekawośc , a jak tam w środku jest , a co się zatarło , a co stanęło albo padło ,a jaką dziurę w czymś wyżłobiło .
I już wiem że zajmie mi to ze dwa tygodnie , ale ta s a t y s F a k c j a zostanie : jatose sam robiłem .
Dziękuję i pozdrawiam . Jak coś to dam znać i będę piłował po dalsze wskazówki .
Jasna sprawa że zrobię to na pewno gorzej niż kazdy kto ma to już za sobą , nie mówiąc o zawodowych mechanikach gdzie każdemu zajęło by to 4 godz.i za dwie stówy po sprawie .
Ale w człowieku siedzi jakaś dziwna ciekawośc , a jak tam w środku jest , a co się zatarło , a co stanęło albo padło ,a jaką dziurę w czymś wyżłobiło .
I już wiem że zajmie mi to ze dwa tygodnie , ale ta s a t y s F a k c j a zostanie : jatose sam robiłem .
Dziękuję i pozdrawiam . Jak coś to dam znać i będę piłował po dalsze wskazówki .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
spokojnie mi to zajelo 3 dni bo musialem do pracy jezdzic i po robocie dzialalem tak wiec dwa tygodnie napewno Ci nie zejdzie max tak samo jak mi 3 dni ciaglej pracy przy tym...tak wlasnie satysfakcja to jest najwazniejsze :mrgreen:nie zawsze mam czas wejsc na kompa i sledzic ta stronke ale bede sie staral jakby co....to piszcie tez na PW ale chyba lepiej tutaj by wszyscy widzieli i beda mogli skorzystac z naszej rozmowy... ;-)skup sie nad tym co robisz a pojdzie dobrze pamietaj sam tego nie rób bo skrzynia jest zbyt ciezka 2 osoby napewno jak mozesz to do wlozenia nawet 3 osoby wez sobie bedzie wam duzo lepiej pozdrówka
[ Dodano: 2010-10-27, 17:25 ]
niewiem od kogo dostalem punkcik ale dziekuje bardzo mam nadzieje ze jeszcze komus sie kiedys przydam hejka a tera ide spac bo na noc do pracy :cry: trzymajcie sie cieplutko chlopaki.
[ Dodano: 2010-10-27, 17:25 ]
niewiem od kogo dostalem punkcik ale dziekuje bardzo mam nadzieje ze jeszcze komus sie kiedys przydam hejka a tera ide spac bo na noc do pracy :cry: trzymajcie sie cieplutko chlopaki.
Ten punkcik to nie ode mnie , bo nie wiem jak się to pstryka - nomalnie wstyd się przyznawać . Ale jak się nauczę to na pewno Ci go trzpiotne ( jak wiesz to napisz bom niegramotny w tych klawiszach ) za doping i podtrzymanie na duchu .
Tyle kurcze razy ludzie doradzili , a ja tylko "z góry dzięki " i nic więcej .
Tak mi się wydaje , że nad punkcikami czuwa jakaś wyższa siła , - to chyba biuro polityczne trzyma nad tym dozór .
Pozdr .
Tyle kurcze razy ludzie doradzili , a ja tylko "z góry dzięki " i nic więcej .
Tak mi się wydaje , że nad punkcikami czuwa jakaś wyższa siła , - to chyba biuro polityczne trzyma nad tym dozór .
Pozdr .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów